דלג לתוכן
plane
אתרים
prespa-lakes#ed3a8bהפארק הלאומי אגמי פְּרֶספָּה

הפארק הלאומי אגמי פרספהאגמים

Prespa National Park Εθνικός Δρυμός Πρεσπών

אגמי פְּרֶספָּה
אגמי פרספה
צילום: Andrey / CC BY 2.0
  • כתובתPrespes, Greece‏ [הפארק הלאומי פְּרֶספָּה]
  • טלפון‎+30 2385 051870
  • אתר אינטרנטפתח בחלון נפרד
  • נגיש לעגלות ילדים.
  • שעות פתיחה
    יום ראשון: סגור
    יום שני: 9:00–17:00
    יום שלישי: 9:00–17:00
    יום רביעי: 9:00–17:00
    יום חמישי: 9:00–17:00
    יום שישי: 9:00–17:00
    יום שבת: 9:00–17:00
  • ניווט אל הפארק הלאומי אגמי פְּרֶספָּה
בחלק הצפוני ביותר של מקדוניה, במחוז פלורינה, שוכנת שמורת טבע שהיא גן עדן לציפורים נודדות. בשמורה שני אגמים: אגם פְּרֶספָּה הקטן ‏ , שרובו נמצא בשטח יוון ומקצתו - ב"זנב" הצפון־מערבי שלו - בשטח אלבניה השכנה;‏ ואחיו הגדול, אגם פְּרֶספָּה הגדול ‏ , שרובו נמצא באלבניה, ואילו חלק קטן ממנו ממוקם בשטח יוון. כשמביטים באגמים מכיוון יוון, נדמה שהרי אלבניה שבאופק תוחמים אותם, מראה מהסוג שבדרך כלל מוצאים רק בגלויות.

האגמים מרוחקים כשעת נסיעה מקָסְטוֹריָה. כדי להגיע אל השמורה, נווטו אל שמורת הטבע וסעו על הכביש המוביל אליה. כ־50 ק"מ אחרי קָסְטוֹריָה תגיעו לתחנת דלק   ובה חנות נוחות, פחות או יותר נקודת הציוויליזציה האחרונה לפני הכניסה לשמורת הטבע הבתולית: עצרו כאן להצטיידות במצרכים לפיקניק והמשיכו בנסיעה. פנו שמאלה עם הכביש והמשיכו לנסוע בסבלנות במישורים הפתוחים והאינסופיים של מקדוניה. כשתגיעו לאזורים ההרריים של אפירוס ושל פיליון תדעו להעריך את הנסיעה במישור... הסבלנות תשתלם אחרי כ־4 ק"מ, כשמצד ימין יתגלה לעיניכם אגם פְּרֶספָּה הגדול, המרחיב את הלב. מעט אחר כך תגיעו אל מעין מפרץ בכביש ובו שלט המברך אתכם על כניסתכם לפארק הלאומי. תמצאו בו שלטים המפרטים את המסלולים השונים, וכן שלט שיזמין אתכם למצוא כמה שיותר סוגי ציפורים בפארק: צלמו את השלט כדי שתוכלו להשתמש במידע במהלך הביקור שלכם, שיכלול תצפיות על אזורים שונים, ואולי אפילו טבילה באזור מבודד.
אחרי שתחלפו על פני טברנה ‏  מימינכם (שאינה פתוחה תמיד, ולכן לא כדאי להסתמך עליה), יתגלה גם האגם הקטן מצד שמאל. כשני ק"מ לאחר מכן תגיעו אל נקודת העצירה הרשמית הראשונה שלכם: זהו גשר אַכִילִיוֹס הקדוש ‏ , אשר מוביל אל אי זערורי בשם זה ‏ , שמספר בעלי החיים המתגוררים בו עולה על מספר בני האדם - כ־20 תושבי קבע בלבד.

אורכו של הגשר כ־650 מטר, וההליכה עליו קסומה ומפעימה. אחרי כ־10 דקות הליכה תגיעו אל האי עצמו, פינה פסטורלית רוויה בעתיקות שהילדים ייהנו לרוץ סביבן, ואתם תצטרכו להזכיר לעצמכם לנשום בתוך הגלויה הזאת.
אחרי הביקור באי המשיכו לנסוע על הכביש הצמוד לאגם, ואחרי פחות מקילומטר תגיעו לנקודת תצפית נהדרת המשקיפה אל האגם הקטן. כדי להגיע אליה יש לרדת מהכביש הראשי ולהיכנס בדרך העפר. זהו מרכז המבקרים ‏ , שמחוצה לו נמצא שטח רחב ידיים, תחום בגדרות עץ יפהפיות, ובו כמה סוכות קטנות וספסלים, ובעיקר נוף מרהיב של האגם הקטן על בעלי החיים והצמחייה שבו: קנים מתנועעים ברוח ופרחים בעונתם.
פחות מקילומטר אחרי מרכז המבקרים, נפרד הכביש מן האגם ופונה לדרך כפרית. אם החלטתם לסיים כאן את הביקור בפארק, זוהי נקודה טובה להסתובב בה - עם או בלי פיקניק בצד הדרך. שובו באותה דרך: לא ניתן להקיף את האגם, היות שקצהו נמצא כבר מעבר לגבול עם אלבניה.
אם אתם הרפתקנים, ובמיוחד אם תרצו לרחוץ באגם, תוכלו להמשיך אל החוף הבלתי מוסדר של האגם הקטן, שבו ככל הנראה תמצאו את עצמכם לבדכם - רק אתם והטבע. תוכלו לעשות זאת בדרך כפרית ופראית למדי, שבה קרוב לוודאי תיתקלו בחקלאי הכפר הסמוך פּילִי ‏  (אל תתבלבלו עם העיירה פִּילִי או עם גשר פִּילִי, שנמצאים לא רחוק ממטאורה). אין צורך ברכב 4X4 לצורך כך. חלק מהדרך סלולה בתוך השדות הודות לטרקטורים החורשים אותם, וחלקה עובר בתוך השדות ממש. אחרי נסיעה הרפתקנית למדי של כ־3 ק"מ תגיעו לקסם אמיתי: דממה מוחלטת שאותה מפרים רק ציוץ הציפורים וקרקור הברווזים, קולות צעדיכם והנשימות שלכם;‏ דשא שמסתיים באגם שכל כולו עומד לרשותכם, ובקצה השני ההרים של אלבניה.

זוהי נקודה מושלמת לבילוי של כמה שעות, לשחייה, לפיקניק ולמחשבות על יופיו של העולם. שימו לב: אין לחלוץ נעליים. מדובר בטבע אמיתי על כל המשתמע מכך, ולא כדאי להסתכן בעקיצה או בהכשה מצד דיירי המקום הזוחלים או מרובי הרגליים.

אשר לאגם הגדול, רק חלק קטן ממנו שייך ליוון, אולם בכל זאת תוכלו לטעום ממנו בכפר היפהפה פְּסָרָדֶס ‏ , שבו תוכלו לשוט בסירה ולסעוד סעודת מלכים על רקע המזח הקסום. בדרך לכפר תוכלו לעצור בנקודת תצפית ‏  גבוהה ולהתפעל מהנוף הפנורמי של האגם הגדול בעזרת טלסקופ.
אם החלטתם ללון באזור פרספה, תוכלו למצוא בתי מלון רבים בכפר אַגיוֹס גֶרמַנוֹס ‏  שממזרח לשמורת האגמים.
אגמי פְּרֶספָּה
אגמי פְּרֶספָּה
צילום: Andrey / CC BY 2.0
אגמי פְּרֶספָּה
רק אתם והטבע. החוף הבלתי מוסדר של אגם פרספה
רק אתם והטבע. החוף הבלתי מוסדר של אגם פרספה
צילום: מיכל יושאי / ©
רק אתם והטבע. החוף הבלתי מוסדר של אגם פרספה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת