דלג לתוכן
plane
אתרים
tre-cime-di-lavaredo#ed3a8bטְרֶה צ׳ימֶה

טרה צ׳ימההר

Tre Cime Drei Zinnen

טְרֶה צ׳ימֶה
טרה צ׳ימה
צילום: Daniele Bonaldo / CC BY-SA 4.0
טְרֶה צ׳ימֶה (מילולית: "שלוש שיני הסלע", לעיתים מתורגם כ"שלוש הפסגות") הם שלושה צוקי סלע נישאים ותלולים, מסימני ההיכר הידועים ביותר של הדולומיטים. עם זאת, אם ברצונכם ללכוד בעדשת המצלמה את שלושת האחים הפוטוגניים, קחו בחשבון שתנאי האקלים באזור הופכים את המשימה לשאלה של מזל: יש ימים שבהם הצוקים פשוט טובעים בעננים סביבם ולא ניתן לראותם.
ניתן לצפות בצוקים ממרחק סביר מכמה נקודות בעמק לָנדרוֹ (Valle di Landro) שממערב להם. הנקודה הנגישה ביותר היא תצפית לָבָרֶדוֹ ‏ , אבל אם תסעו קצת יותר, תוכלו לחנות ליד אגם מיזוּרינָה ‏  ולראות את הרכס כולו משתקף במימיו. מומלץ לטייל קצת לאורך האגם, שמחופיו רואים היטב את הטְרֶה צ׳ימֶה (אם כי מזווית זו הם נראים כמו שניים ולא שלושה). הרחצה באגם מותרת, אך לא מומלצת - המים קרים ואין חוף מוסדר.

  הנסיכה, הענק והאגם

אגם מיזוּרינָה מככב גם באגדה מקומית הקשורה לשתי פסגות נוספות המתנשאות מעליו - קריסטָלוֹ (Cristallo) במערב וסוֹרָפּיס (Sorapis) מדרום. לפי האגדה, מיזוּרינָה הייתה בתו הנסיכה של המלך הענק סוֹרָפּיס. היא הייתה כל כך קטנה ביחס אליו, עד שהוא יכול לקחת אותה על כף ידו. מיזוּרינָה הייתה גם מאוד מפונקת, ואביה עשה כל מה שביקשה. ליום הולדתה השמיני דרשה הנסיכה המפונקת שאביה ישיג לה את מראת הקסמים של פיה המתגוררת בפסגת קריסטָלוֹ. הפיה הייתה מוכנה להיפרד מהמראה רק בתנאי שהמלך סוֹרָפּיס ירשה לה להפוך אותו להר, שיטיל צל על הגנים שלה ויגן על הפרחים מהשמש. סוֹרָפּיס היה כל כך מסור לבתו, שהסכים להצעה, אבל כשהפך להר עדיין החזיק את מיזוּרינָה בכף ידו, וכשהמלך הלך וגבה היא איבדה את שווי המשקל ונפלה אל הנקיקים. סוֹרָפּיס כבר לא יכול היה להציל אותה, אבל רגע לפני שהפך להר החלו עיניו לדמוע, והדמעות שבכה ירדו כנחלים במורד ויצרו אגם. מיזוּרינָה שקעה באגם ואיתה גם מראת הקסמים, המשקפת גם היום את הפסגות מסביב.

משפחות שלא מפחדות מהליכה ברגל יוכלו לראות את הצוקים הרבה יותר מקרוב. לשם כך נווטו אל מגרש החניה Auronzo  , שלמו את מחיר החניה המופקע שגובים בדרך (30 אירו ליום) וצאו למסלול הליכה מעגלי של כעשרה ק"מ (חמש־שש שעות) בדרגת קושי בינונית (בקיץ חשוב להגיע מוקדם, כי מגרש החניה מתמלא במהירות). בתחילת המסלול תהיו למרגלות הצוקים, אך לא תוכלו ממש לראותם;‏ נקודת התצפית הטובה ביותר היא מסעדת ההרים Dreizinnenhütte ‏ , כארבעה וחצי ק"מ מתחילת המסלול, שם אפשר גם לאכול ולנוח. משם תוכלו לחזור באותה דרך או להשלים את הלולאה. אם המסלול נשמע לכם מאתגר מדי, תוכלו להסתפק בהליכה של שני ק"מ וחצי עד נקודת התצפית הראשונה ‏ , שממנה תראו את הצוקים מהצד, ולחזור באותה דרך.

שלושת צוקי הסלע המרשימים נתנו את שמם לאזור ההררי שסביבם, בצפון־מזרח הדולומיטים, שעשוי גם להיות יעד מרתק ופחות מתויר לחופשה משפחתית: יש בו מאות מסלולי הליכה מרהיבים, עשרות רכבלים, אגמים מקסימים, וגם כמה עיירות וכפרים. בפאתי האזור שוכנים גם מגלשת ההרים בָּרָנצ'י, מחלבת טְרֶה צ׳ימֶה ומרכז המבקרים של לוֹאָקֶר. אם תרצו להאריך את חופשתכם באזור, כדאי לשקול לקנות כרטיס משולב לרכבלים, במתכונת המאפשרת שימוש בכרטיס במשך מספר ימים שאינם בהכרח רצופים. כך לדוגמה, כרטיס במתכונת "5 ב־7" מאפשר שימוש ברכבלים במשך חמישה ימים (שאינם בהכרח רצופים) בתוך שבוע מיום השימוש הראשון. זו עשויה להיות דרך טובה להתמודד עם חוסר הוודאות במזג האוויר, שכן העלייה לגבהים בימים מעוננים במיוחד או גשומים אינה מומלצת.
טְרֶה צ׳ימֶה
טְרֶה צ׳ימֶה
צילום: Daniele Bonaldo / CC BY-SA 4.0
טְרֶה צ׳ימֶה
טְרֶה צ׳ימֶה בשקיעה
טְרֶה צ׳ימֶה בשקיעה
צילום: Simone Mainetti / CC BY-SA 4.0
טְרֶה צ׳ימֶה בשקיעה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת