דלג לתוכן

קיימת גרסה עדכנית של היישומון.
לחצו כאן לעדכון.
  • קטע 4: מגן הצפון לכפר גלעדי / לדרך נוף נפתלי
  • מעיין ברוך, פריחת אירוס הדור באפריל, נחל עיון, חלקת קבורה של חברי השומר, סיום באנדרטת האריה השואג.
  • אנדרטת האריה השואג (אתר <span class='num-12 red_font'></span> ביום זה)
    אנדרטת האריה השואג (אתר ביום זה)
  • קטע 4: מגן הצפון לכפר גלעדי / לדרך נוף נפתלי
  • אנדרטת האריה השואג (אתר <span class='num-12 red_font'></span> ביום זה)
    אנדרטת האריה השואג (אתר ביום זה)
  • התחלה מרכז מסחרי גן הצפון ‏
  • סיום אנדרטת האריה השואג או ביתן מגודר בדרך נוף נפתלי ‏ .
  • היכן אוכלים / קונים אוכל בכפר גלעדי יש מינימרקט ‏ .
  • כמה הולכים 6 ק"מ לכפר גלעדי, 7 ק"מ לדרך נוף נפתלי. עליות מצטברות: כ- 300 מ', ירידות: כ-50 מ'. דרגת קושי: קלה.
  • שביליסטים ומיטיבי לכת שביליסטים: אם התחלתם בחרמון והרגלים משדרות קושי, ו/או יבלות מומלץ לעשות יום מנוחה לפני שאתם ממשיכים בדרך. המשך ללא מנוחה יכול לגרום לכך שבמצודת ישע, תיקחו אוטובוס הביתה במקום להמשיך במסע.
  • קחו בחשבון
    שימו לב: לטובת הפיוריסטים שלא מוותרים על אף סימון שביל ישראל, ואלה שמעדיפים ללכת לצד כבישים וברחובות קרית שמונה, הוספנו במפה את התוואי של שביל ישראל כפי שסומן/יסומן בשטח סימון בקו כתום שבור. בעת כתיבת שורות אלה (יולי 2023) סימון התוואי לא הושלם. לינת השטח היחידה שמותרת בתוואי שסומן היא בחורש שמצפון מערב לכפר סאלד. אחרי שהסימון יושלם במלואו, נלך בו ונעלה את התוואי כפי שיוקלט על ידינו.
  • אפשרויות לשינויים בתוכנית
     תוספת: ביקור בחצר תל חי

• Gan Hatzafon shopping center ניווט כאמור בקטע הקודם הבעיה הבטיחותית ליד כפר יובל נפתרה. בתאור הדרך יש תמונה של הדרך הבטוחה. גם הניווט במפה הוא בדרך העפר שאנשי כפר יובל סללו לצד הכביש.

נתחיל את הקטע מול מתחם גן הצפון ‏  (0.0, 115). הולכים לצד כביש 99 מערבה וחוצים את הגשר מעל נחל שניר. מערבית לגשר שניר נמצאת תחנת כוח הידרואלקטרית קטנה. במסעף מעיין ברוך פונים ימינה ועוברים לצידו השמאלי של הכביש. ממשיכים צפונה מגיעים לכניסה לקיבוץ מעיין ברוך ‏  (1.8, 185). בקיבוץ נמצא מוזיאון האדם הקדמון ‏  והוא נדיר בעושר מוצגיו, גם בקנה מידה עולמי.

לפני השער של הקיבוץ פונים שמאלה ומערבה וממשיכים בדרך עפר לצד הגדר של היישוב כאשר "השכונה היוונית", שכונה חוץ קיבוצית, מעבר לגדר מימין לנו. מגיעים לערוץ של נחל בית אחו ‏  (2.5, 200) ופונים ימינה במעלה הנחל. כעבור כ-400 מ' מימין לשביל בחודש אפריל פורח כאן אירוס הדור ‏

ממשיכים בדרך עפר בלתי מסומנת שעוברת בין מטעים ומגיעים לכביש. לא יורדים לכביש אלא פונים ימינה בדרך עפר שסללו אנשי כפר יובל (3.1, 215).

מגיעים למסעף T ולכביש הכניסה לכפר יובל ‏  (4.2, 260). נחצה את כביש הגישה לכפר יובל ונפנה שמאלה בדרך עפר לצד מטעים. חוצים דרך שמובילה צפונה לעבר בית העלמין של המושב. לפני שחוצים את הגשר מעל נחל עיון ‏  אפשר לרדת לערוץ הנחל בשביל קצר. זה מקום מצוין להפסקה על המים.

נחצה בזהירות רבה את הגשר מעל הנחל, נמשיך מערבה ונגיע לכביש 90. פונים שמאלה מצדו המזרחי של הכביש וחוצים אותו אחרי כ-100 מ' (5.1, 280). עולים בדרך עפר המובילה לעבר הלולים של כפר גלעדי ‏ . לפני השער האחורי של כפר גלעדי פונים שמאלה ליד עץ חרוב. ממשיכים לצד הגדר של הקיבוץ. מגיעים לאנדרטת הארי השואג ‏  (6.1, 310). מאחורי האנדרטה נמצא בית העלמין של כפר גלעדי ובו נמצאת חלקת חברי ארגון השומר ‏ .

שביליסטים שבחרו לסיים כאן את היום יכולים ללון ברחבה סמוכה שמתאימה ללינת שטח ‏‏. הצטיידות במזון אפשרית במינימרקט ‏  של כפר גלעדי. מי שבחר להמשיך לדרך נוף נפתלי ימשיך ויחצה את כביש 9977 במנהרה. יורדים לגן הפסלים שליד אזור התעשייה תל חי (6.4, 260).
     תוספת: ביקור בחצר תל חי בחצר תל חי ‏  מומלץ במידה ויש זמן לכך. הכניסה דרך שביל הפצועים ‏  או דרך שער הכניסה למכללת תל חי.
    ממשיכים בגן הפסלים ‏ . אחרי הירידה התלולה השביל מתעקל בחדות ימינה לעלייה בינונית. עוברים מתחת לקורה שמסמלת גשר מעל תהום. היא נשארה כאן לצד פסלים סביבתיים אחרים מהביאנלה של שנות ה-80.

עוברים ליד שלט מידע על השביל (6.8, 340). פונים שמאלה ודרומה לדרך נוף (אספלט) בסימון ירוק. מיד אחרי הפנייה יורדים מהדרך הסלולה וממשיכים בשביל להולכי רגל בסימון שביל ישראל. מגיעים למבנה מגודר (7.3, 370) וכאן מסתיים הקטע. לצד הדרך יש רחבת חניה. מטיילים שבחרו לסיים כאן את היום: לינת שטח מותרת ‏‏.
אנדרטת האריה השואג
הרמזור בגן הפסלים
הרמזור בגן הפסלים‏
צילום: יעקב סער / ©
דרך עפר בטיחותית לכפר יובל.