דלג לתוכן
plane
אתרים
koh-phangan#ed3a8bקוֹ פָּנגָן

קו פנגן

Koh Phangan อำเภอเกาะพะงัน

קוֹ פָּנגָן
קו פנגן
צילום: גולן שרמן / ©
האי שוכן במפרץ תאילנד, כ־15 ק"מ מצפון לקוֹ סָמוּי, ומתגוררים בו כ־14,000 תושבים. הוא פחות מפותח וממוסחר מהאיים הגדולים, וגם זול מהם: בקתות הבמבוק עם המאווררים והשירותים המשותפים של פעם אמנם הוחלפו בבתי מלון מפוארים, אבל לא תמצאו כאן מועדוני לילה ורשתות אוכל מערביות.
עומס התיירים באי עומד ביחס ישיר למידת המלאות של הירח, והשיא מגיע בלילות ירח מלא, אז נערכת באי מסיבה הנמנית עם המפורסמות מסוגה בעולם. אם תבקרו באי במועד זה, תוכלו לרקוד על חוף הים עד הבוקר, יחד עם כ־10,000 איש הצבועים ולבושים בצבעים זרחניים, בליווי הרבה אלכוהול. עם זאת, יש כאן גם יופי פראי ובתולי והרבה פינות שקטות.
האי עבר תהליך התבגרות בשנים האחרונות והוא מציע יותר ויותר פעילויות למשפחות, מאומגות ופארקי מים ועד אימוני אגרוף תאילנדי, ירי חץ וקשת ועוד, וזאת לצד מוקדי עניין מסורתיים כמו מפלים, מקדשים ושווקים. הוא מתאים בעיקר למשפחות חובבות ים וטבע, או למי שמביאים את סבא וסבתא לשמור על הילדים בזמן שהם מבלים במסיבות הפרועות... ילדים בררניים ימצאו מגוון של מסעדות המגישות אוכל ישראלי בחוף הזריחה בהאדרין, בהן הבית , מאמא שניצל או פפריקה .
בית החולים של קוֹ פָּנגָן נמצא ליד תונגסָלָה ואיכותו בינונית;‏ במקרים קלים אפשר להיעזר בו, אך במקרים רציניים יותר מומלץ להתפנות לבית החולים הנהדר בקוֹ סָמוּי. יש גם מרפאות בחופים הפופולריים.

הגעה ועזיבה

הדרך הנוחה ביותר להגיע לקוֹ פָּנגָן היא במעבורת מקוֹ סָמוּי או ישירות מהיבשת. מהיבשת תוכלו לשוט תוך שעתיים וחצי ממזח דוֹן סאק בסוראט טאני אל מזח תוֹנגסָלָה   במעבורות של חברת Raja . באותה חברה מציעים גם שיט לאותו יעד ממזח ליפָּה נוֹי בקוֹ סָמוּי (90 דקות) אבל לאותו מזח תוכלו לשוט גם תוך חצי שעה בלבד במעבורות האקספרס (היקרות יותר) של Lomprayah מזח מאנאם ) ושל SeaTran מזח בּאנגראק ). מי שרוצים להיכנס ישר לעניינים יוכלו גם להפליג ישירות למזח האדרין בספינה Haad Rin Queen , היוצאת ממזח ביג בודהה ומגיעה ליעד תוך 50 דקות. כל המעבורות מתוגברות בתקופת מסיבת הפול מון.

תחבורה

מוניות, בעיקר מסוג סונגטואו, מקשרות בין החופים;‏ הקווים הפופולריים ביותר הם אלה שבין האדרין, תוֹנגסָלָה וטוֹנג נאי פּאן. פעמים רבות תצטרכו להמתין זמן רב עד שהמונית תתמלא, ולפעמים כדאי להציע לנהג תשלום גבוה יותר כדי שייסע בלי להמתין. המחיר בלילה גבוה יותר.
במקרים מסוימים עשוי שיט מחוף לחוף להיות אפשרות מוצלחת יותר: המחיר יהיה דומה והדרך נעימה יותר. מהאדרין אפשר לשוט לחופים המזרחיים ומתוֹנגסָלָה לחופים המערביים. שכירת ג׳יפ או אופנוע היא אפשרות מומלצת שתאפשר לכם לטייל ברחבי האי באופן עצמאי. באי אין נציגות לחברות השכרת הרכב הבינלאומיות ולכן חשוב לא להתפתות ולשכור רכב או אופנוע ללא ביטוח. כבישי קוֹ פָּנגָן הם לא משהו להתפאר בו, ולכן הקפידו לנסוע בזהירות ועם קסדה.

מזג האוויר ומתי לנסוע

הטמפרטורות באי יציבות למדי לכל אורך השנה ונעות בין 24 ל־33 מעלות. החודשים הגשומים ביותר הם אוקטובר עד דצמבר והתקופה היבשה ביותר היא בחודשים פברואר עד אפריל. התקופה המומלצת לביקור באי היא בחודשים פברואר עד ספטמבר.

לינה

בחירת מקום הלינה היא נקודה קריטית בתכנון הביקור בקוֹ פָּנגָן. תיירי המסיבות יעדיפו להתגורר באזור האדרין, הצוללנים יעדיפו את החופים המערביים ואילו למשפחות ולמחפשי השקט והיופי מומלץ להתמקם בצפון־מזרח האי, בפרט באזור טוֹנג נאי פּאן. כמעט בכל פינה באי תוכלו למצוא מקום לינה שיתאים להעדפות ולתקציב שלכם.
אם אתם מבקרים בתקופת הפול מון או בלילות שלפניה, חובה להזמין מקום מראש, ובדרך כלל יחייבו אתכם לשהייה של חמישה לילות לכל הפחות. למעוניינים לבלות במסיבה בלי להתחייב מומלץ ללון בקוֹ סָמוּי ולהגיע במיוחד למסיבה בסירה מהירה.

קוֹ פָּנגָן
קוֹ פָּנגָן
צילום: גולן שרמן / ©
קוֹ פָּנגָן
קוֹ פָּנגָן
קוֹ פָּנגָן
צילום: גולן שרמן / ©
קוֹ פָּנגָן
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • גארדלנד | כרטיסים21/04/2024

    כל מה שרציתם לשאול על כרטיסי כניסה לגארדלנד. האם להזמין מראש? היכן הכי זול לרכוש? האם יש כרטיס עוקף תורים? [קראו עוד]

  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת