דלג לתוכן
plane
אתרים
konstanz#ed3a8bקוֹנסטאנץ

קונסטאנץעיר

Konstanz

מבט מהנמל אל העיר האוניברסיטאית קוֹנסטאנץ
מבט מהנמל אל העיר האוניברסיטאית קונסטאנץ
צילום: W. Bulach/Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0
לעיר האוניברסיטאית קוֹנסטאנץ (Konstanz) יש עבר מפואר - מקורותיה עוד בימי הרומאים, התקיימה בה ועידה חשובה בתולדות הנצרות ואפילו היתה בה קהילה יהודית משמעותית - אבל רוב התיירים (בייחוד בטיולי משפחות) באים אליה בזכות חופי האגם הקרוי על שמה, ובשל קרבתה לאי הפרחים מָאינָאוּ. מרכז העיר לא נפגע כמעט במלחמת העולם השנייה (בשל הקרבה לשווייץ), אבל הוא פחות ציורי מאשר בעיירות הקטנות יותר מֶרסבּוּרג ושטָיין אָם רָיין, אולי משום שהמדרחובים רצופים חנויות מודרניות, והתחושה קצת ממוסחרת. עם זאת, אם אינכם מתכוונים לבקר בעיירות אחרות לגדת האגם, כדאי לצאת לטיול קצר בעיר העתיקה ובטיילת.
‏ מחניון Marktstätte   פנו שמאלה ל-Dammgasse ואז ימינה לרחוב הנאה Sigismundstr, המוביל למדרחוב הרחב Marktstätte. פנו שמאלה ובמהרה תראו את מזרקת הקיסר ‏  (Kaiserbrunnen);‏ לצד המזרקה ניצב סוס מתכת עם שמונה רגליים, שם כדאי להושיב את הילדים לתמונה למזכרת. המשיכו במדרחוב עד שתראו משמאלכם את החזית המקושטת של בית העירייה ‏  (Rathaus);‏ אם הבניין פתוח, כדאי להיכנס כדי לראות את החצר הפנימית המרהיבה.
אם אתם אוהבים ערים עתיקות, והילדים לא עייפים, פנו ימינה בסמטה הצרה Wessenbergstr, שתוביל אתכם תוך כמה דקות אל הקתדרלה ‏  הגותית (Konstanzer Münster), שהמגדל שלה משקיף לנוף מרהיב;‏ עם זאת, רוב המשפחות יעדיפו כאן לשוב על עקבותיהן במדרחוב ולהמשיך במעבר תת־קרקעי (בקצה המדרחוב, משמאל) אל הטיילת שלחוף האגם. כאן תוכלו לעלות על מזח־עץ המוביל אל פסל הבטון הענקי של אימפֶּריָה ‏  (Imperia), אשה חשופת חזה האוחזת בידיה את דמויותיהן המעוותות של שני גברים עירומים. הפסל הוא מחווה לסיפור קצר של בּלזאק על נערת הליווי אימפֶּריָה, שכביכול פיתתה הן את הקיסר זיגמונד והן את האפיפיור הנבחר מרטינוס החמישי, בעת שהיו אמורים לעסוק בעתיד הנצרות במסגרת ועידת קונסטאנץ (1414-1418). הפסל, המסתובב על צירו, הוצב כאן ב־1993 ומאז מושך קהל רב של צלמים וסקרנים. מהמזח מפליגות גם המעבורות החוצות את אגם קוֹנסטאנץ בדרכן אל פרידריכְסְהאפֶן ואל האי מָאינָאוּ.

מהמזח שובו לחוף ופנו ימינה לאורך הטיילת. משמאלכם תראו את בניין הוועידה ‏  (Konzilgebäude), המשמש כיום לפסטיבלים ולכנסים. מכאן ממשיכה הטיילת אל הגן העירוני ‏  (Stadtgarten), שבקיץ נפרשים בו מרבדי פרחים. אחרי שתצלמו כמה תמונות של הפרחים בגן, שובו על עקבותיכם לאורך הטיילת הנאה, העוברת על פני כמה גינות בירה ומסעדות עם שולחנות בחוץ, ומובילה למעגן הסירות של קוֹנסטאנץ. אחרי המעגן תוכלו להמשיך לכיוון האקוואריום סי לייף ‏ , או לפנות ימינה ולשוב לעיר באמצעות גשר החוצה את פסי הרכבת. אחרי שתחצו את הפסים המשיכו ישר ב-Bodanstr ופנו ימינה ברחוב השני, Sigismundstr, שיוביל אתכם חזרה לחניון;‏ במס' 19 יש שלט זיכרון לבית הכנסת של קוֹנסטאנץ ‏ , שנשרף בידי האס.אס, ובפינת Bahnhofstr, סמוך לכנסייה, ניצבת אנדרטה ליהודי העיר ‏  - עמוד שחור ועליו שמות היהודים שנשלחו מכאן למחנות הריכוז וההשמדה.‏

  הדליקו אורות

מרכז העיר קוֹנסטאנץ ניצל מהפצצות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה בדרך מתוחכמת. מכיוון שהעיר שוכנת בצדו הדרומי של האגם, השייך ברובו לשווייץ, החליטו תושבי העיר להשאיר את האורות דולקים בלילה (בניגוד לנהוג בערים גרמניות אחרות, שם כיבו את האורות כדי שהמפציצים לא ידעו איפה העיר) כדי שהטייסים יחשבו שהעיר נמצאת בשווייץ הנייטרלית, ולא יפציצו אותה. ההטעיה עבדה (ככל הנראה), אבל להצלת העיר היתה עוד סיבה חשובה - רוב המפציצים דילגו עליה ממילא, כדי להגיע למפעלי התעופה בפרידריכסְהאפֶן השכנה.
מבט מהנמל אל העיר האוניברסיטאית קוֹנסטאנץ
מבט מהנמל אל העיר האוניברסיטאית קוֹנסטאנץ
צילום: W. Bulach/Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0
מבט מהנמל אל העיר האוניברסיטאית קוֹנסטאנץ
קוֹנסטאנץ (תצפית מהקתדרלה)
קוֹנסטאנץ (תצפית מהקתדרלה)
צילום: Katsutoshi Seki/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0
קוֹנסטאנץ (תצפית מהקתדרלה)
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • גארדלנד | כרטיסים21/04/2024

    כל מה שרציתם לשאול על כרטיסי כניסה לגארדלנד. האם להזמין מראש? היכן הכי זול לרכוש? האם יש כרטיס עוקף תורים? [קראו עוד]

  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת