דלג לתוכן

קיימת גרסה עדכנית של היישומון.
לחצו כאן לעדכון.
  • קטע 3: מדן לגן הצפון - בתוואי היפה; מכפר סאלד לכפר גלעדי - בתוואי הרשמי.
  • ראשו של השביל בין השנים 2021-1995 היה בקיבוץ דן. נחצה ערוצים זורמים ונעבור בגן לאומי נחל שניר.
  • נחל שניר (אתר <span class='num-11 red_font'></span> ביום זה)
    נחל שניר (אתר ביום זה)
    צילום: יעקב סער / ©
  • קטע 3: מדן לגן הצפון - בתוואי היפה; מכפר סאלד לכפר גלעדי - בתוואי הרשמי.
  • נחל שניר (אתר <span class='num-11 red_font'></span> ביום זה)
    נחל שניר (אתר ביום זה)
  • התחלה בית אוסישקין ‏  בקיבוץ דן בתוואי היפה. ביער כפר סאלד ‏  בתוואי הרשמי
  • סיום מתחם גן הצפון ‏  בתוואי היפה. אנדרטת האריה השואג - כפר גלעדי ‏  בתוואי הרשמי.
  • היכן אוכלים / קונים אוכל בסוף הקטע יש מספר מסעדות וחנות נוחות במתחם גן הצפון ‏ . בקרית שמונה יש הרבה חנויות מזון. הנה אחת בצומת המצודות ‏
  • כמה הולכים 7 ק"מ. ירידות מצטברות: כ-100 מ'. עליות: כ-20 מ'. דרגת הקושי: קלה
  • שביליסטים ומיטיבי לכת לכו עד כפר גלעדי - 13 ק"מ. מומלץ להמשיך עד דרך נוף הרי נפתלי - 14 ק"מ. כך תחסכו מרחק וזמן בעליה ארוכה ולא קלה בדרך הנוף בקטע 5. אפשר למלא מים בדרך בשמורת נחל שניר, ובתחנת הדלק דור אלון בכביש 99.
  • קחו בחשבון
    אפשר לרכוש מזון ובלוני גז במינימרקט של קיבוץ דן ‏ .
    בקטע זה יש הליכה במים. יש להצטייד בנעלים מתאימות.
    הכניסה לגן לאומי נחל שניר בתשלום. רכישת דרכון מטמון משתלמת אם בדעתכם לבקר בגנים לאומיים נוספים. הדרכון תקף לשנה קלנדרית אחת. ניתן ללכת במעקף ממזרח לגן הלאומי.
    למגיעים ברכב אחד, מומלץ להשאירו בסוף הקטע ולנסוע במונית לתחילתו. נסיעה במונה תמיד זולה יותר ממחיר קבוע מראש.

שימו לב: לטובת הפיוריסטים שלא מוותרים על אף סימון שביל ישראל, ואלה שמעדיפים ללכת לצד כבישים וברחובות קרית שמונה, הוספנו במפה את התוואי של שביל ישראל כפי שסומן/יסומן בשטח סימון בקו כתום שבור. בעת כתיבת שורות אלה (יולי 2023) סימון התוואי לא הושלם. לינת השטח היחידה שמותרת בתוואי שסומן היא בחורש שמצפון מערב לכפר סאלד. אחרי שהסימון יושלם במלואו, נלך בו ונעלה את התוואי כפי שיוקלט על ידינו.
  • אפשרויות לשינויים בתוכנית
     חלופה: הליכה בתוואי הרשמי מיער כפר סאלד לכפר גלעדי

• Trail head - Kibbutz Dan ניווט ב 1.9.2021 הוועדה לסימון שבילים שליד החברה להגנת הטבע, ביטלה את סימוני השביל מדן ועד כפר גלעדי. הקטע בוטל בשל בעיה בטיחותית ליד כפר יובל. תוך פחות משלושה חודשים אנשי כפר יובל סללו בהתנדבות דרך בטוחה לצד הכביש הבעייתי. אין מניעה ללכת מדן ועד כפר גלעדי בתוואי הטוב שסומן כאשר השביל נחנך בשנת 1995. מטיילים ממשיכים להצביע ברגלים והולכים בקטע שבוטל. המלצתנו היא להמשיך ללכת בתוואי שמתחיל בקיבוץ דן. מהכניסה לשמורת תל דן התוואי הישן סומן בסימון שבילים כחול. אפליקציית הניווט הניווט שלנו תוביל אתכם בביטחה בתוואי הזה.

תחילת הקטע בקיבוץ דן ‏ , מאחורי מוזיאון הטבע בית אוסישקין ‏  (0.0, 190). יוצאים משער השביל ‏  פונים שמאלה והולכים לעבר שמורת דן. מטעי אבוקדו לשמאלנו. מול הגדר של שמורת דן ‏  (0.7, 200) פונים ימינה וממשיכים בסימון שבילים כחול. מקיפים את הגן הלאומי מצידו המזרחי, ואחרי פנייה שמאלה הולכים מצידה הצפוני של השמורה.

הר דב והחרמון נראים בצפון מזרח. משמאל ומעבר לגדר נמצא תל דן ‏ . עוברים מנע בקר (0.9, 205) וממשיכים מערבה. עוברים ליד תצפית מוצב נוחילה ‏  (1.4, 225).

אחרי מעבר מתחת לקו מתח גבוה חוצים פלג של נחל שניר ‏  בהליכה במים (3.2, 195), ואחרי כ-100 מטרים חוצים פלג נוסף.

אחרי כק"מ אחד פונים שמאלה ודרומה לדרך אספלט (4.3, 185). בעבר דרך זו הייתה כביש הגישה לכפר ע'גר ‏ . משמאל לדרך יש כמה עצי איקליפטוס וזה מקום טוב למנוחה קצרה. עוברים מעל פלג נחל ולצד מטעי אבוקדו. מגיעים לכניסה לגן לאומי נחל שניר - החצבאני ‏  (5.4, 160). ‏‏ מי שאינו רוצה ללכת במים ו/או אינו רוצה לשלם דמי כניסה יכול להמשיך עד לגן הצפון לצד הגדר של גן לאומי שניר.

בשמורה הולכים במים בערוץ קטן לצד האפיק המרכזי של נחל שניר ‏ .

אחרי כ-1.5 ק"מ יוצאים מהשמורה בשער חד כיווני ‏  ומגיעים למתחם גן הצפון ‏  שלצד כביש 99 (7.0, 115). לצד הכביש שעולה למעיין ברוך יש חניון בתשלום ‏ . ‏

חלופה: התוואי הרשמי מיער כפר סאלד לכפר גלעדי ואנדרטת האריה השואג

מרחק הליכה 16 ק"מ. כ 50מ' ירידות, כ-250מ' עליות. דרג קושי - קלה.
    נתחיל את היום ביער כפר סאלד ‏  (0.0, 100). נחצה בזהירות את כביש 918 ונלך מערבה בחורש וההמשך בדרך עפר שמגיעה לגדות הבניאס (1.3, 90). מכאן נמשיך דרומה על גדות הנחל. הנחל עצמו מוסתר על ידי צמחיה אך מדי פעם יש ירידה לזולה נחמדה. בחניון האיקליפטוס (3.2, 85) אפשר לראות את מפגש נחל חרמון - הבניאס עם נחל דן. נמשיך דרומה וליד שדה נחמיה במפגש הנחלים השני נחל שניר מצטרף מצפון וזו נקודת ההתחלה של נהר הירדן (4.4, 80). נפנה שמאלה ונעלה לכביש הכניסה לשדה נחמיה. נלך במדרכה, נפנה שמאלה ונחצה את הירדן (5.0, 75). בקיבוץ עמיר יש אתר קמפינג בתשלום ‏ ‏.

כאן מסתיים הקטע הנעים יותר בתוואי הרשמי. מכאן הולכים על טיילת סלולה עד קריית שמונה ומשם ברחובות העיר ובטבע עירוני עד ליציאה הצפונית מהעיר והמשך לכפר גלעדי. אם ההליכה הזאת אינה מתאימה לכם קחו אוטובוס מהתחנה הקרובה לתחנה המרכזית של קריית שמונה. אחרי שהצטיידתם באוכל, סעו לכפר גלעדי באוטובוס או מונית.
    נמשיך ללכת בטיילת. מגיעים לקרית שמונה (9.1, 80) והשביל פונה שמאלה ומגיע לחורשת הקק"ל ‏ . נחצה את החורשה ואת רחוב הנרייטה סאלד ונמשיך עד פארק הזהב ‏  (11.2, 100). מכאן נמשיך ברחובות העיר. נגיע לרחוב רש"י ונחבור לכביש 90 (13.5, 150). בחנות חגור ‏  ניתן לרכוש פריטי ציוד שמסיבה כזאת או אחרת שכחתם בבית. נפנה ימינה וצפונה לכביש 90 ונמשיך במדרכה ואחריה בטיילת לצד כביש 90 שתביא אותנו לצומת כפר גלעדי (15.5, 255). נפנה שמאלה ונגיע לאנדרטת האריה השואג (15.9, 315). מאחורי האנדרטה נמצאת חלקת הקבורה של חברי השומר ‏ . נרד למגרש החניה. לידו יש רחבת עפר שבה מותר ללון ‏ . בשרותים הסמוכים יש מים.
    למי שנותר זמן יכול להמשיך בקטע הבא דרך גן הפסלים ויעלה לדרך נוף נפתלי. פונים שמאלה ואחרי כחצי ק"מ מגיעים לביתן של חברת החשמל ‏ . מולו מותר ללון. רק יללת תנים יכולה להפריע את השקט בלילה. ליל מנוחה.