דלג לתוכן
plane
אתרים
sorrento#ed3a8bסוֹרֶנְטוֹ

סורנטועיירה

Sorrento

סוֹרֶנְטוֹ
סורנטו
צילום: falco / Pixabay
סוֹרֶנְטוֹ היא עיירת נופש פופולרית השוכנת על צוקים בדרום מפרץ נאפולי. היא נוחה להתמצאות, נקייה ונעימה מאוד ויש בה שירותי תיירות ברמה גבוהה. מסיבות אלו יש המעדיפים אותה על פני נאפולי כבסיס לטיולים באזור, מה גם שיש ממנה גישה נוחה לפּוֹמפֵּיי ולקאפרי. עם זאת, בקיץ הסמטאות והכיכרות גדושות לעייפה בתיירים והיא חסרה את האותנטיות של נאפולי.
סוֹרֶנְטוֹ מציעה למטיילים תצפיות יפות על מפרץ נאפולי, רחובות שוקקים עם חנויות קטנות, מסעדות ובתי קפה, כמה אתרים היסטוריים ואפילו פרדס לימונים מסורתי בלב העיירה. הלימונים ילוו אתכם לאורך השהות בעיר - הם נמכרים בדוכני רחוב, מכינים מהם גלידות, גרניטות ("ברד"), עוגות וכמובן את ליקר הלימונים המקומי, למונצ'לו, שתושבי האזור ממליצים לשתות ממנו לפחות כוסית אחת בסיום הארוחה כדי להקל על העיכול.
חשוב לציין שאין בסוֹרֶנְטוֹ "אתרי חובה": אפשר ללכת לכל אורכו של המסלול המוצע או בחלקים ממנו ובשאר הזמן לשוטט באופן עצמאי ברחובות, ללקק גלידת לימון, לשבת בבית קפה בכיכר הומה וליהנות מאווירת הנופש הנינוחה. בערבים מתקיים ב-Cinema Teatro Armida   מופע מוזיקלי המיועד לתיירים, עם שירים וריקודים נאפוליטניים.

איך מגיעים לסוֹרֶנְטוֹ?

אל סוֹרֶנְטוֹ ניתן להגיע ברכב שכור או באוטובוס של חברת Curreri Viaggi ישירות משדה התעופה של נאפולי, כרטיס עולה 10 אירו ואפשר לקנותו מהנהג באוטובוס או אונליין באתר האינטרנט של חברת האוטובוסים ). ממרכז נאפולי קחו אוטובוס או רכבת מתחנת הרכבת המרכזית ;‏ כל האוטובוסים והרכבות עוצרים בתחנת הרכבת של סוֹרֶנְטוֹ  . אם באתם ברכב שכור, חנו במגרש החניה Vallone dei Mulini  , הסמוך לתחילת מסלול ההליכה בעיירה.


את המסלול בסוֹרֶנְטוֹ נתחיל בכיכר המרכזית, פִּיאצָה טאסוֹ ‏ . כדי להגיע לכיכר מתחנת הרכבת   לכו כ־100 מ' ברחוב Via Marziale‬‏ ופנו שמאלה אל Corso Italia‬‏. המשיכו ללכת בו כארבע דקות עד שתגיעו לכיכר. ממגרש החניה   לכו כשתי דקות לאורך Viale Enrico Caruso‬‏.
בכיכר ניצב פסל של טוֹרְקווטוֹ טאסוֹ, משורר בן המאה ה-16 שנולד בסוֹרֶנְטוֹ, ודרכה עובר הרחוב הראשי של העיירה, קורסו איטליה (Corso Italia). לאורך הרחוב, שחלק ממנו הוגדר כמדרחוב, תראו הרבה חנויות, דוכני מזכרות, מסעדות, בתי קפה וברים, ואחרי שתשלימו את מסלול ההליכה, כדאי לחזור לטייל כאן.
מפִּיאצָה טאסוֹ, הליכה קצרה לאורך Via Luigi de Maio‬‏ תביא אתכם אל פִּיאצָה סָנט'אָנטוֹניוֹ ‏ .

הכיכר היפה מעוטרת בערוגות פורחות ובעצי דקל. במרכזה ניצב פסל של אנטוניו הקדוש, הפטרון של סוֹרֶנְטוֹ. אם תסתכלו היטב תבחינו כי רגלו מונחת על גב לוויתן. זהו רמז לנס שאותו קדוש חולל - הצלת ילד שנפל לים ממלתעותיו של לוויתן. מהכיכר רדו ב-Via S. Francesco‬‏ עד וילה קוֹמוּנאלֶה ‏ . עוד לפני שתיכנסו לפארק, כדאי לעצור בכנסיית פרנציסקוס הקדוש ‏  ולבקר בחצר הפנימית היפה של המנזר הצמוד.

למרות השם, וילה קוֹמוּנאלֶה היא פארק ציבורי ולא מבנה. העיקר כאן הוא הנוף, שקשה לשבוע ממנו. יש מכאן תצפית יפה על המפרץ, החופים הקטנים שלמרגלות המצוק ובהמשך להם - מָרִינָה פִּיקוֹלָה ‏ . למרות השם, שפירושו באיטלקית "הנמל הקטן", למעשה זהו הגדול מבין שני המעגנים של סוֹרֶנְטוֹ, וממנו יוצאות מעבורות אל האי קאפרי וליעדים שונים לאורך חוף אָמָלפי. המעגן השני, מָרִינָה גְרָנְדֶה ‏ , משמש בעיקר לסירות פרטיות וסירות דייגים ולצדו יש הרבה בתי קפה, מסעדות וברים. לבאים מישראל, החופים המגודרים והצפופים, שהכניסה אל חלקם היא רק לתושבי העיירה, אינם מושכים במיוחד ואפשר בהחלט לוותר על בילוי בהם.

 תוספת: אם תרצו, אפשר לרדת ברגל או במעלית   אל תחתית המצוק. המשיכו ללכת בעקבות השילוט בשביל שבין המצוק לחופים עד מָרִינָה פִּיקוֹלָה. אם אתם לנים בסוֹרֶנְטוֹ ומתכננים להפליג ממנה ביום המחרת לקאפרי, זאת הזדמנות טובה לבדוק מחירים ושעות יציאה בממשרדי הכרטיסים שבנמל. גם אם לא - נחמד לשוטט לאורך המזח, להתבונן בסירות ובמפרץ ולהתפעל מהבניינים שכמו תלויים על בלימה בקצה הצוק. מהמרינה חזרו על עקבותיכם למעלית או טפסו בשביל המדרגות אל וילה קוֹמוּנאלֶה.
מהפארק לכו לאורך Via Padre Reginaldo Giuliani כ-200 מ' עד שתגיעו ל-Via S. Cesareo‬‏. זוהי אחת הסמטאות הססגוניות והפופולריות בעיירה, עם הרבה דוכני גלידה, חנויות מזכרות, מסעדות ואפילו מפעל קטן לייצור למונצ'לו במספר 57. אם אתם רעבים תוכלו לעצור לארוחת צהריים במסעדת Enjoy   או ב-Fauno Bar   או לארוחה קלה ב-Just Made  . כולם נמצאים במרחק הליכה קצרצר זה מזה. אם אתם לא רעבים עדיין, תוכלו לאכול מאוחר יותר.
הליכה של כשתי דקות באותה סמטה תביא אתכם אל סֶדילֶה דוֹמינוֹבה ‏ . המבנה מהמאה ה-16 שימש כמקום כינוס לאצילים וכיום הוא מועדון לחברים באגודות מקצועיות ואינו פתוח לציבור. עם זאת, אפשר להתרשם מהאדריכלות ומציורי הקיר המרשימים במרפסת החיצונית, בהם סמלי האצולה של המשפחות המקומיות.

מ-Via S. Cesareo פנו שמאלה אל ‪Largo Padre Reginaldo Giuliani‬‏ ואז ימינה אל ‪Via Santa Maria della Pietà‬‏. ממול תראו את הקתדרלה של סוֹרֶנְטוֹ ‏ , שהיא יפה ומרשימה מבפנים.

 תוספת: אם אתם מתעניינים במלאכה המסורתית של שיבוצי עץ, שדוגמה לה אפשר לראות בקתדרלה, תוכלו לבקר במוזיאון לשיבוצי עץ ‏ . מהקדתרלה לכו צעדים ספורים על Santa Maria della Pietà, פנו שמאלה ב-Corso Italia ולאחר כ-60 מ' פנו ימינה אל Via Torquato Tasso‬‏ ומשם שמאלה אל Via dell'Accademia ואל המוזיאון.
המשיכו בקורסו איטליה, שבחלק הזה הוא מדרחוב, עד פִּיאצָה טאסוֹ. אם לא אכלתם מוקדם יותר, לפני שאתם ממשיכים לעבר הכיכר, תוכלו לעצור לארוחה באחת מהמסעדות הרבות ברחוב זה, למשל ב-Prosit  .
חצו את פִּיאצָה טאסוֹ ופנו שמאלה מקורסו איטליה אל Via Correale, המשיכו ברחוב זה כ-300 מ' עד פרדס הלימונים קאטאלדוֹ ‏ , פרדס מסורתי האופייני לאזור. במהלך הביקור תוכלו ליהנות מגלידת לימונים שמייצרים במקום ומטעימות של למונצ'לו.

את הטיול הרגלי בסוֹרֶנְטוֹ נסיים במוזיאון קוֹרֵיאָלֶה די טֶרָנוֹבָה ‏ , שנמצא כ-300 מ' מהפרדס באותו רחוב, Via Correale. אחרי הביקור במוזיאון תוכלו להמשיך לשוטט בעיירה או לחזור אל מגרש החניה   או לתחנת הרכבת  .
סוֹרֶנְטוֹ
סוֹרֶנְטוֹ
צילום: falco / Pixabay
סוֹרֶנְטוֹ
סוֹרֶנְטוֹ
סוֹרֶנְטוֹ
צילום: רותם בר כהן / ©
סוֹרֶנְטוֹ
סוֹרֶנְטוֹ
סוֹרֶנְטוֹ
צילום: רותם בר כהן / ©
סוֹרֶנְטוֹ
קורסו איטליה, הרחוב הראשי של סוֹרֶנְטוֹ
קורסו איטליה, הרחוב הראשי של סוֹרֶנְטוֹ
צילום: רותם בר כהן / ©
קורסו איטליה, הרחוב הראשי של סוֹרֶנְטוֹ
החופים של סוֹרֶנְטוֹ ממרומי המצוק
החופים של סוֹרֶנְטוֹ ממרומי המצוק
צילום: רותם בר כהן / ©
החופים של סוֹרֶנְטוֹ ממרומי המצוק
הלימונים של סוֹרֶנְטוֹ הם חלק בלתי נפרד מהטיול בעיירה
הלימונים של סוֹרֶנְטוֹ הם חלק בלתי נפרד מהטיול בעיירה
צילום: רותם בר כהן / ©
הלימונים של סוֹרֶנְטוֹ הם חלק בלתי נפרד מהטיול בעיירה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת