דלג לתוכן
plane
אתרים
transalpina-road#ed3a8bכביש טרנסאָלפּׁינָה

כביש טרנסאלפינהמסלול נהיגה

Transalpina Road

כביש טרנסאָלפּינָה
כביש טרנסאלפינה
צילום: AnteGabriel / ©
  • שעות פתיחה8:00-20:00
  • מסלול נהיגה

  • נקודת מוצאצומת הכבישים E81 ו-67C ‏ 
  • נקודת סיוםנובָאצ'ינובאצ'י ‏ 
  • משך הנהיגהכשלוש שעות ללא עצירות, כשש שעות כולל עצירות
  • אורך המסלול135 ק"מ ללא תוספות, 186.5 ק"מ כולל סטיות מהמסלול
  • איפה אוכליםפיקניק באזור סכר אואָשָה ‏  או ארוחה באחת המסעדות של רָנקָה ‏ 
  • ניווט אל צומת הכבישים E81 ו-67C
הכביש הגבוה ביותר ברומניה, אשר חוצה מדרום לצפון את רכס הרי פּאראנג (Parâng) שבדרום הקרפטים ומגיע בנקודה הגבוהה ביותר שלו לגובה 2145 מ', הוא גם אחד מהנופיים ביותר. פירוש שמו הוא "הארץ שמעבר להרים"- כך האזור נקרא בטקסטים עתיקים ובמפות לטיניות - והשם המסתורי הזה בהחלט הולם את הנסיעה בכביש שמתפתל בין עמקים ורמות ומשקיף על נופים דרמטיים, בין נהרות ויערות אורנים, כשמפעם לפעם מזדמן מפגש עם עדרי צאן ובקר שחוצים את הדרך. במקור, היה זהו שביל ששימש רועי צאן שרצו לחצות את ההרים עם עדריהם. בהמשך, יש מקורות הטוענים שהדרך הוקמה על ידי הלגיונות הרומיים במאה השנייה לספירה במהלך המלחמות עם הדאקים. בשנות השלושים של המאה ה-20 הכביש נסלל בחסותו של המלך קרול השני שחשב שיש צורך בדרך אסטרטגית לצבא הרומני בה יוכלו לנוע כוחות בין ואלאכיה לטרנסילבניה. באותה תקופה הדרך זכתה לכינוי "דרך המלך", לאחר שהמלך קרול השני ובני משפחתו חנכו את הדרך המחודשת בנסיעה ברכב שטח בשנת 1939. במלחמת העולם השנייה הכביש שופץ פעם נוספת על ידי הגרמנים שנזקקו לגישה לכביש מסיבות צבאיות. אחרי מלחמת העולם השנייה הדרך הוזנחה על ידי השלטונות הרומנים במשך יותר משבעה עשורים. רק ב-2009 הושלמה סלילת הכביש, והוא נפתח לתנועת מכוניות ב-2012.
מנקודת המוצא בצומת הכבישים E81 ו-67C ‏  התחילו בנסיעה דרומה על כביש 67C. עד מהרה הנוף העירוני יתחלף בנופים כפריים ופסטורליים של שדות, צמחייה שופעת, כפרים חינניים ובהמשך מדרונות מיוערים. הכביש עובר במקביל לנהר סֶבֶּּש (Sebeș) ומפעם לפעם הם נפגשים.

כעבור כ-45 ק"מ תגיעו לאגם טָאוּ בּּיסטרָה ‏  (Lacul Tău-Bistra), הראשון מבין האגמים המלאכותיים שתראו לאורך הדרך. האגם שוכן על מפגש הנהרות סֶבֶּּש ובּּיסטרָה. תוכלו להסתפק בעצירה קצרה לתצפית על האגם בטרם תמשיכו הלאה. מהקצה הדרומי של האגם סעו דרומה כ-16.5 ק"מ לכיוון סכר אואָשָה ‏  (Barajul Oașa) עד שבעיקול הדרך תראו כמה דוכני מזון ומזכרות. כאן תוכלו לחנות, ליהנות מארוחה קלה ולצאת בזהירות מהרכב לתצפית על אגם אואָשָה ‏  (Lacul de acumulare Oașa). האגם היפה נוצר כתוצאה מהקמת הסכר בשנת 1979. הוא חביב על דייגים הודות לריכוז גבוה של דגי פורל וסרטנים.

 תוספת: מכאן תוכלו לסטות קלות מהמסלול על מנת לבקר במנזר אואָשָה ‏ , לגדתו הרחוקה של האגם. פנו ימינה לכביש DJ704 (המשובש בחלקו). הנסיעה בכביש רב הפיתולים תזמן לכם תצפית יפה על האגם. לאחר כחמישה ק"מ תגיעו למנזר האורתודוקסי המבודד והשלו, המוקף בהרים ויערות ומשקיף לאגם. פנים המנזר מקושט בציורי קיר יפים. ילדים עשויים ליהנות מהנופים הפסטורליים ומהכבשים שרועות לעתים בסמוך. חזרו באותה דרך ופנו ימינה לכביש 67C.
המשיכו בנסיעה דרומה על כביש 67C;‏ משני צדי הדרך תראו יערות אורנים ומפעם לפעם תשקיפו על האגם שצבעו כחול עמוק. אט אט הנוף יתחלף וייהפך ליותר הררי ודרמטי. מפעם לפעם תראו פלגי מים זורמים לצד הכביש. כעבור כ-25 ק"מ תגיעו לכפר אובָּּרסיה לוטרוּלוּי ‏  (Obarsia Lotrului). לצד הדרך תראו מסעדות, דוכני מזכרות ודוכני אוכל. זו הזדמנות טובה לעצור למנוחה קלה או לפיקניק לפני שממשיכים בנסיעה.

 תוספת: אם עוד לא שבעתם אגמים, סטו מהמסלול אל האגם היפה והגדול ביותר באזור, אגם וידרה ‏ (Lacul Vidra). פנו שמאלה לכביש 7A וסעו בדרך מיוערת עד אתר הסקי טרָנסאָלפּּינָה ‏  (ממנו נשקפת תצפית יפה על האגם). מכאן ממשיך הכביש המפותל במקביל לאגם, אבל לאורך רוב הדרך לא ניתן לראות ממנו את האגם עצמו.
לאחר כ-16.5 ק"מ, מיד אחרי שתחלפו על פני Pensiunea Vidruta ‏ , רדו מכביש 7A ופנו שמאלה;‏ נווטו אל Barajul Vidra ניווט. בסכר וידרָה ‏  (Barajul Vidra) מומלץ לעצור, להשקיף על האגם ולצאת להליכה קצרה ליד המים. כדי לחזור לאובָּּרסיה לוטרוּלוּי ‏ , תוכלו לחזור באותה דרך בה הגעתם.

לחלופין, אם אינכם ממהרים, תוכלו לחזור לכביש דרך הגדה הרחוקה של האגם, וכך להקיף את כולו. קחו בחשבון שבדרך זו הנסיעה ארוכה בכעשרים דקות ושאין מוקדי עניין מיוחדים לאורך הדרך. סעו לכיוון צפון מערב במשך כארבעה וחצי ק"מ על הכביש המתפתל לצד האגם. לאחר כארבעה וחצי ק"מ פנו שמאלה. סעו 5.2 ק"מ נוספים ובמפגש הדרכים פנו שמאלה. סעו 2.2 ק"מ נוספים עד שתגיעו למפגש הדרכים הבא וגם בו פנו שמאלה. לאחר מכן סעו 7.2 ק"מ עד שתגיעו לכביש 7A. פנו ימינה אל הכביש וסעו בו עד שתגיעו חזרה לאובָּּרסיה לוטרוּלוּי ‏ .

המשיכו בנסיעה על כביש 67C. מכאן ועד הכפר רָנקָה ‏  (Ranca) מצפים לכם הנופים הדרמטיים ביותר לאורך המסלול. תחילה הדרך מיוערת ולצדה נחלים ופלגי מים. כעבור כ-5.5 ק"מ תגיעו לסדרה של פיתולים בכביש כשמימינכם נשקפים נופים מרהיבים של הרים מיוערים. היערות יתחלפו בהדרגה בכרי מרעה שבהם רועות פרות. לצד הדרך יופיעו מפעם לפעם חוות, בחלקן פועלות מסעדות ובאחרות ניתן להצטייד בתוצרת משק טרייה, כמו גבינות. אחת החוות שמומלץ לעצור בהן היא Stâna Ștefanu   הנמצאת מצד ימין של הדרך. כארבעה וחצי ק"מ מדרום לשם תגיעו לשוק המסורתי Târg suveniruri ‏  בו מוכרים תוצרת חקלאית טרייה, עבודות יד ומזכרות. בהמשך הנסיעה דרומה מתפתלת הדרך הין נופים הרריים מרהיבים וכרי מרעה. מפעם לפעם ניתן להבחין במפלים הנופלים מן ההרים לצד הדרך, כמו מפל קָרבּוּנֶל ‏  (Cascada Carbunele). לאחר המפל יצפו לכם שלושה ק"מ נוספים של נופים יפים ופיתולים דרמטיים עד שתגיעו למעבר ההרים אוּרדֶלָה ‏  (Pasul Urdele), הנקודה הגבוהה ביותר בכביש (2145 מ'), ממנה נשקף נוף מרהיב. המשך הנסיעה דרומה תוביל אתכם דרך סדרת פיתולים מסמרי שיער לרָנקָה ‏ . עיירת הנופש השוכנת בגובה 1,600 מ' החביבה על מטפסי הרים וגולשי סקי, וגדושה בפנסיונים ובמסעדות. אחרי רנקה הדרך מתפתלת למטה וכרי המרעה מתחלפים ביערות עד שמגיעים לנוֹבאץ' ‏  (Novaci), שם מסתיים המסלול.


טיפים

  • הכביש סגור במהלך החורף, ופתוח לרוב רק מאמצע מאי ועד אמצע אוקטובר, בהתאם לתנאי מזג האוויר.
  • מוטב להימנע מנסיעה בסופי שבוע ובחגים וחופשות, אז הכביש עלול להיות עמוס.
  • בשעות הבוקר המוקדמות האזור עשוי להיות ערפילי, ולכן מוטב להתחיל את הנסיעה בשעות הבוקר המאוחרות.
  • הנהיגה בכביש על פיתוליו הרבים, אשר חלקים רבים ממנו צרים, מתאימה לנהגים מיומנים ומנוסים.

כביש טרנסאָלפּינָה
כביש טרנסאָלפּינָה
צילום: AnteGabriel / ©
כביש טרנסאָלפּינָה
כביש טרנסאָלפּינָה
כביש טרנסאָלפּינָה
צילום: Livin4wheel livin4wheel / CC 0
כביש טרנסאָלפּינָה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת