דלג לתוכן
plane
אתרים
koh-chang#ed3a8bקוֹ צ׳אנג

קו צ׳אנגאי

Koh Chang อำเภอ เกาะช้าง

שקיעה בקוֹ צ׳אנג
שקיעה בקו צ׳אנג
צילום: גולן שרמן / ©
האי שוכן במחוז טראט, 310 ק"מ מדרום־מזרח לבנגקוק, וההר הגבוה ביותר בו הוא קָאוֹ סָלָק פֶּט (Khao Salak Phet) המתנשא לגובה 744 מ'. בשנים האחרונות הולכת וגוברת תנועת התיירים לאי, כך שהוא עלול להתמסחר כמו שני האיים הגדולים האחרים, פּוּקֶט וקוֹ סָמוּי.

הגעה ועזיבה

בקו צ'אנג אין שדה תעופה, וכדי להגיע לאי יש להפליג אליו במעבורת מהרציף   שבבירת המחוז טראט (Trat). חשוב לשים לב לשעת ההגעה ולוודא שעדיין יש מעבורות לאי. הדרך הנוחה ביותר להגיע לטראט היא טיסת פנים אל נמל התעופה המקומי, אבל אפשר גם לנהוג לעיירה מפָּטאיָה או מבנגקוק.

תחבורה

את האי מקיף כביש טבעתי (קטוע בדרום) באורך 80 ק"מ. מוניות סוֹנְגְטוֹאוֹ לבנות נוסעות בתדירות גבוהה לאורך החוף המערבי והן הדרך הקלה והזולה ביותר להתנייד באי.

מזג האוויר ומתי לנסוע

מזג האוויר באי משתנה בהתאם לשלוש העונות המאפיינות בתאילנד (ראו תחת מתי לנסוע), אך כמות המשקעים באי היא הגבוהה ביותר בתאילנד, ובחודשים הגשומים ביותר (יוני, יולי ואוגוסט) היא עלולה להגיע לכ-1000 מ"מ לחודש (!). ממוצע המשקעים השנתי הממוצע באי עולה על 4500 מ"מ, יותר מפי 11 מכמות המשקעים השנתית בישראל. בחודשים הגשומים חלק נכבד מעסקי התיירות באי סגור והאי שומם לחלוטין. העונה הטובה ביותר לביקור באי היא בחודשים נובמבר-פברואר, אז יבש והכי פחות לח. מצד שני, בתקופה זו החופים עמוסים במיוחד והמחירים גבוהים.

לינה

בחופים במערב האי ממוקמים רוב מקומות הלינה, המסעדות ואתרי הבילוי, והמגוון רחב, כך שכל סוגי המבקרים - משפחות, זוגות בירח דבש או תרמילאים - ימצאו כאן בקלות את מבוקשם. החופים עברו בשנים האחרונות פיתוח נרחב, בעיקר בצפון ובמרכז, אך עדיין תמצאו כאן יותר בונגלוס בסיסיים מאשר מלונות מפוארים של חמישה כוכבים. חמשת החופים הראשיים באי הם החולות הלבנים, קְלוֹנג פּרָאוֹ, קָאי בֶּה, חוף התרמילאים לוֹנלי ומפרץ בָּאילאן. בצד המזרחי יש בעיקר כפרים מקומיים קטנים, וגם כמה חופים קטנטנים המשמשים את המקומיים.

פעילויות

עיקר הפעילות באי מתרכזת בשהייה בים ובבריכה, כולל ספורט ימי, טיולי צלילה ושנירקול לשוניות האלמוגים הסמוכות, אבל אפשר גם לצאת לטיולים ברגל ביערות הגשם שבפארק הלאומי.

שקיעה בקוֹ צ׳אנג
שקיעה בקוֹ צ׳אנג
צילום: גולן שרמן / ©
שקיעה בקוֹ צ׳אנג
המעבורת לקוֹ צ׳אנג
המעבורת לקוֹ צ׳אנג
צילום: גולן שרמן / ©
המעבורת לקוֹ צ׳אנג
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת