דלג לתוכן
plane
אתרים
quartier-europeen#ed3a8bהרובע האירופי

הרובע האירופימבני ממשל

Quartier Européen

הפרלמנט האירופי ברובע האירופי של שטראסבּוּרג
הפרלמנט האירופי ברובע האירופי של שטראסבורג
צילום: pictures Jettcom / CC BY 3.0
  • חניהחניון Robertsau Boecklin  , במרחק 10-15 דקות הליכה
  • ניווט אל חניון Robertsau Boecklin
בזכות מיקומה המרכזי וההיסטוריה שלה - כעיר שעברה פעמים רבות בין צרפת לגרמניה - נבחרה שטראסבּוּרג לשמש כאחת מערי הבירה הרשמיות של האיחוד האירופי (לצד בריסל ולוכסמבורג). בנוסף, נמצאים בעיר מוסדותיה של מועצת אירופה, שנוסדה עוד ב־1949 במטרה לעודד שיתוף פעולה בין כל מדינות אירופה (לא רק אלו החברות באיחוד). המוסדות האירופיים שוכנים במבנים שהוקמו במיוחד עבורם מחוץ למרכז העיר, ברובע ממשלתי ירוק ופורח, המשקיף על הנהר. שווה לבקר באזור כדי להתרשם מהיצירתיות של האדריכלים, ולספר לילדים איך פועלת אירופה.
מהחניון צאו לכיוון Rue Boecklin, שם שוכן (מעברו האחר של הכביש) המרכז החינוכי האירופי ‏  (Lieu d'Europe), ובו תערוכה קבועה ומעניינת על ההיסטוריה של אירופה ועל תפקידיהם של המוסדות האירופיים השונים. פנו ימינה ובהדרגה תתחילו לראות משמאל את בניין אָגוֹרָה ‏  (Agora), המשמש את מועצת אירופה. מצד ימין של הכביש שוכן בית המשפט האירופי לזכויות אדם ‏  (Cour Européenne des Droits de l'Homme) שתכנן האדריכל ריצ'רד רוג'רס, מי שאחראי גם למרכז פומפידו בפאריז;‏ נקודת התצפית הטובה ביותר על המבנה היא תחנת החשמלית Droits de l'Homme, בינו לבין הנהר.
המשיכו עם התחנה אל גשר להולכי רגל, ממנו תתחילו כבר לראות משמאל את הפרלמנט האירופי ‏  (Parlement Européen), אולי המבנה המרהיב ביותר ברובע, שנבנה ב־1999 והאדריכלות שלו מבוססת על עיגולים ואליפסות. כדי לראות את הכניסה למבנה, שם ניצבים דגלי מדינות האיחוד, המשיכו לאורך הגדה ופנו שמאלה בגשר להולכי רגל. אחר כך שובו על עקבותיכם ופנו שמאלה ב-Avenue de l'Europe, החוצה את הנהר ומובילה אל ארמון אירופה ‏  (Palais de l'Europe), המושב הרשמי של מועצת אירופה. המבנה הריבועי אמנם מרשים פחות מחבריו לרובע, אבל הכניסה (ובה דגלי כל מדינות אירופה) היא מקום טוב לתמונה משפחתית. מעברו האחר של הכביש תוכלו להתרענן בפּארק דֶה לְ'אוֹראנְזֶ'רי.

  חידון אירופה

אם הגעתם מהיער השחור לשטראסבּוּרג, עברתם בין שתי מדינות (גרמניה וצרפת) בלי לעצור בגבול לבדיקת דרכונים. מה אתם יודעים על האיחוד שהפך זאת למציאות? בחנו את עצמכם ואת כל המשפחה!

1. כמה מדינות שייכות לאיחוד האירופי (נכון ל־2018)?
2. מי היו שש המדינות שיצרו בשנת 1957 את השוק האירופי המשותף, הבסיס לאיחוד?
3. ב־1995 נחתמה אמנת שֶנגֶן, שאפשרה את פתיחת הגבולות בין המדינות החברות באיחוד. מה זה שֶנגֶן?
4. 19 ממדינות האיחוד משתמשות במטבע משותף. מהו?
5. איזו מדינה החליטה ב־2016 על פרישה מהאיחוד?
הפרלמנט האירופי ברובע האירופי של שטראסבּוּרג
הפרלמנט האירופי ברובע האירופי של שטראסבּוּרג
צילום: pictures Jettcom / CC BY 3.0
הפרלמנט האירופי ברובע האירופי של שטראסבּוּרג
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת