דלג לתוכן
plane
אתרים
zion-national-park#ed3a8bהפארק הלאומי ציון

הפארק הלאומי ציוןפארק לאומי

Zion National Park

הפארק הלאומי ציון
הפארק הלאומי ציון
צילום: NPS Photo / Christopher Gezon / Public Domain
הפארק הלאומי שמשתרע על שטח של 594 קמ"ר בדרום-מערב מדינת יוטה, בסמוך לעיירה ספּרינגדֶייל, קיבל את שמו מהחלוצים המורמונים שהתרשמו מיופיו השמימי. ואכן, מדובר בפארק מרהיב ביופיו ומגוון להפליא בנופיו, הודות למיקומו בנקודת המפגש בין האזורים הפיזיוגרפיים של רמת קולורדו, האגן הגדול ומדבר מוהאבי. יש בו קניונים דרמטיים, צוקי אבן חול בגוני שמנת, ורוד ואדום, נהרות, קשתות טבעיות (ובהן קשת קולובּ ‏ , הקשת הטבעית הגדולה בעולם) ויערות מחטניים. בשל מיקומו בגבהים שנעים בין 1,117 מ' ל-2,659 מ', יש בפארק מגוון ביולוגי עשיר במיוחד עם למעלה מאלף מינים של צמחים, כולל עצים צמחייה מדברית, שרכים, עשבים ופרחי בר, 68 מינים של יונקים, ובהם איילים, שועלים, דביבונים, סנאים וזאב ערבות, כ-30 מיני זוחלים וקרוב ל-300 מינים של ציפורים. הפארק מחולק לשני אזורים מרכזיים - אזור קניון ציון (Zion Canyom) המרשים אשר נחצב על ידי נהר וירג'ין (Virgin River) ואשר בו נמצאים כמה ממוקדי העניין הבולטים של הפארק וקניוני קולוב (Colob Canyons) שבחלק הצפון-מערבי של הפארק, שמציעים גם הם נופים דרמטיים אבל אינם עמוסים במטיילים כמו קניון ציון. כדאי לקחת בחשבון שמסלולי ההליכה בקניוני קולוב מתאימים בעיקר למיטיבי לכת.


בפארק יש ארבע דרכים מרכזיות, כשהדרך הראשית והמתויירת מכולן היא הדרך הנופית בקניון ציון (Zion Canyom) שעוברת בכמה מציוני הדרך המרכזיים בפארק. מכוניות פרטיות אינן מורשות לנסוע בדרך הנופית של קניון ציון בין החודשים מרץ-נובמבר, אבל ניתן לנסוע בה בשאטל היוצא ממרכז המבקרים בפארק הלאומי ציון ‏  וכן מהעיירה ספּרינגדֶייל. השאטל, שהנסיעה בו היא חינמית, עוצר בתשע תחנות לאורך הקניון, ובהן, בין היתר, Zion National Park Lodge   ונקודות המוצא למסלול אֶנג'לס לנדינג ‏  והמסלול לברכות אמרלד. התחנה האחרונה היא מקדש שינאווה ‏  (Temple of Sinawava). משך הנסיעה ממרכז המבקרים ועד למקדש שינאווה הוא כ-45 דקות. בעונת השיא, מסוף מאי ועד אמצע ספטמבר, השאטל הראשון יוצא ממרכז המבקרים בפארק הלאומי ציון ‏  בשעה 6:00 ולאחר מכן יוצא בתדירות של 10-5 דקות. השאטל האחרון ממקדש שינאווָה ‏  יוצא בשעה 20:15 בערב. בשאר השנה שעות הפעילות של השאטל מצומצמות יותר. מומלץ לא להמתין לשאטל האחרון שיוצא ממקדש שינאווָה ‏  שכן במידה והוא עמוס יהיה עליכם לחזןר את כל הדרך למגרש החניה ברגל.

מרכז המבקרים בפארק הלאומי ציון ‏ , הסמוך לכניסה הדרומית לפארק, מהווה נקודת מוצא לסיור בפארק. כאן ניתן לקבל מידע בנוסע לסיורים ולפעילויות בפארק, להתייעץ עם פקחי הפארק בנוגע למסלולים ולרכוש מפות, מזכרות וספרי מידע בחנות. בסמוך למרכז המבקרים נמצאת תחנת השאטל של הפארק.


טיפים, הנחיות ודברים שכדאי לדעת


  • מגרש החניה הסמוך למרכז המבקרים בפארק הלאומי ציון ‏  מתמלא במהירות. ניתן לחנות בעיירה הסמוכה ספּרינגדֶייל, שגם ממנה יוצא שאטל אל הפארק ואל מוקדי העניין המרכזיים בו.
  • הפארק מתאים לטיול בכל עונה, אבל בסתיו ובאביב מזג האוויר נעים במיוחד, הפארק פחות צפוף בהשוואה לקיץ ובסתיו גם אפשר להתרשם מהשלכת היפה. בקיץ בהיר ויש בפארק מגוון פעילויות, אבל מזג האוויר חם, חלק משבילי הטיול עשויים להיות צפופים ומחירי הלינה באזור הפארק עולים. בחורף המראה של הפארק המכוסה שלג יפה במיוחד והפארק רגוע ולא עמוס, אבל השאטל לא פועל וחלק ממסלולי הטיול עשויים להיות סגורים.
  • כדאי להתחיל את היום מוקדם, כדי להימנע מקשיים במציאת חניה ומעומס במסלולי ההליכה.
  • מכיוון שהליכות הן חלק בלתי נפרד מהטיול בפארק, הקפידו לנעול נעלי הליכה נוחות עם תמיכה טובה לקרסול. אם אתם מתכננים לעשות את אחד ממסלולי ההליכה הרטובים של הפארק, נעלו נעלי הליכות עמידות למים שמתייבשות במהירות.
  • בעונת השיא (בקיץ) כדאי להזמין לינה בקרבת הפארק זמן רב מראש.
  • בקיץ, בעיקר בין יולי לספטמבר, נפוצות סופות רעמים באזור. יש לנקוט משנה זהירות ולמצוא מחסה באופן מיידי.
  • היזהרו משיטפונות בזק. עקבו אחר תחזית מזג האוויר והכירו את הסימנים של שיטפון מתקרב, כמו גלים במים, שינוי בצבע המים ופסולת מוגברת במים. במקרה של שיטפון, הישארו מחוץ למים, הגיבו באופן מידי ונסו להישאר במקום גבוה ככל האפשר.
  • הקפידו להישאר על שבילי הטיול המסומנים והתרחקו מקצות המצוקים.
  • הצטיידו במספיק מים, לפחות ליטר מים אחד לכל מטייל.
  • ניתן לרכוש ואף לשכור ציוד לטרקים בפארק וכן אופניים בחנויות למכירת ציוד טיולים בספּרינגדֶייל, כמו Zion Outfitter .
  • מהירות הנהיגה המקסימלית המותרת בפארק היא 35 מייל/56 ק"מ לשעה, אלא אם יש שילוט שמורה אחרת.





בפארק יש כמה נקודות תצפית יפות במיוחד שלא מצריכות הליכה מאומצת, ובהן התצפית על נהר וירג'ין ועל נופי הצוקים הדרמטיים שברקע, הנשקפת מגשר צומת הקניון ‏ . הנוף הנשקף מהתצפית מרהיב בכל שעה של היום אבל הוא יפה במיוחד בשעת השקיעה. תחנת שאטל: Canyon Junction. תצפית נוספת, אשר נמצאת בחלק פחות מטוייל של הפארק, היא תצפית קולובּ ‏  שמשקיפה על קניוני קולוב (Kolob Canyons). בנוסף לנקודות התצפית יש בפארק מוקדי עניין נוספים כמו מוזיאון ציון לתולדות האנושות ‏ , מוזיאון קטן שתצוגותיו מוקדשות להיסטוריה האנושית העשירה של הפארק הלאומי ציון ולנושאים כמו גיאולוגיה, צמחים, בעלי חיים, הישרדות וקהילה. בחוץ ניתן להשקיף על ההרים שמסביב ועל כמה מתצורות הסלע הייחודיות של הפארק.


מסלולי הליכה בפארק ציון

בפארק יש 17 מסלולי הליכה מסומנים בדרגות קושי שונות, שמשכם נע בין 15 דקות – 9 שעות. הנה כמה מהמעניינים שבהם:

מסלול גדת הנהר (Riverside walk) – מסלול מעגלי קליל בקצה הצפוני של קניון ציון. זהו שביל סלול, מוצל ומישורי למדי, העובר לאורך נהר וירג'ין (Virgin River) בתחתית קניון צר עם קירות אבן חול. בדרך אפשר לפגוש סנאים וחיות נוספות. 600 המטרים הראשונים של המסלול נגישים לכיסאות גלגלים.
התחלה וסיום: תחנת שאטל: מקדש שינאווָה ‏ 
אורך המסלול: 3.5 ק"מ
משך ההליכה: 2-1 שעות

ברכות אמרלד ( Emerald Pools) - מדובר בכמה בריכות טורקיז צלולות ויפות, אליהן מובילים שלושה מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. הקל מכולם הוא המסלול לבריכת אמרלד התחתונה ‏ , שביל סלול עם עליות מתונות אשר מוביל דרך יער של עצי ערער לבריכה התחתונה ולשלושה מפלים. מכאן תוכלו להמשיך בשביל סלעי לבריכה העליונה ‏ , שהטיפוס אליה מאומץ יותר.
התחלה וסיום: תחנת שאטל The Grotto   או תחנת שאטל: Zion National Park Lodge  
אורך המסלול: 3.5 ק"מ (הלוך חזור) עד לבריכת אמרלד התחתונה ‏ 
משך ההליכה: כשעה וחצי (למסלול הקצר).
חשוב לדעת: הרחצה בבריכות אסורה.

אנג'לס לנדינג (Angels Landing) –מסלול זה, הגדוש בתצפיות דרמטיות, אינו ארוך במיוחד, אך למרות זאת זהו מסלול מאתגר שלא מתאים למי שסובל מפחד גבהים. המסלול מתחיל לאורכו של נהר הבתולה ובהמשך מטפס על רכס צר ותלול עם לא פחות מ-21 פניות תלולות שמובילות לתצפית סקאוט ‏  משם נשקפת תצפית פנורמית מרהיבה על קניון ציון. המקטע האחרון של המסלול מפותל וצר במיוחד, וכדי לטפס בו יש להיעזר ביתדות ובכבלים הקבועים בסלע. כדי לטייל בשביל זה יש לקבל להירשם ולקבל אישור. פרטים נוספים והרשמה באתר הפארק הלאומי ציון .
נקודת התחלה וסיום: תחנת שאטל The Grotto  
אורך המסלול: 3.9 ק"מ (לכיוון אחד)
משך ההליכה: כ-5-4 שעות


דה נרואס (The Narrows) - מסלול רטוב והרפתקני זה עובר, כפי שניתן להבין משמו, בקטע הצר ביותר של קניון ציון, בין קירות אבן חול תלולים, וכולל מראות מגוונים המשתנים ללא הרף. מומלץ להתחיל את המסלול במקדש שינאווָה ‏ , ללכת בתוך הקניון עד שמתעייפים ולחזור בחזרה. מרבית המסלול כולל שכשוך, הליכה או שחייה בנהר וירג'ין ולכן כדאי להצטייד בהתאם. אורכו של המסלול המלא, הלוך חזור, הוא כ-15 ק"מ. כשיש זרימה חזקה, למשל, בראשית האביב, המסלול עשוי להיות סגור.
התחלה: מקדש שינאווָה ‏ 
סיום: המעיינות הגדולים ‏ 
אורך המסלול: 15 ק"מ (המסלול המלא, הלוך חזור)
משך ההליכה: כ-8-3 שעות.




אם אינכם מסתפקים בטיולי הליכה, תמצאו בפארק עוד מגוון פעילויות מלהיבות: רכיבה על אופניים (ניתן לרכב בכל הכבישים בפארק ובהם כביש קניון ציון הנופי), צפייה בציפורים, טיפוס, רכיבה על סוסים (Canyom Trail Rides מוציאים סיורי רכיבה מאורגנים), גלישת קניונים, שיט קיאקים ושיט אבובים בנהר וירג'ין (יש להשיג אישור מראש במרכז המבקרים) וצפייה בכוכבים.
הפארק הלאומי ציון
הפארק הלאומי ציון
צילום: NPS Photo / Christopher Gezon / Public Domain
הפארק הלאומי ציון
השאטל עובר בין מוקדי העניין העיקריים בפארק לאומי ציון
השאטל עובר בין מוקדי העניין העיקריים בפארק לאומי ציון
צילום: NPS Photo / Public Domain
השאטל עובר בין מוקדי העניין העיקריים בפארק לאומי ציון
כבש הרים בפארק הלאומי ציון
כבש הרים בפארק הלאומי ציון
צילום: NPS Photo / Katie Raney / Public Domain
כבש הרים בפארק הלאומי ציון
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת