דלג לתוכן
plane
אתרים
volendam#ed3a8bווֹלֶנדָם

וולנדםעיירה

Volendam

ווֹלֶנדָם
וולנדם
צילום: Easy Rider Amsterdam / ©
הכפר ווֹלֶנדָם הוא, כפי הנראה, כפר הדייגים המפורסם ביותר בהולנד. זהו כפר בעל היסטוריה עשירה ותרבות ייחודית השוכן לגדת ימת אייסל. ווֹלֶנדָם היה כפר קתולי באזור פרוטסטנטי, ושמר לאורך ההיסטוריה על בדלנות ועצמאות. עד לפני זמן לא רב נהגו רבים מתושבי הכפר להתאסף באזור הנמל בסופי השבוע, כשהם לבושים בלבוש המסורתי האופייני לכפר הזה בלבד. ספינות וסירות דיג היו מגיעות למרינה עמוסות שלל, בשעה שמעל הים צווחו להקת שחפים והמסחר בדגים התנהל ביד רמה. בתי הקפה היו מלאים בהולנדים מחייכים, שלגמו את הבירה שלהם והאזינו למוזיקה עממית שניגנו להקות מקומיות מהכפר, שהתפרסמו בכל הולנד. עד היום שומרים בני הכפר על נאמנות ורבים מהם, כולל אלה שכבר אינם מתגוררים כאן, מקפידים לערוך קניות ולבלות רק כאן, ומשתדלים לשכור רק בעלי מקצוע מקומיים במקרה הצורך.
וולנדם מוכר וידוע גם ביופי, בסדר ובניקיון שבו. לפי הנוהג ברבים מהכפרים ההולנדים, גם כאן הבתים מצוידים בחלונות גדולים, רחבים ומצוחצחים, שדרכם ניתן להתבונן בפנים הבית, שגם הוא כמובן מצוחצח, מסודר ונקי. על אדן החלון מניחים התושבים חפצי נוי או עציצים בסדר מופתי כמו בתצוגה, וכל צד הוא תמונת מראה מדויקת לצד השני.
מקצה מגרש החניה   רדו במדרגות, שבסופן מתגלה במלוא הדרה ימת אייסל, שההולנדים מכנים הים הדרומי. פנו ימינה ולכו לאורך החוף, עד שתגיעו לנמל המשופע בחנויות ובבתי קפה. חנויות המזכרות שסביב הנמל הן מהזולות ביותר בהולנד;‏ באחדות מהן תוכלו להצטלם בלבוש מסורתי - פעילות חביבה על משפחות.
כדאי גם לרדת מהרחוב הראשי לכיוון המבוך ‏  של סמטאות הכפר ולהתרשם מהבתים הציוריים. אם החלטתם לטייל לאורך הנמל, תוכלו לעצור להצצה ואולי גם לארוחה קלה במלון ספָּנדֶר ‏ , שבעבר הזמין אמנים להתארח בו תמורת תמונות פרי מכחולם, וכיום מציג את יצירות האמנות הללו בלובי ובמסעדה. אם אתם אוהבים אוכל רחוב, כדאי להיכנס לחנות Hollandse Markt Volendam   ולנסות את הפּוֹפֵרטיֵס (poffertjes), פנקייקים קטנים עם חמאה ואבקת סוכר. חובבי הדגים ישמחו לגלות לאורך הנמל דוכנים קטנים, שמוכרים בהם דג מטוגן הנקרא קיבלינג, וכן הרינג וצלופחים מעושנים. קחו בחשבון שאזור הנמל הוא יעד פופולרי, ובימי שמש בעונה עלול להיות צפוף.
בחנות קטנה ברחוב הנמל, שגם בה תוכלו להצטלם בבגדים מסורתיים, נפתחה לאחרונה אטרקציה מיוחדת במינה ומומלצת – חווית וולנדם ‏ , חוויה של מציאות וירטואלית המדמה את השיטפון הגדול בשנת 1916. מהרציף   שבאותו רחוב יוצאות הסירות של Marken Express אל האי מארקֶן. בכפר יש גם מוזיאון מקומי ‏ , אבל הוא פחות מלהיב.
ווֹלֶנדָם
ווֹלֶנדָם
צילום: Easy Rider Amsterdam / ©
ווֹלֶנדָם
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת