דלג לתוכן
plane
מאמרים

אהבה וטורטליני לגדת נהר מינצ'ו שבצפון איטליה

- 13/04/2015 מאת: סילבי אלמוג -

בכפר הציורי בּוֹרגֶטוֹ (Borghetto), השוכן למרגלות העיירה ואלֶג'וֹ סוּל מינצ'וֹ (Valeggio sul Mincio), בנפת ורונה שבצפון איטליה, נערך ביוני מדי שנה פסטיבל קשר האהבה (Festa Del Nodo d'Amore), חגיגה המוקדשת כולה למוצר המקומי הנודע - הטורטליני.

תוכלו לתכנן את הטיול לפי מסלול נהיגה מס' 7 המפורט במדריך טיולי נהיגה צפון ומרכז איטליה של אייוויטנס (עמ' 78-85), ולקרוא עוד על האזור במדריך איטליה של אייוויטנס, במדריך איטליה של לונלי פלנט, וכן במדריך איטליה מיטב המסלולים.

כפר בּוֹרגֶטוֹ על נהר מינצ

כפר בּוֹרגֶטוֹ על נהר מינצ'ו
צילום: Emmego / Public Domain


מדי שנה, ביום ג' השלישי לחודש יוני, עורכות המסעדות המשתייכות לאיגוד המסעדות של ואלֶג'וֹ ארוחת ענק כדי לחגוג את אהבתם לפסטה המקומית המכונה בפי המקומיים 'קשר האהבה' בעקבות אגדה מקומית עתיקה. האגדה מספרת על אהבה בלתי אפשרית בין מפקד מצבא הדוכס שחנה לגדת נהר מינצ'ו בסוף המאה השלוש-עשרה, לבין נימפה יפה שחיה במימי הנהר. כדי לממש את אהבתם צללו השניים אל מעמקי נהר מינצ'ו, והותירו מטפחת משי קשורה כסמל לאהבתם הנצחית. המקומיים נוהגים לרדד בצק דק מאוד כמטפחת המשי, למלאו במילוי עדין ולבסוף להדקו בצורת הקשר שבמטפחת.
גשר ויסקונטאו מהמאה הארבע-עשרה החוצה את נהר מינצ

גשר ויסקונטאו מהמאה הארבע-עשרה החוצה את נהר מינצ'ו
צילום: סילבי אלמוג / ©


3300 אורחים, 600,000 טורטליני, 100 טבחים, 300 מלצרים, 4500 בקבוקי יין - משתתפים בארוחת הערב החגיגית, הנערכת על שולחן שאורכו כקילומטר אחד על גשר ויסקונטאו (Visconteo) מהמאה הארבע-עשרה החוצה את נהר מינצ'ו. פרט לתפריט העשיר ולתפאורה המרשימה של טירת סקָליגֶ'רו (Scaligero) העתיקה המתנוססת מעל הגשר, מסתובבים בין השולחנות עובדים בתלבושות תקופתיות ואת האירוע חותם מופע זיקוקין-די-נור מעל הטירה.

בסרטון הבא תוכלו לצפות בקדימון הפסטיבל לשנת 2014:



השנה יערך הפסטיבל ב-16 ביוני. מומלץ להזמין מקום זמן רב מראש, שכן על הגשר מורשים לעלות 3300 אורחים בלבד. למידע נוסף ניתן לפנות לאיגוד המסעדות של ואלֶג'וֹ סוּל מינצ'וֹ Associazione dei Ristoratori di Valeggio sul Mincio.
טירת סקָליגֶ

טירת סקָליגֶ'רו מפּארקוֹ ג'ארדינוֹ סיגוּרטָה
צילום: Roberto Ferrari / CC BY-SA 2.0


הכפר בּוֹרגֶטוֹ, השוכן מדרום לאגם גארדה, יפה לא פחות גם בימים כסדרם. מומלץ לטייל כאן, לאכול באחת המסעדות ששולחנותיהן ערוכים לגדת הנהר, ליהנות ממנת טורטליני מענגת במילוי דלעת הנודעת במיוחד, ולקנח ברכיבה על אופניים לגדת הנהר או בסיור בגן המטופח שבפּארקוֹ ג'ארדינוֹ סיגוּרטָה (Parco giardino Sigurtà) הסמוך, הגדוש באביב בצבעונים ובקיץ בחבצלות מים.
פּארקוֹ ג

פּארקוֹ ג'ארדינוֹ סיגוּרטָה באביב
צילום: סילבי אלמוג / ©



מקור: אתר התיירות של נפת ורונה
רוצים לקרוא עוד על ורונה?
רוצים לקרוא עוד על אגם גארדה?
רוצים לקרוא עוד על איטליה?
רוצים לקרוא עוד על צפון איטליה?
רבי המכר של ורונה
עוד על ורונה
עוד על אגם גארדה
עוד על איטליה
עוד על צפון איטליה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת