דלג לתוכן
plane
אתרים
little-france-walk#ed3a8bצרפת הקטנה

צרפת הקטנהמסלול הליכה

Little France Walk

מסלול מהנה באזור התעלות 'צרפת הקטנה'
מסלול מהנה באזור התעלות 'צרפת הקטנה'
צילום: Ignaz Wiradi/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0
אזור התעלות המכונה "צרפת הקטנה" (Petite France) היה בעבר רובע טחנות הרוח ומעבדי העורות, והיום מלא פינות ציוריות, בתי קפה ומסעדות. המסלול אליו ארוך קצת יותר מהמסלול באזור הקתדרלה, אבל ההשקעה משתלמת.
  צאו מחניון Gutenberg   אל הכיכר וממנה ל-Rue des Serruriers, ולכו כמאתיים מ' עד פּלאס סן תוֹמָה ‏  (Place Saint-Thomas), כיכר קטנה ליד כנסייה גדולה. אחרי הכנסייה פנו שמאלה, כשתגיעו לגשר עצרו לרגע לצלם את הבתים היפים ואז פנו ימינה, אל הטיילת שלאורך הנהר. אחרי הגשר הבא תראו משמאלכם (מעברו האחר של הנהר) סדרה של בתים מרהיבים עם שלד קורות עץ, בהם בולט בית עם סדרה של מרפסות עץ ‏  מעוטרות בפרחים. כאן מתחיל אזור 'צרפת הקטנה', שבו מתפצל הנהר לתעלות ציוריות.


המשיכו בטיילת, ההופכת לגשר עץ שלאורכו אפשר ללכת ממש על הנהר - חוויה. משם שובו אל גדת הנהר והמשיכו עד הכיכר המקסימה פּלאס בֶּנז'אמֶן זִיקס ‏  (Place Benjamin Zix), אחת הפינות המצולמות ביותר בשטראסבּוּרג;‏ בבית היפה ביותר בכיכר שוכנת המסעדה האלזאסית Maison des Tanneurs ‏ .

המשיכו ישר לאורך Rue du Bain-aux-Plantes, ופנו שמאלה ב-Rue des Moulins (רחוב טחנות הרוח), שיוביל אתכם ישירות לגשרים שמעל התעלות. אחרי הגשר הראשון פנו ימינה ולכו עד שתראו סדרה של מגדלי משמר גבוהים. הגשרים והמגדלים, שהיו חלק ממערכת הביצורים של העיר בימי הביניים, נקראים יחד פּוֹן קוּבֶר ‏  (Ponts Couverts) - 'הגשרים המקורים' בצרפתית;‏ כשנבנו היו הגשרים מכוסים בסככת עץ שהקלה את ההגנה עליהם, אך זו הוסרה לאחר שאיבדו את תפקידם המקורי בעקבות הקמתו של סכר ווֹבּאן ‏  (Barrage Vauban) במעלה הנהר. הסכר המרשים נראה בבירור מהגשרים.


חצו שני גשרים ופנו שמאלה ברחוב שנראה כמו מגרש חניה, חזרה אל Rue des Moulins. אם צריך הפסקה, פנו שמאלה ואז שוב שמאלה אל סקוָואר דֶה מוּלאן ‏  (Square des Moulins), פארק מוצל ובו ספסלים ומגרש משחקים קטן. אחרת, פנו ימינה והמשיכו עד לגשר - הזדמנות אחרונה לתמונה של אזור התעלות. המשיכו ישר ל-Rue du Bouclier ופנו ימינה במדרחוב המסחרי Grand Rue, שיוביל אתכם חזרה לנקודת המוצא.‏
מסלול מהנה באזור התעלות 'צרפת הקטנה'
מסלול מהנה באזור התעלות 'צרפת הקטנה'
צילום: Ignaz Wiradi/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0
מסלול מהנה באזור התעלות 'צרפת הקטנה'
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת