דלג לתוכן
plane
מאמרים

כרתים עם ילדים

- 14/05/2015 מאת מערכת העולם -

כרתים, האי החמישי בגודלו בים התיכון, משלב נוף הרים וים, חופים יפים וכפרים עתיקים, ומגוון אפשרויות לטיול עם ילדים, בהן פעילויות בטבע, טיולים ברגל ורכיבה על אופניים, בילוי בחופים זכים המתאימים למשפחות, שנירקול וחתירה בקיאקים, טיולי-שיט, בילוי בפארקי מים וביקור באקוואריומים ומוזיאונים. מידע נוסף על כרתים תמצאו במדריך כרתים של לונלי פלנט.

מפרץ וָאִי (Vai) בלאסית

מפרץ וָאִי (Vai) בלאסית'י
צילום: (Marc Ryckaert (MJJR / CC BY 3.0


הנה כמה הצעות לטיול בכרתים עם ילדים:

חופים


בכרתים לא תתקשו למצוא חופים יפים ונקיים של חול לבן ומי טורקיז צלולים, חלקם עמוסים ואחרים נידחים, בהם אֶלאפוֹניסי (Elafonisi), אי קטן בקצה הדרום-מערבי של כרתים, פָלָסארנה (Phalasarna) ופּאלֵיאוֹחוֹרָה (Paleochora) באזור חאניָה (Hania); וָאִי (Vai) בלאסית'י (Lassithi); בּאלי (Bali) ופּאנוֹרמוֹ (Panormo) בחוף הצפוני של רֶת'ימנוֹ (Rethymno); פְּלאקיאָס (Plakias) ודאמנוֹני (Damnoni) בחוף הדרומי של רֶת'ימנוֹ; ומָטאלָה (Matala) שבאיראקליוֹ (Iraklio).
מים צלולים בחוף אֶלאפוֹניסי שבקצה הדרום-מערבי של כרתים

מים צלולים בחוף אֶלאפוֹניסי שבקצה הדרום-מערבי של כרתים
צילום: Miguel Virkkunen Carvalho / CC BY 2.0



מבט אל חופי כרתים בסרטון הבא:



שיט


אפשרויות השיט בכרתים רבות מאוד. ברֶת'ימנוֹ, למשל, תוכלו להצטרף לשיט בספינת שודדי-ים של שלוש שעות של חברת Dolphin Cruises לאורך החוף המזרחי של כרתים למערות שודדי-ים שחצבו הגלים. בחזרה, השיט עובר מול המבצר הוונציאני המרשים של רֶת'ימנוֹ.
שיט בספינת שודדי-ים ברֶת

שיט בספינת שודדי-ים ברֶת'ימנוֹ
צילום: Lapplaender / CC BY-SA 3.0



מוזיאונים


המוזיאון לטבע של איראקליוֹ (The Natural History Museum of Crete) הוא מוזיאון מרשים וחדשני ובו תצוגות גדולות בתלת-ממד על המערכות האקולוגיות של כרתים, מתקן המדמה רעידת אדמה, אגף מאובנים ופוחלצים, דגם בגודל מלא של היונק היבשתי הפרהיסטורי הענק הדומה לפיל, ומרכז תגליות לילדים עד גיל 15 עתיר פעילויות. לאתר המוזיאון, לחצו כאן.
המוזיאון לטבע של איראקליוֹ -  NHMC

המוזיאון לטבע של איראקליוֹ - NHMC
צילום: Lourakis / CC BY-SA 3.0



מוזיאון הספנות של כרתים (Maritime museum of Crete) שוכן במתחם המספנות הוונציאניות בעיר חאניָה. עם המוצגים כאן ניתן למנות קונכיות, פריטים ממגדלורים, דגמי ספינות יווניות מסורתיות ותערוכה על שלבי שחזורה של הספינה המינואית העתיקה. לאתר המוזיאון, לחצו כאן.
ספינה מינואית עתיקה משוחזרת

ספינה מינואית עתיקה משוחזרת
צילום: Martin Belam / CC BY-SA 3.0



אקוואריומים


כּרֵתאקוואריום (Cretaquarium) הוא אקוואריום גדול השוכן בבסיס האמריקני לשעבר בגוּרנֶס (Gournes), סמוך לאיראקליוֹ. כאן תוכלו לצפות ביותר מ-250 מינים של בעלי-חיים ימיים מאגן הים התיכון, בהם מיני דגים רבים, צבי-ים, מדוזות, כרישים ועוד, וכן בתצוגות מולטימדיה. כּרֵתאקוואריום פתוח כל השנה. בעונת הקיץ, בחודשים מאי-ספטמבר, שעות הפתיחה הן 9:30-21:00. לאתר כּרֵתאקוואריום, לחצו כאן.
כּרֵתאקוואריום

כּרֵתאקוואריום
צילום: Martin Belam / CC BY-SA 2.0



אקווה-וורלד (Aquaworld) הוא אקוואריום קטן ומרכז הצלה לבעלי-חיים בנמל חֶרסוֹניסוֹס (Hersonisos). כאן תוכלו לפגוש מקרוב בעלי-חיים ימיים מהאזור וזוחלים, רובם בעלי-חיים שנפגעו ונפלטו אל חופי כרתים. אקווה-וורלד פתוח מדי יום בשעות 10:00-18:00 (כניסה אחרונה ב-17:15) מה-1 באפריל ועד ה-31 באוקטובר. לאתר אקווה-וורלד, לחצו כאן.

פארקי מים

למידע על פארקי מים בכרתים, לחצו כאן.

מקור: incrediblecrete
רוצים לקרוא עוד על כרתים?
רוצים לקרוא עוד על יוון?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת