דלג לתוכן
plane
אתרים
schoenbrunn-for-families-walk-train#ed3a8bגני שֶנבּרוּן למשפחות

גני שנברון למשפחותמסלול נסיעה והליכה

Schönbrunn for families walk + train

הגנים המרהיבים במתחם שֶנבּרוּן
הגנים המרהיבים במתחם שנברון
צילום: / Public Domain
בגנים של מתחם שֶנבּרוּן יש מגוון עשיר של אטרקציות למשפחות, המעניינות לא פחות מהארמון עצמו. אם מתחשק לכם להתפנק ולהרגיש כמו מלכים, תוכלו לשכור כרכרה עם רַכָּב לסיור של כחצי שעה (עד ארבעה נוסעים) בגני הארמון - אבל זו אפשרות יקרה שלא מאפשרת ביקור של ממש באטרקציות הרבות שבמתחם. לרוב המשפחות עדיף לצאת לטיול המשלב הליכה ברגל ונסיעה ברכבת הפנורמה (Panoramabahn), שעושה סיבוב ארוך במתחם הגנים. זמן הנסיעה הכולל של הרכבת הוא כשעה, אך הכרטיס מאפשר ירידה בכל אחת מתשע התחנות וחזרה לרכבת בכל זמן שתחפצו. כדי להגיע לנקודת המוצא של המסלול, תחנת הארמון ‏  (Schönbrunn Palace), פנו שמאלה כשפניכם לארמון שֶנבּרוּן ‏  וצאו מהרחבה.
‏ עלו לרכבת בתחנת הארמון ‏  וצאו לדרך. משפחות שמתעניינות בכלי רכב יוכלו לרדת כבר בתחנה הבאה, מס' 2, כדי לבקר בבית הכרכרות הקיסרי ‏  (Kaiserliche Wagenburg), שבו מאות כרכרות מפוארות ששימשו את הקיסרים לדורותיהם. בין השאר ניצבת כאן גם כרכרה ממונעת אחת – כלומר אחת המכוניות הראשונות, זו ששימשה את הקיסר החל משנת 1909. באולם קטן נפרד מוצגות המרכבות המפוארות ביותר באוסף. בתחנה הבאה (מס' 3;‏ Hietzinger Gate) שווה לרדת כדי לקנות בחנות המפעל של השוקולד המפורסם לִינדְט ‏ .

המשיכו לתחנה 4 של הרכבת (Zoo/Palm House), שם כדאי להקדיש זמן לביקור בגן החיות ‏  העשיר והמרשים. אם עוד לא שבעתם מצפייה בבעלי חיים, תוכלו לבקר גם בבית המדבר ‏  (Wüstenhaus). המבנה מכיל שני חללים, האחד מוקדש לבעלי החיים השוכנים במדבריות שונות בעולם, והשני – לצמחים באזורים אלה. מרשימה במיוחד תצוגה של מכרסמים מסוג חולד עירום;‏ מערכת ענקית של מחילות שקופות מאפשרת מעקב אחרי חייהם התזזיתיים. גם אם לוח הזמנים שלכם אינו מאפשר ביקור מלא באתר, מומלץ להיכנס לרגע, שכן התצוגה מתחילה עוד לפני עמדת מכירת הכרטיסים. אם תכננתם לבקר במקום, אל תוותרו גם אם חם בחוץ, כי בפנים קריר ונעים.

 חלופה: מעדיפים צמחים על בעלי חיים? היכנסו לבית הדקלים ‏  (Palmenhaus), חממה עצומה שבה ומסביבה שוכן הגן הבוטני (Botanischer Garten). זהו מבנה ראוותני שגודלו 2,500 מטרים מרובעים, ולחיפוי הזכוכית שלו נדרשו 40 אלף לוחיות זכוכית. בפנים תראו תצוגה מגוונת של צמחייה טרופית.

כעת סעו ברכבת לתחנה 6 (Gloriette), הסמוכה לגלוֹרִיֵיט ‏  (Gloriette), נקודת תצפית נפלאה על הגנים, על הארמון ועל העיר וינה כולה. מהתצפית תוכלו להמשיך ברכבת עד תחנה 9 (Meidlinger Gate), הסמוכה ליציאה שליד תחנת הרכבת התחתית Schönbrunn   – אבל אם הילדים לא עייפים מדי, מומלץ לרדת במורד הגבעה עד מזרקת נפטון ‏  (Neptunbrunnen), המתארת סצנה מהמיתולוגיה היוונית. מעט בהמשך משמאל תראו את הכניסה לגן המבוך ‏  (Irrgarten), שיספק הנאה רבה לילדים. הגן מורכב משני מבוכים של עצים גזומים, שהמבקרים תועים בהם ומנסים למצוא את דרכם ליציאה. מבקרים בעלי סף תסכול נמוך יוכלו להשקיף על המבוך ממרפסת מוגבהת, ובגן יש גם מתקני שעשועים לילדים. מכאן לכו לאורך השדרה הראשית עד הארמון, פנו ימינה בשביל המקביל לארמון ולכו עד קצה הפארק;‏ פנייה שמאלה תוביל אתכם לשער שליד תחנת הרכבת התחתית (מרחק הליכה כולל: כ-1700 מ').

 חלופה: עם ילדים גדולים ואנרגטיים, שהרכבת לא מלהיבה אותם, תוכלו ללכת את המסלול כולו ברגל. לשם כך צאו מרחבת הארמון ימינה (כשפניכם לארמון) ועברו דרך הקשתות. לכו בשביל האספלט המקיף את המתחם הענקי, ומשמאלכם תראו את בית הכרכרות ‏ . לאחר כ-350 מטרים הכביש מתעקל שמאלה, ואחרי העיקול תראו את המבנה הצהוב של חנות המפעל של לִינדְט ‏ . המשיכו בכביש האספלט. ומשמאלכם תראו את בית הדקלים ‏  ומולו את בית המדבר ‏ . השביל ממשיך עד גן החיות של שֶנבּרוּן ‏ , שם פנו שמאלה ולכו בשדרה עד מזרקת נפטון ‏ . בנקודה זו תוכלו להחליט אם להעפיל בעלייה התלולה אל הגלוֹרִיֵיט ‏  וחזרה (כ-500 מ' לכל כיוון) בטרם תבקרו בגן המבוך ‏ , שם תתאחדו עם סופו של המסלול שלעיל. מרחק ההליכה הכולל בחלופה זו (ללא העלייה לגלוֹרִיֵיט) הוא 3000 מ'.
הגנים המרהיבים במתחם שֶנבּרוּן
הגנים המרהיבים במתחם שֶנבּרוּן
צילום: / Public Domain
הגנים המרהיבים במתחם שֶנבּרוּן
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת