דלג לתוכן
plane
אתרים
koh-samui#ed3a8bקוֹ סָמוּי

קו סמויאי

Koh Samui อำเภอเกาะสมุย

חוף לָמָאי בקוֹ סָמוּי
חוף למאי בקו סמוי
צילום: irumge / Public Domain
האי שייך למחוז סוּראט תאני, וחיים בו כ־65,000 תושבים בלבד, אליהם מצטרפים כל שנה יותר משניים וחצי מיליון תיירים. פרט לתיירות מתפרנסים תושבי האי גם מייצוא אגוזי קוקוס מאלפי הדקלים, שזיכו את קוֹ סָמוּי בכינוי "אי הקוקוס".
כל סוגי התיירים - מאוהבי השלווה עד חובבי האקשן והבילויים - ימצאו באי משהו לטעמם. בפרט, קוֹ סָמוּי הוא יעד מושלם למשפחות עם ילדים, בזכות היצע רחב של חדרי מלון מתאימים ומסעדות מערביות שיספקו גם ילדים בררניים, כבישים נוחים, שירותי רפואה מערביים ואטרקציות מגוונות. האי עמוס לעייפה בחנויות ובדוכני קניות מכל הסוגים, המרוכזים בעיקר בחוף צ'אוונג ובשאר מוקדי התיירות באי. עם זאת, זה לא המקום לקניית מציאות: כמעט כל דבר כאן יהיה יקר יותר מאשר בכל מקום אחר בתאילנד, ולכן מומלץ להתמקד ברכישת מזכרות מקומיות.

הגעה ועזיבה

הדרך הנוחה ביותר (אך גם היקרה ביותר) להגיע לקוֹ סָמוּי היא טיסה אל נמל התעופה של קוֹ סָמוּי, השוכן בצפון־מזרח האי, לא הרחק מהחופים הפופולריים. דרך ארוכה ומסורבלת יותר, אך זולה בכשליש, היא לטוס לסוּראט תאני ומשם לנסוע למזח דוֹן סאק   ולשוט במעבורת של חברת Raja למזח ליפָּה נוֹי   באי. במספר חברות תעופה מציעים עסקה משולבת של טיסה, הסעה ושיט במעבורת.
מעבורות מקוֹ סָמוּי לקוֹ פָּנגָן וחזרה, ראו תחת קוֹ פָּנגָן.
מעבורות מקוֹ סָמוּי לקוֹ טָאוֹ וחזרה, ראו תחת קוֹ טָאוֹ.

תחבורה

באי עצמו אפשר להתנייד במגוון דרכים. מוניות סונגטואו אדומות נוסעות בכל רחבי האי, ושם היעד כתוב באנגלית על הגג. בשעות הלילה הן מוסבות למוניות פרטיות, והמחיר מזנק בהתאם. מונית אופנוע היא דרך קלה ומהירה לנוע למרחקים קצרים בשעות הפקקים: ניתן לזהות את הנהגים לפי הווסט הצבעוני שהם לובשים. מוניות צבועות לרוב בצהוב או אדום, הן ממוזגות ויש בהן מונה, אם כי סביר שהנהג יסרב להפעילו... אתם יכולים להתעקש, או להתמקח עם חיוך. מומלץ מאוד להשתמש באפליקציית נסיעות כמו Bolt או Grab.
אפשר לטייל באי בקלות ברכב שכור או במונית צמודה, ואפשר גם לצאת לטיולי יום מאורגנים שנמכרים בכל סוכנויות הנסיעות ובתי המלון ומספקים תמורה טובה לכסף. הכבישים באי נוחים, השילוט ברור והנהיגה קלה ונעימה. את האי מקיף כביש טבעתי (מספר 4169), המאפשר הגעה נוחה לכל החופים.

מזג האוויר ומתי לנסוע

בשל מיקומו, מזג האוויר באי שונה מאשר בשאר המדינה, ושיא העונה הוא דווקא בקיץ: החודשים הטובים ביותר לביקור הם מפברואר עד ספטמבר (אם כי חם כאן לכל אורך השנה).

לינה

בקוֹ סָמוּי יש קשת רחבה של מקומות לינה. בית המלון שתבחרו ישפיע מאוד על חוויית השהייה באי, ומומלץ מאוד לבחור מלון שנמצא ממש על החוף ולא מעבר לכביש. יש מלונות רועשים ותוססים המשמיעים מוסיקה בקול רם לאורך כל שעות היום, ויש מלונות שקטים יותר. חוף צ'אוֶונג הוא הבחירה הטובה ביותר למי שמעוניינים להיות במרכז העניינים. אם אתם מחפשים חוף שקט מעט יותר, אך פעיל וקרוב לחוף המרכזי, בחרו בחוף לָמאי או בחוף בּוֹפּוּט, שהולך וכובש מעמד פופולרי במיוחד סביב אזור כפר הדייגים התוסס.

חוף לָמָאי בקוֹ סָמוּי
חוף לָמָאי בקוֹ סָמוּי
צילום: irumge / Public Domain
חוף לָמָאי בקוֹ סָמוּי
קוֹ סָמוּי
קוֹ סָמוּי
צילום: גולן שרמן / ©
קוֹ סָמוּי
קוֹ סָמוּי
קוֹ סָמוּי
צילום: גולן שרמן / ©
קוֹ סָמוּי
המעבורת ממזח דוֹן סָק לקוֹ סָמוּי
המעבורת ממזח דוֹן סָק לקוֹ סָמוּי
צילום: גולן שרמן / ©
המעבורת ממזח דוֹן סָק לקוֹ סָמוּי
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת