דלג לתוכן
plane
אתרים
sibiu#ed3a8bסיבּיוּ

סיביועיר

Sibiu

סיבּיוּ
סיביו
צילום: THORSTEN / CC BY-SA 4.0
סיבּיוּ, הממוקמת כ־275 ק"מ צפונית־מערבית לבוקרשט, לגדות נהר ציבין (Cibin), היא מהחשובות והיפות בערי טרנסילבניה וברומניה כולה. העיר, שהוקמה ב־1191 על ידי סקסונים טרניסלבנים, גדושה בפנינים ארכיטקטוניות ובמבנים מהודרים ואלגנטיים שמעידים על עברה המפואר, ואשר זיכו אותה בתואר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
לצד חומות העיר ובתי האר-נובו, אחד המאפיינים הייחודיים לסיבּיוּ הוא החלונות דמויי העפעפיים שאפשר לראות בבתים רבים בעיר העתיקה. חלונות אלה זכו לכינוי "העיניים של סיבּיוּ " וישבו את לבם של הילדים.
סיבּיוּ ידועה לא רק בהיסטוריה ובארכיטקטורה שלה. זוהי עיר תוססת ומלאת חיים שנחשבת לאחת מבירות התרבות של רומניה. במאה ה-19 ניגנו בעיר יוהאן שטראוס, יוהנס ברהמס ופרנץ ליסט, וכיום פועלים בעיר שני תיאטראות מובילים ותזמורת פילהרמונית, לצד שורה ארוכה של מוזיאונים משובחים. ב-2007 העיר הוכרזה כבירת התרבות האירופית ובכל שנה מתארחים בה אירועי תרבות ופסטיבלים רבים, בהם פסטיבל הג'אז הבינלאומי, פסטיבל תיאטרון בינלאומי מהגדולים בעולם, פסטיבל האמנות והמוזיקה Artmania, פסטיבל המוזיקה הפתוח Transylvania Calling ופסטיבל ימי הביניים.

העיר מפורסמת גם בסצנה הקולינרית שלה ובתרבות בתי הקפה שלה, ואחת מהפעילויות המהנות בעיר היא שיטוט ברחובות היפים עם עצירות מזדמנות בבתי הקפה שבדרך.
כדי לחוות את יופייה של העיר ואת עושרה, מומלץ מאוד לטייל בה ברגל. המסלול המוצע כאן עובר בין האתרים המרכזיים של העיר העילית, ובהם בתים היסטוריים ומגדלים ימי ביניימיים.

נקודת המוצא למסלול היא מגרש החניה   של הכיכר הקטנה ‏ , אחת היפות ביותר בעיר. ליד החניה מתנשאת כנסיית השילוש הקדוש ‏  (Biserica Romano-Catolica Sfanta Treime) הנאה ובהמשך תראו מימין את מגדל המועצה ‏  המרשים. אל תוותרו על טיפוס לראש המגדל לתצפית פנורמית על העיר כולה. המשיכו לטייל בכיכר לפי המסלול המסומן במפה עד גשר השקרים ‏ , שסיפורים רבים נקשרו בשמו. כשתעמדו על הגשר תוכלו להשקיף מצד אחד על העיר העילית ומהצד השני על העיר התחתית.

חצו את הגשר והמשיכו ברחוב רצוף שולחנות של מסעדות אל כיכר אלבֶּרט הוּאֶט ‏  (Piața Albert Huet). מיד תראו מולכם את המבנה המרשים של הקתדרלה האוונגלית ‏ , שהמגדל שלה הוא הגבוה ביותר ברומניה.

פנו שמאלה, עקפו את הכנסייה וצאו מהכיכר ברחוב Albert Huet. אם תפנו כאן ימינה תוכלו לבקר במוזיאון להיסטוריה של סיבּיוּ ‏ , אבל המסלול שלנו דווקא פונה שמאלה לרחוב Samuel Von Brukenthal‬‏. בקצה הרחוב תראו משמאלכם את בית עיריית סיבּיוּ ‏  (Primăria Municipiului Sibiu), שבו שוכנת גם לשכת המידע לתיירים  , ומצד ימין - את המוזיאון הלאומי בּרוּקֶנתאל ‏ , השוכן בארמון מפואר וגם ילדים עשויים למצוא עניין בחלק מאוספיו. כאן גם נפתח הרחוב אל הכיכר הגדולה ‏ , הלב הפועם של העיר, אליה עוד נחזור בהמשך.

המשיכו לאורך הצד הימני של הכיכר ובסופה פנו ימינה ולכו לאורך רחוב ניקולָאֶה בֶּלצֶ'סקוּ ‏  ׁ(Nicolae Bălcescu), הציר הראשי של העיר העתיקה. זהו מדרחוב רצוף בתים בארוקיים וניאו־קלאסיים מרשימים בצבעי פסטל, רבים מהם מבנים היסטוריים לשימור, ובהם מגוון חנויות ייחודיות, מאפיות, חנויות ספרים, מסעדות ובתי קפה. הילדים יאהבו במיוחד את חנות הממתקים Candy Cat במס' 30.
המשיכו עד קצה הרחוב ובסופו פנו שמאלה לרחוב Cetății. לכו לאורך הרחוב המתעקל שמאלה וקצת אחרי העיקול היכנסו לפארק המצודה ‏  ולכו בשביל המקביל לרחוב. במהרה תראו מולכם את מגדל הרובאים ‏ , הדרומי מבין מגדלי הפארק. המשיכו באותו שביל עד שתראו לפניכם את מגדל הקדרים ‏  (Turnul Olarilor). כאן פנו ימינה ואז שמאלה אל שדרת התהילה ‏  (Sibiu Walk of fame), המוקדשת לאישים שעזרו לפתח את חיי התרבות של העיר. בקצה השדרה תראו את מגדל הנגרים ‏  (Turnul Dulgherilor), הצפוני מבין המגדלים בפארק.

השדרה נפתחת אל כיכר שבה תראו מימינכם את החזית הניאו־קלאסית המפוארת של משכן התזמורת הפילהרמונית של ‏  שהוקם במאה ה־18. המשיכו ישר ובקצה הכיכר תראו מולכם את מגדל הפחחים ‏  (Turnul Zincarilor) ואחריו את הגנים של מוזיאון הטבע ‏ , מבנה צהוב גדול שמומלץ מאוד לביקור.

 תוספת: אם נשאר לכם כוח תוכלו להוסיף למסלול עוד כ־800 מ' ולבקר בשני אתרים מעניינים. המשיכו ישר, ברחוב ששמו הופך ל- Pompeiu Onofreiu‬‏, עד פארק הנעורים ‏  הנאה, שם יוכלו הילדים להתרוצץ במרחבים הירוקים. חצו את הפארק אל רחוב Constituției ופנו בו שמאלה. כעבור כ־350 מ/ תראו מימינכם את בית הכנסת הגדול ‏ . המשיכו באותו רחוב ופנו שמאלה בפנייה הראשונה, אל רחוב General Magheru, שיוביל אתכם אל הכיכר הגדולה ‏ ‏.
פנו שמאלה ברחוב Gheorghe Lazăr‬‏ ולכו בו כ־450 מ'. אחרי שתחלפו על פני בית הספר התיכון Colegiul Național Gheorghe Lazăr‬‏, פנו שמאלה ברחוב General Magheru‬ ומיד תראו מולכם את הכיכר הגדולה ‏ ‏. הכיכר השוקקת היא מקום מצוין לסיים בו את הטיול. כאן תוכלו לתת ילדים להתרוצץ ולאחר מכן לנוח באחד מבתי הקפה שבכיכר, ולצפות בעוברים ושבים או באחד ממופעי הרחוב שמתקיימים בכיכר לעתים קרובות. מהכיכר הגדולה תוכלו לחזור למגרש החניה דרך המעבר שליד כנסיית השילוש הקדוש ‏ .‏

גם מחוץ לעיר העילית סיבּיוּ שופעת מוקדי עניין למשפחות. בעיר יש כמה פארקים ירוקים שמספקים הפוגה מהמולת העיר. הגדול מכולם הוא פארק סאבּ אריני ‏  (Parcul Sub Arini).
שתיים מהאטרקציות המשפחתיות החשובות בעיר נמצאות בשטח פארק דוּמבּרָבה סיבּיוּֿלוּי ‏  (Parcul Natural Dumbrava Sibiului). הראשונה היא המוזיאון הלאומי אסטרה ‏  (Complexul Naţional Muzeal ASTRA), מוזיאון פתוח מהטובים ברומניה, והשנייה היא גן החיות של סיבּיוּ ‏  (Gradina Zoologica Sibiu).
סיבּיוּ
סיבּיוּ
צילום: THORSTEN / CC BY-SA 4.0
סיבּיוּ
החלונות דמויי העפעפיים שבעיר העתיקה זכו לכינוי "העיניים של סיביו"
החלונות דמויי העפעפיים שבעיר העתיקה זכו לכינוי "העיניים של סיביו"
צילום: Martin Greslou / CC 0
החלונות דמויי העפעפיים שבעיר העתיקה זכו לכינוי "העיניים של סיביו"
מופע רחוב בעיר העתיקה של סיבּיוּ
מופע רחוב בעיר העתיקה של סיבּיוּ
צילום: MIYAZAKI C-DANCE CENTER / CC BY-SA 4.0
מופע רחוב בעיר העתיקה של סיבּיוּ
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת