דלג לתוכן
plane
אתרים
murano#ed3a8bמוּראנוֹ

מוראנואי

Murano

תוצרת האי על רקע תעלת מים במוּראנוֹ
תוצרת האי על רקע תעלת מים במוראנו
צילום: אורי גליל / ©
  • לא נגיש לעגלות ילדים. [הגשרים באי מחייבים שימוש במדרגות. המתניידים עם עגלה יוכלו לבקר באי רק במחיר של קיצור משמעותי במסלול ההליכה (ראו פירוט להלן)]
  • תחבורה ציבורית‏ 3 מתחנת הרכבת ופיאצלה רומא
    ‏ 4.1 ו־4.2 מהיקף האי המרכזי
    ‏ 12 מ-F.te nove ומבוראנו (לתחנת Faro בלבד)
  • מסלול הליכה

  • נקודת מוצאMurano Navagero  
  • נקודת סיוםMurano Faro  
  • משך ההליכהכשעתיים
  • אורך המסלול2 ק"מ
  • ניווט אל Murano Navagero
האי מוּראנו (Murano) נמצא מעט מצפון לוונציה והשיט אליו נמשך כ־10 דקות. האי הוא למעשה "אזור התעשייה" של ונציה. לכאן הועברו במאה ה־13 כל נפחי הזכוכית שפעלו בוונציה כדי לצמצם את הסיכון לשריפות בעיר שהיה כרוך בעבודתם. מאז קנה האי את תדמיתו כמרכז אומנות הזכוכית של ונציה ו"זכוכית מוראנו" נהייתה למוצר נחשק.
בהגיעכם לאי המבט הראשון עשוי לשדר בדיוק את מה שהוא – אזור תעשייה. הבתים כאן אינם נוצצים כבוונציה, הבנייה פשוטה ותעשייתית יותר, ולא תמצאו כאן ארמונות, גונדולות או גשרים מפוארים.
למרות פשטותו האדריכלית, מומלץ להקדיש זמן מה לשיטוט בו, ובמיוחד אם ברצונכם לרכוש יצירת זכוכית נאה מוונציה, או אפילו סתם לצפות בכאלה. משפחות עם ילדים לרוב יגלו עניין רב בסדנאות ניפוח הזכוכית שבאי, שבהן ניתן לצפות באופן בלתי־אמצעי במלאכה המרתקת.

מסלול ההליכה מתחיל בתחנת Murano Navagero  ;‏ בקווים המפליגים לכאן מהאי הראשי, זו התחנה השישית באי עצמו.
 קיצור: אם אינכם מתעניינים בכנסייה או במוזיאון הזכוכית, רדו תחנה אחת קודם, ב-Murano Museo   וכך תקצרו משמעותית את זמן ההליכה. אם אינכם יכולים לחצות גשר עם מדרגות, תוכלו לרדת עוד תחנה קודם, ב-Murano Da Mula  , ולהתחיל את המסלול אחרי פּונטֶה לוּנגוֹ ‏  - אבל קחו בחשבון שבקטע בין המוזיאון לגשר שוכנות כמה מחנויות הזכוכית המעניינות ביותר באי.
 חלופה: אם הפלגתם לכאן מהאי בּוּרָאנוֹ וירדתם בתחנת Faro   (היחידה שבה עוצר הקו מבּוּרָאנוֹ), הצטלמו עם המגדלור ‏  הנאה ועקבו אחר המסלול בכיוון ההפוך.
מתחנת המעבורת Navagero צאו שמאלה וטיילו לאורך הגדה. מימינכם תוכלו לראות את הכניסה ל־Vetreria Rossetto ‏  – מהחנויות הגדולות והמרשימות באי. המשיכו לאורך הגדה עד שתראו משמאלכם גשר. חצו אותו אל בזיליקת מריה ודונאטו הקדושים ‏ , הכנסייה הראשית של האי. זהו הצד האחורי של הכנסייה, והכניסה ממוקמת מלפנים, אבל אפשר בקלות לוותר על הכניסה ולהסתפק במראה הכנסייה ומגדל הפעמונים שלה, הניצב במבודד בלב הכיכר.
מהגשר פנו שמאלה, לאורך הגדה, ובמהרה תראו מימינכם את מוזיאון הזכוכית ‏ . אם רכשתם את כרטיס המוזיאונים, כדאי להקדיש לו כמחצית השעה, אך אחרת קשה להצדיק את דמי הכניסה הגבוהים.
המשיכו לאורך הגדה עד הגשר הנאה פּונטֶה לוּנגוֹ ‏ . בדרך תוכלו לעצור בחנויות הזכוכית Penso Davide ‏  או Alessandro Boscolo ‏ , ומעברו האחר של הגשר מצפות לכם Fornace Mian ‏  ו-Vetreria Mazzega ‏ .
אחרי שתחצו את הגשר, פנו שמאלה והמשיכו לאורך רִיו דֵיי וֶטראי (Rio dei Vetrai;‏ מילולית "תעלת הנפחים"). במהרה תראו מימין, מעברה האחר של התעלה, את מגדל השעון ‏  המקומי (שאינו פתוח למבקרים) ופסל מודרני מזכוכית כחולה שהוצב בחזיתו;‏ מיד אחר כך תראו משמאל את כנסיית פטרוס הקדוש ‏ , שתעניין רק את חובבי האמנות הנוצרית.
המשיכו לאורך הגדה עד החנות CRAZY4GLASS ‏ , אותה תזהו הודות לאדניות הפרחים השבירים שבחזיתהּ. קצת לפני החנות היכנסו לסמטה הצרה Calle Bertolini, שתוביל אתכם אל גולת הכותרת של הביקור באי, סדנת הזכוכית לָה פוֹרנָסוֹטָה ‏  .
 קיצור: בימים שבת וא' הסדנה סגורה ואז אין טעם לסטות מהמסלול הראשי.
אחרי הביקור בסדנה, שובו על עקבותיכם בסמטה הצרה והמשיכו לאורך התעלה אל שתי חנויות ייחודיות - Il Vetro Di Fuga Mauro ‏  המתמחה בזווית היהודית ו-Lucevetro ‏ , שבה מוכרים מסכות ונציאניות מעוטרות בזכוכית מקומית.
 קיצור: אם אינכם מתכוונים להמשיך מכאן אל האי בּוּראנוֹ שבצפון הלגונה, תוכלו להמשיך עוד כמה צעדים עד קצה התעלה, ולשוב לאי הראשי מתחנת Murano Colonna
חצו את התעלה ב-Ponte Santa Chiara הסמוך לחנות השנייה, פנו שמאלה ולכו לאורך עברה האחר עד Calle Bressagio, שם פנו ימינה ולכו עד שתגיעו לשפת הלגונה. מימינכם תראו את המגדלור של מוּראנוֹ ‏  - הזדמנות אחרונה לתמונה למזכרת בטרם תשובו לאי הראשי (או תמשיכו לאיים אחרים) מתחנת Murano Faro   הסמוכה.‏
תוצרת האי על רקע תעלת מים במוּראנוֹ
תוצרת האי על רקע תעלת מים במוּראנוֹ
צילום: אורי גליל / ©
תוצרת האי על רקע תעלת מים במוּראנוֹ
תוצרת האי על רקע תעלת מים במוּראנוֹ
תוצרת האי על רקע תעלת מים במוּראנוֹ
צילום: אורי גליל / ©
תוצרת האי על רקע תעלת מים במוּראנוֹ
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת