דלג לתוכן
plane
אתרים
khao-sam-roi-yot-national-park#ed3a8bהפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט

הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוטפארק לאומי

Khao Sam Roi Yot National Park อุทยานแห่งชาติเขาสามร้อยยอด

הפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט
צילום: גולן שרמן / ©
הרים גירניים, יערות מנגרובים, ביצת מים מתוקים, נהר, מערות מיוחדות וחופים – את כל אלה אפשר למצוא בשמורת הטבע היפה והמגוונת, המכונה גם "ההר בעל 300 הפסגות". השמורה משמשת גם בית לציפורים מקומיות ונודדות הפוקדות אותה בעיקר בעונת החורף. האטרקציות המרכזיות בשמורה הן שביל העץ מעל ביצת המנגרובים ‏ , תעלת קָאוֹ דֶנְג ומערת פְּרָאיָה נָאקוֹן.
‏ מומלץ לבקר בפארק בסיור המשלב נהיגה, הליכה ושיט בסירות. התחילו במרכז המבקרים ‏  שבחלקה הדרומי של השמורה, שם מומלץ להצטייד במפה. ממזרח למרכז המבקרים נמצא שביל הליכה מעץ מעל ביצת המנגרובים ‏ . הטיול הקצר (כחצי שעה) יאפשר לכם להכיר מקרוב את צמחיית המים והחיים בה. משם סעו צפונה לאורך כביש 4020 ולאחר כחצי ק"מ תראו ירידה מהכביש שמאלה, לעבר תחילת הטיפוס לתצפית קָאוֹ דֶנְג ‏  (Khao Daeng). טיפוס קשה של כ-45 דקות יזכה אתכם במבט מרהיב על השמורה מגובה של 157 מ', אך שימו לב כי הוא אינו מומלץ לילדים קטנים ולמי שאינם בכושר גופני טוב.
המשיכו לנסוע עוד כמה מאות מ' בכיוון צפון, ומעט לפני הנהר תראו פנייה שמאלה לכיוון מקדש קָאוֹ דֶנְג (Khao Daeng), שם יש מעגן סירות קטן ‏  לשיט בתעלת קָאוֹ דֶנְג ‏ . במהלך השיט (כשעה) תוכלו להתרשם מהמצוקים הגירניים המקיפים את התעלה ומהצמחייה הסבוכה שמסביב ובתוך המים, וגם לפגוש בעלי חיים כמו קופים ולטאות ענק שיגיחו מהמים לשיחים, כשאתם אפופים שקט ושלווה אינסופיים.

משם המשיכו בכביש 4020 בכיוון צפון קרוב לארבעה ק"מ עד הפנייה ימינה לחוף סָם פְּרָאיָה ‏  (Sam Phraya). אין סיבה מיוחדת להגיע לחוף, אלא אם תרצו לעצור להתרעננות קצרה או למסעדה.
 תוספת: חמישה ק"מ מצפון לחוף שוכנת מערת סָאי ‏  (Sai);‏ עצרו בה רק אם אתם חובבי מערות נטיפים. שביל באורך 300 מ' מוביל מהחניה למערה, ובכניסה אליה יש לשכור פנס. הקדישו לטיול במערה כחצי שעה.
המשיכו לאחת האטרקציות המרכזיות בשמורה, מערת פְּרָאיָה נָאקוֹן ‏  (Phraya Nakhon). כדי להגיע אל המערה, קחו סירה ארוכת זנב (לונגטייל) מחוף בכפר בָּאנְג פּוּ ‏  (Bang Pu) לחוף לֶם סָאלָה ‏  (Laem Sala) הסמוך. בחוף עצמו יש מסעדה ומרכז מבקרים קטן, ומשם מתחיל טיפוס בדרך תלולה על ההר לגובה 430 מ'. המראה שתראו כשתגיעו למערה ישכיח מכם את הדרך הקשה. המערה מורכבת משני חללים, והאור חודר אליה דרך מעין חלון טבעי שנוצר בין שניהם. חלל אחד מכיל נטיפים וזקיפים, ובשני יש פביליון בעל ארבעה גמלונים (גג משופע) השטוף באור טבעי שמקנה לו זוהר מיוחד. הוא נבנה לכבוד המלך ראמה החמישי. המראה עוצר נשימה וקשה לתארו במילים. אל תשכחו להצטייד בהרבה מים. אם אתם כמהים במיוחד לאתגרים, תוכלו לחצות את הגבעה שבין שני החופים ברגל, במקום לשוט ביניהם – תוספת של כחצי שעת טיפוס.

לאחר הביקור במערה חזרו באותה דרך לכפר בָּאנְג פּוּ.
 תוספת: אם תרצו, תוכלו לבקר בשני אתרים נוספים. נסיעה של כשלושה ק"מ לכיוון מזרח תוביל אתכם לפנייה ימינה אל מערת קֶאוֹ ‏  (Kaeo Cave). שביל הליכה קצר מוביל מהחניה למערה, והביקור בה אורך כעשרים דקות של הליכה על קרקע סלעית, כשסביבכם נטיפים מרשימים ומעליכם חגים עטלפים ללא הרף. משם תוכלו להמשיך גם אל ביצת המים המתוקים טוּנְג סָאם רוֹי יוֹט ‏  (Thung Sam Roi Yot Freshwater Marsh) שבצפון מערב השמורה. הביצה, הגדולה מסוגה בתאילנד, היא בית למגוון רב של ציפורי מים ודו חיים ולידה יש מרכז מבקרים קטן ומסעדה. עם זאת, קחו בחשבון ששביל ההליכה מעל הביצה רעוע והדרך לביצה ארוכה ולא מצדיקה את המאמץ. ‏



אפשר לבקר במקום גם במסגרת טיול מאורגן חד יומי מהוּאָה הין, הכולל הסעות, הדרכה, שיט בתעלה, ביקור במערת פְּרָאיָה נָאקוֹן ושתייה.
הפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
הפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
צילום: גולן שרמן / ©
הפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
הפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
הפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
צילום: גולן שרמן / ©
הפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
תעלת קָאוֹ דֶנְג בפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
תעלת קָאוֹ דֶנְג בפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
צילום: גולן שרמן / ©
תעלת קָאוֹ דֶנְג בפארק הלאומי קָאוֹ סאם רוׂי יוֹט
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת