דלג לתוכן
plane
אתרים
walking-from-piazza-san-marco-to-rialto#ed3a8bמפיאצה סן מרקו לגשר ריאלטו

מפיאצה סן מרקו לגשר ריאלטו

Walking from Piazza San Marco to Rialto

פרט לשיט בתעלות, הדרך הטובה ביותר להכיר את ונציה היא לשוטט בסמטאות הצרות של העיר. הדרך הטובה ביותר היא פשוט להניח את המפה בצד וללכת קצת לאיבוד... אבל כדי שלא תאבדו לגמרי את הדרך, הכנו לכם מסלול מומלץ שעובר בסמטאות מקסימות וליד האתרים החשוובים ביותר.
מרציף San Marco-San Zaccaria   צאו שמאלה (לכיוון מערב), אך עוד לפני כן שימו לב למלון דניאלי ‏  הכתמתם־אדמדם שממש מול הרציף. הציצו לרגע לאולם המבואה המרהיב של המלון, השוכןו באחד הארמונות המפוארים ביותר של ונציה.
המשיכו לאורך גדת התעלה הנאה, המכונה רִיבָה דֶלִי סקִיבוֹנִי (Riva Degli Schiavoni) וגדושה דוכני מזכרות. עד גשר הקש ‏ . אל תמהרו לרדת מהגשר. אלא התעכבו עליו (לצד המוני התיירים) כדי לצפות בגשר האנחות ‏  התלוי בין שמיים וארץ מעל תעלת הארמון (Rio del Palazzo).
המשיכו ישר, צמוד לגדה, עד שתראו מימינכם את עמודי הקדושים ‏ . עמדו מול העמודים ממש כמו מרקו פולו בשובו מהמסע, ואז היכנסו בשערי העיר! ונציאנים אמיתיים עדיין מאמינים באגדה אורבנית מקומית הקובעת שמעבר בין העמודים מביא מזל רע. אתם אינכם ונציאנים אמיתיים, אז עברו בין העמודים והתבוננו בארמון הדוג'ים ‏  הענקי שמימינכם, המבנה המפואר והמפורסם ביותר בעיר, שנבנה בסגנון הגותי הוונציאני. בפינת הארמון (זו הקרובה לזוג העמודים) שימו לב לפסל אדם וחווה והנחש.
המשיכו לאורך הארמון אל פיאצה סן מרקו ‏  רחבת הידיים, הקרויה על שם בזיליקה די סן מרקו ‏ , כנסייה מרהיבה הנמנית עם האתרים הידועים ביותר בעיר. אם מזג האוויר בהיר והתורים אינם ארוכים, זה גם הזמן לטפס (במעלית) למרומי הקָמפָּנילֶה ‏  – מגדל הפעמונים המפורסם של ונציה.
כעת חצו את הכיכר לפינה הרחוקה מכם, סמוך למוזיאון קוֹרֵר ‏ , וצאו מהכיכר דרך המעבר שמשמאל לחנות הזכוכית Markus Art Gallery ‏ . מולכם תראו את בריכת הגונדולות אוֹרסֶאוֹלוֹ ‏ , מעגן שיט חבוי המהווה תמונת נוף ונציאנית נפלאה. תוכלו לראות ולצלם כאן כמעט בכל רגע נתון לפחות עשר גונדולות מעוטרות למופת, וזו גם נקודה טובה לצאת ממנה לשיט גונדולות, אם תרצו.
עקפו את המעגן משמאל, חצו את התעלה בגשר טרוֹן ‏  ׁׂ(Ponte Tron) והמשיכו ישר עד שתגיעו לכיכר קטנה. בכיכר פנו שמאלה ומיד ימינה, ואז המשיכו כמה צעדים עד שתגיעו לצומת T, בו תפנו ימינה אל Calle die Fabbri. בסמטה הקרובה פנו שמאלה אל Calle Fiubera ואז המשיכו ישר, חצו עוד תעלה בגשר פֶראלי ‏  (Ponte dei Ferali) ופנו בפנייה השנייה שמאלה אחרי הגשר אל Marzaria San Zulian. כאן תוכלו להכיר את תרבות המסכות של ונציה בחנות Fabris Leda   ובסטייה קצרה מהמסלול גם לקנות מזכרות ייחודיות ב-Fabris Giuliana  .
כעת המשיכו ישר, לפי הנתיב המסומן, אל גשר בָּרֶטֶרִי ‏ , אחד הגשרים המפורסמים והמצולמים בעיר התעלות, הנמצא בערך באמצע הדרך בין פיאצה סן־מרקו לבין גשר ריאלטו. פנו מיד ימינה, אל המעבר המקורה לאורך גדת התעלה, ואז שמאלה בקצהו. המשיכו ישר (פחות או יותר) ברחוב הרצוף חנויות - בהן מומלצת חנות המסכות הייחודית Il Baule d'Oriente   - עד שתצאו אל גדת התעלה הגדולה ותראו מימינכם את גשר ריאָלטוֹ ‏  המפורסם, נקודת הסיום של המסלול.
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים.* בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת