דלג לתוכן
plane
אתרים
innsbruck#ed3a8bאינסבּרוּק

אינסברוקעיר

Innsbruck

המדרחוב של אינסבּרוּק והגגון המוזהב
המדרחוב של אינסברוק והגגון המוזהב
צילום: Pixelteufel/Flickr / CC BY-SA 2.0
  • חניהחניון Altstadt   או חניון Marktallen   (למסלול ההליכה) או חניון Rathaus   (לקניון ולמדרחוב)
  • משך זמן מומלץ באתר: שעתיים
  • מסלול הליכה

  • נקודת מוצאחניון Altstadt
  • נקודת סיוםחניון Altstadt
  • משך ההליכהשעה וחצי (כולל עצירות); אפשר לקצר חצי שעה אם מוותרים על ההליכה במדרחוב לקניון
  • אורך המסלול1100 מ'
  • איפה אוכליםארוחת שוק או מצרכים לדרך ב-Markthalle Innsbruck ‏ , ארוחה איטלקית ב-Mamma Mia  
  • ניווט אל חניון Altstadt
אינסבּרוּק, בירת טירול, היא עיר של ארמונות מפוארים, בתים מצוירים ומדרחובים תוססים, שיופייה נובע מהתפאורה הנפלאה שסיפק לה הטבע - הרכס האלפיני נוֹרדקֶטֶה, שמצוקיו האפורים מתנשאים מצפון למרכז העיר. העיר ניצבת במקום שבו נבנה גשר עתיק מעל הנהר אִין (וזה גם מקור שמה) ולכן היתה עיירת מסחר חשובה עוד מימי הרומאים, ולאחר מכן עברה פעמים רבות מיד ליד. הרוח החופשית של המקומיים באה לידי ביטוי במרד הטירולי - התקוממות עממית נגד הכובשים הזרים בתקופת נפולאון - המונצח בפנורמה של טירול ‏  (ראו מסגרת שם). אינסבּרוּק היא גם מרכז חשוב לסקי ולספורט חורף: אולימפיאדת החורף התקיימה בה פעמיים ומגלשת קפיצות הסקי ‏ , שנבנתה מחדש ב-2003, היא אחד האתרים המרשימים בעיר. מרכז העיר קטן יחסית ומתאים לטיול של כשעה-שעתיים ברגל.
‏ מהחניון צאו לכיכר רחבת הידיים מַרקטפּלאץ ‏  (Marktplatz), שבה מתקיים בחורף שוק חג המולד (אבל בשאר השנה היא אינה מעניינת במיוחד). חצו את הכיכר אל הטיילת שלאורך הנהר. משמאלכם תראו את Markthalle Innsbruck ‏ , שם תוכלו לעצור לארוחה, לקפה או להצטיידות במצרכים - אבל כדי להגיע למרכז העתיק פנו ימינה ולכו עד לגשר מעל הנהר ‏  (Innbrücke).

הצטלמו למזכרת על הגשר ואז שובו על עקבותיכם והיכנסו לעיר העתיקה במדרחוב Herzog-Friedrich-Str, הרצוף בתים מצוירים;‏ שימו לב לבית מס' 6 - מלון הנשר המוזהב ‏  (Goldener Adler) - עם הלבנים המצוירות, ולבית מס' 10 - בית הֶלבּלינג ‏  (Helblinghaus) המקושט בפיתוחים מרהיבים. קצת אחר כך תראו משמאלכם את אחד הסמלים המובהקים של אינסברוק - הגגון המוזהב ‏  (Goldenes Dachl), המורכב מ־2738 רעפי נחושת מצופים זהב מעל המרפסת המפוארת של ארמון המגורים הטירולי. הקיסר מקסימיליאן הראשון הורה לבנות את המרפסת כדי לחגוג את נישואיו לאשתו השלישית ולהפגין את עושרו הרב. המרפסת שימשה את הזוג המלכותי לצפייה בהופעות, באירועים ובתחרויות אבירים בכיכר שמתחתיה. הגגון והמרפסת מרשימים דיים מבחוץ, אבל אם תרצו לראות את הציורים המעטרים אותה מבפנים, תוכלו להיכנס למוזיאון בארמון המגורים;‏ המוזיאון עצמו אינו מעניין או אינטראקטיבי במיוחד, אבל יש בו פינת משחקים לילדים.

  משולש אהבה ורקדנים גמישים

אם תסתכלו היטב בריבועים שמתחת למרפסת תראו לא רק את הקיסר ואת אשתו החדשה, אלא גם את האישה הראשונה, שכמובן לא השתתפה בחתונה - אבל נוספה למרפסת כדי לא לפגוע ברגשות של בני משפחתה (מה שמוכיח שאפשר לשנות את המציאות גם בלי פוטושופ). מימין ומשמאל תראו אנשים קטנים וגמישים שמנופפים ברגלים ובידיים לכל הכיוונים: אלה לא מטורפים, אלא רקדנים המבצעים את מחול המוֹריסקוֹֹ - גרסת ימי הביניים לברייקדאנס.


מעברה האחר של הכיכר ניצב בית העירייה הישן, ומעליו מתנשא מגדל העיר ‏  (Stadtturm), שגובהו 52 מ'. הילדים ייהנו לטפס אל מרפסת התצפית שגובהה 32 מ' במדרגות הלולייניות, שאלפי מבקרים הותירו עליהן את שמותיהם. הנוף נפלא, אבל גדר הבטיחות שמסביב מקשה על מלאכת הצילום.

פנייה ימינה כאן תביא אתכם למדרחוב הראשי, הרצוף חנויות, בתי קפה ובתים ססגוניים;‏ הוא מומלץ מאוד לטיול, אבל לפני כן מומלץ להמשיך ישר, אל הסמטה הצרה Hofgasse, שם תוכלו לדגום נקניקים ומוצרי בשר ב-Tiroler Speckeria ‏  או ליהנות משטרודל מצוין בקפה-מסעדה Kröll ‏ . מעבר צר בקצה הסמטה משמאל מוביל אל החצר הפנימית של הוֹֹֹפבּוּרג ‏  (Hofburg) - ארמון הקיסר - ששימש את רוזני טירול ואת הקיסרים מבית הבסבורג בביקוריהם באזור. הארמון מרשים פחות ממקביליו בווינה ובזלצבורג, ואפשר בהחלט לוותר על הביקור בו. החדר המרשים ביותר הוא אולם הענקים (Riesensaal), שאורכו 31.5 מ' ותקרתו מעוטרת בציור המגולל את ניצחונותיו של בית הבסבורג (בעבר היו בחדר ציורים של הרקולס נלחם בענקים, ומכאן שמו).

מיד אחרי הפנייה לארמון פנו ימינה לסמטה הצרה Stiftgasse, שגשרים מקשרים בין הבתים שבשני עבריה, והיכנסו ל-Caroline's Spiel-Art ‏ , חנות חמודה לצעצועי עץ. אחר כך פנו ימינה ל-Riesengasse וחזרו למדרחוב הראשי;‏ מכאן תוכלו להמשיך ישר ולשוב לחניון דרך הסמטה הנאה Seilergasse, אבל מוטב לפנות שמאלה ולטייל לאורך המדרחוב (כחמש דקות) עד קניון ראטהָאוּס גאלֶרִיֶין ‏  (Rathaus Galerien). לאורך הדרך עצרו לצלם את הבתים הצבעוניים על רקע הפסגות המאיימות של רכס נורדקטה.
לאחר הבילוי בקניון, צאו ביציאה האחורית אל Stainer Str, פנו ימינה ואז שמאלה ל-Marktgraben. בקצה הרחוב תראו את החניון.‏
המדרחוב של אינסבּרוּק והגגון המוזהב
המדרחוב של אינסבּרוּק והגגון המוזהב
צילום: Pixelteufel/Flickr / CC BY-SA 2.0
המדרחוב של אינסבּרוּק והגגון המוזהב
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת