דלג לתוכן
plane
אתרים
strassbourg-catheral-area-walk#ed3a8bאזור הקתדרלה של שטראסבּוּרג

אזור הקתדרלה של שטראסבורגמסלול הליכה

Strassbourg-catheral-area-walk

בתים יפים עם שלד קורות־עץ בסמטה המקסימה Rue de Maroquin
בתים יפים עם שלד קורות־עץ בסמטה המקסימה Rue de Maroquin
צילום: fotogoocom/Wikimedia Commons / CC BY 3.0
מסלול זה עובר באתרים שסביב קתדרלת נוטר־דאם ‏ , מרכזה של שטראסבּוּרג העתיקה. המסלול קצר יחסית, ומתאים גם למשפחות שלא אוהבות הליכה ממושכת.
  המסלול מתחיל בכיכר גוּטֶנבֶּרג ‏  (Place Gutenberg), שם ניצב פסל של ממציא הדפוס יוהן גוטנברג ולידו קרוסלה ‏  מסורתית, דו־קומתית, שהילדים ייהנו להסתובב בה. מהכיכר צאו לרחוב הקניות היוקרתי Rue des Hallebardes, שם כדאי להציץ בחלונות הראווה של חנויות היוקרה - בייחוד במס' 44, שם שוכנת חנות התכשיטים והקריסטל Baccarat ‏ . השלט בפינה הבאה מעיד כי המשך הרחוב נקרא Rue des Juifs (רחוב היהודים), כי כאן התרכזה הקהילה היהודית של שטראסבּוּרג בימי הביניים;‏ ברחוב לא נותרה כל עדות לתקופה זו, פרט לשלט זיכרון בצרפתית ‏  על קיר בית מס' 15, במקום שבו עמד בית הכנסת.



מהשלט שובו על עקבותיכם ופנו שמאלה ב-Rue du Dôme;‏ מיד תראו מולכם את קתדרלת נוטר־דאם ‏  המרהיבה, אחד מסמלי העיר. למרגלות הקתדרלה מתחיל מסלולה של רכבת התיירים הקטנה של שטראסבּוּרג ‏  (Le Petit Train de Strasbourg), שעשויה להיות פיתרון נוח בימי גשם או למשפחות עם ילדים קטנים. מול הקתדרלה שוכנת גם לשכת המידע לתיירים  , ולידה ניצב הבית העתיק ביותר בשטראסבּוּרג - בית קאמֶרצֶל ‏  (Maison Kammerzell) מ־1427, המשמש היום כמלון וכמסעדה.



לכו סביב הקתדרלה אל הרחבה הגדולה Place du Château, שמעברה האחר מתנשא ארמון רוֹאָן ‏  (Palais Rohan). בארמון העירוני, שהשתייך למשפחת הנסיכים-הגמונים של שטראסבּוּרג, שוכנים היום שלושה מוזיאונים - לאמנויות יפות, לאמנות שימושית ולארכיאולוגיה. הצטלמו למזכרת מול הארמון, שובו לחזית הקתדרלה ופנו שמאלה, לסמטה המקסימה Rue de Maroquin, הרצופה בתים יפים עם שלד קורות עץ ונפתחת לכיכר מקסימה של בתי־קפה עם שולחנות בחוץ. המראה מלבב, אבל בתי־הקפה תיירותיים ויקרים, ועדיף לא לשבת בהם.

אם תפנו שמאלה כאן, תראו את הרציף שממנו מפליגות סירות הזכוכית של Batorama ‏ ;‏ אבל להמשך המסלול פנו ימינה ל-Place de la Grande Boucherie, ולכו עד שתגיעו לכיכר מוצלת, שם מתקיים בימים ד' ושבת שוק פשפשים ועתיקות ‏ . משמאלכם תראו את בית המכס הישן, שהוסב לשוק האיכרים המקורה לָה נוּבֶל דוּאָן ‏  (La Nouvelle Douane);‏ מאחוריו, מעברו האחר של הנהר, שוכן מוזיאון אלזאס ‏  (Musée alsacien), שהתצוגות בו עוסקות בחיי היומיום בכפרים של אלזאס, ועשויות לעניין את הילדים.

מהשוק או המוזיאון שובו על עקבותיכם ב-Rue Vieux Marché aux Poissons לכיוון הכיכר המוצלת. זה הזמן לפנק את הילדים (ואת עצמכם) בשוקולד מ-Jacques Bockel ‏  (בית מס' 10) או בעוגות ועוגיות מ-Pâtisserie Mulhaupt Thierry ‏  (מס' 18), אותן תוכלו לאכול בספסלים שבכיכר הירוקה פּלאס דה טריפּיֶיה ‏  (Place des Tripiers). בקצה הכיכר פנו ימינה ל-Rue des Tonneliers, רחוב צר ונאה שיחזיר אתכם לכיכר גוּטֶנבֶּרג - לא לפני שתתנסו בגבינות צרפתיות ב-La Cloche à Fromage ‏  (מס' 32) או במסעדה באותו שם ‏  (מס' 27).‏

בתים יפים עם שלד קורות־עץ בסמטה המקסימה Rue de Maroquin
בתים יפים עם שלד קורות־עץ בסמטה המקסימה Rue de Maroquin
צילום: fotogoocom/Wikimedia Commons / CC BY 3.0
בתים יפים עם שלד קורות־עץ בסמטה המקסימה Rue de Maroquin
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת