דלג לתוכן
plane
אתרים
heraklion#ed3a8bהֵרָקְלִיוֹן

הרקליוןעיר

Heraklion

הֵרָקְלִיוֹן
הרקליון
צילום: Eugen Kalloch / CC BY-SA 3.0
  • כתובתHeraklion, Greece
  • מסלול הליכה

  • נקודת מוצא וסיוםמגרש החניה בנמל בהֵרָקְלִיוֹן Port P1  
  • משך ההליכה5 שעות (כולל זמן קניות וביקור במוזיאון הארכיאולוגיה)
  • אורך המסלול3 ק"מ ( ועוד 1.5 ק"מ כולל הביקור במוזיאון ההיסטוריה ומוזיאון הטבע)
  • ניווט אל מגרש החניה בנמל בהֵרָקְלִיוֹן Port P1
בירת כרתים היא עיר נמל שוקקת המציעה היצע גדול של אזורי קניות ושופעת אתרים הקשורים לעברה ההיסטורי המפואר שהחל בתקופת האבן המאוחרת, דרך התקופה הערבית אז נודעה כמרכז הסחר בעבדים במזרח התיכון, התקופה הביזנטית והונציאנית, אז הייתה למרכז אומנות ומרבית המבנים הקיימים בה כיום נבנו בתקופה זו. הטורקים העניקו את מעמד עיר הבירה לחאנְיָה, ורק בשנת 1971, בעיקר בשל מיקומה הגאוגרפי קיבלה הֵרָקְלִיוֹן, העיר החמישית בגודלה ביוון (נכון להיום), מחדש את מעמדה כעיר בירה.
העיר עברה בשנים האחרונות תנופת התחדשות והפכה למרכז העניינים של כרתים וכיום הינה עיר מודרנית, המשלבת ישן וחדש ושווה ביקור של כמה שעות.
האתר החשוב והפופולארי ביותר בעיר וסביבתה, המזמן הצצה מעניינת לתרבות המינואית, הוא ארמון קנוֹסוֹס, הנמצא מחוץ לעיר, ומציג את התרבות המינואית בתפארתה, ורבים מהממצאים שהתגלו בו מוצגים במוזיאון הארכיאולוגי של הֵרָקְלִיוֹן ‏ , אותו נשלב במסלול המומלץ בעיר. לביקור בארמון מוצע להקדיש לפחות שעתיים.

גלגולו של שם

מקור שמה של העיר במאה תשיעית, אז נכבשה ע"י המוסלמים אשר בנו בה ישוב יווני-רומי וקראו לו אירָקלְיוֹ על שם האל היווני הרקולס. הביזנטים כמאה ארבעים שנים מאוחר יותר הסבו את שמה לחָ'נדָקוֹס, תחת השלטון הונציאני שינה הישוב את שמו לקאנדְיָה, ושונה שוב להֵרָקְלִיוֹן עם השחרור מעול הטורקים.

מגרש החניה Port P1   ממוקם נמצא בפינה הצפון מזרחית של הנמל הונציאני בהֵרָקְלִיוֹן ‏ , צאו ממנו ופנו ימינה ל-Leof. Nearchou, שיוביל אתכם אל הנמל הישן, השופע סירות דייגים.

מימינכם תוכלו לראות את המצודה הונציאנית החולשת על הכניסה לנמל, מהיפות בים התיכון, מצודת קוֹלֵס, אליה מועדות פנינו. לאחר כ־250 מ' תראו משמאלכם את האָרסֶנאלֶה הונציאני ‏ , מבני קמרונות נאים אשר שימשו כמספנות ומחסן נשק באותה עת.

לאחר 100 מ' נוספים תגיעו לכיכר שבמרכזה פסל של דולפין, פנו ימינה לכיוון מצודת קוֹלֵס ‏  ולכו לאורך שובר הגלים עד הכניסה למצודה. מומלץ לעלות לתצפית היפה הנשקפת מהמצודה לכיוון הנמל והעיר, הקדישו לכך כחצי שעה.

 תוספת: אוהבים מוזיאונים? המשיכו מכאן לביקור במוזיאון ההיסטוריה של כרתים ‏ . מהכיכר לכו ברחוב Mitsotaki כ־350 מ' עד הכניסה למוזיאון המרתק המציג 1700 שנות היסטוריה. בתום הביקור ניתן להמשיך עם הרחוב שמשנה את שמו ל-Leof Sofokli Venizelou עוד כ־450 מ' עד למוזיאון הטבע של כרתים ‏  הממוקם במבנה מודרני ומרשים עם תצוגה יפה ושווה ביקור לאוהבי התחום.
שובו אל הכיכר והמשיכו ברחוב 25th Avgousto היוצא ממנה, אחד הרחובות התיירותים וההומים בעיר, לאורכו תוכלו לראות מספר מבנים יפים ומרשימים. את המבנה הראשון תפגשו לאחר 350 מ' משמאלכם, כנסיית טיטוֹס הקדוש ‏ , שנחשבת לכנסייה העתיקה ביותר בכרתים. לאחר הביקור בכנסיה שובו אל הרחוב הראשי והמשיכו בו.

 תוספת: הסקרנים שביננו יוכלו לפנות שמאלה לאחר כ־50 מ' ולחפש את שרידי מזרקת סאגְרֶדוֹ ‏ , מזרקה ישנה שאינה פעילה, שריד נוסף מהתקופה הונציאנית.
בהמשך רחוב 25th Avgousto, לאחר כמאה מ', ניצב משמאל מבנה העיריה המפואר המתוארך לתחילת המאה ה־17, הלוֹג'יה הוונציאנית ‏ . הלוֹג'יה הייתה מקום המפגש הרשמי של נכבדי העיר ואצולה, שם דנו בנושאים שונים הנוגעים לעניינים כלכליים, מסחריים ופוליטיים.

המשיכו לטייל ברחוב שמשנה את שמו ל-Pl. Kallergon כ־50 מ' נוספים, משמאלכם תראו את בזיליקת סן מרקו ‏  המציגה תערוכות מתחלפות של אומנים מקומיים, אליה מומלץ להכנס לביקור קצר, הכניסה חופשית.
מימינכם נמצאת אחת הכיכרות המרכזיות של העיר, כיכר וֶניזֶלוּ (Plateia Venizelou) שבמרכזה מזרקת מוֹרוֹסיני ‏  היפה עם ארבעה פסלי אריות. מסביב יש בתי קפה רבים, ומהכיכר עצמה מתפתלים רחובות צרים גדושים בחנויות.

משמאל נמצא מדרחוב Dedalou ומימין מדרחוב Chandakos אזורי הקניות העיקריים של העיר, חגיגה לאוהבי השופינג.
לחווית קניה אותנטית, מהכיכר המשיכו ברחוב Apostolou Pavlou, בפניה הראשונה פנו שמאלה אל Dikeosinis, ומיד ימינה אל השוק המרכזי ‏  הנמצא ברחוב 1866, בו תמצאו שלל חנויות מזכרות, בגדים, נעליים, עבודות יד ודוכני אוכל ותוצאת מקומית מגוונת, מקום מומלץ לאכול בו ארוחת צהרים קלה.

בקצהו של הרחוב בו נמצא השוק, במרחק של כ־200 מ' ממנו, ניצבת מזרקת בֶּמְבּוֹ ‏  שנחמד לראותה ולשבת לשתות קפה יחד עם המקומיים בבית הקפה הצמוד אליה.

 תוספת: מוזיאון קטן ונחמד לאומנות דתית ממוקם במבנה כנסיה יפה מהמאה ה־15, כנסיית יקטרינה הקדושה ‏ . מהשוק בדרכם לכיון מזרקת בֶּמְבּוֹ, פנו ימינה אל Kosmon, בקצהו פנו ימינה אל רחוב 1821 ומיד שמאלה אל Monis Odigitrias לאחר כ־100 מ' תראו את הכנסיה מימינכם.


את הביקור בעיר נסיים בביקור באחת מגולות הכותרת שלה, המוזיאון הארכיאולוגי של הֵרָקְלִיוֹן ‏ . חזרו כ־20 מ' ברחוב 1866 (כשגבכם למזרקה), פנו ימינה אל Ginnautson, בקצהו שמאלה אל Smirnis ומיד ימינה אל Rousou Chourdou. בסוף הרחוב פנו שמאלה ל Pl. Chatzimichali Giannari ומיד ימינה אל Pl. Daskalgianni שיוביל אתכם אל כיכר גדולה, כיכר החירות ‏ , שבמרכזה פסל החייל האלמוני. מהפינה הצפונית של הכיכר יוצא רחוב Stefanou Xanthoudidou ומימין הכניסה למוזיאון. הקדישו לביקור במוזיאון כשעה וחצי, יש בו עושר של מוצגים וממצאים רבים שהתגלו בחפירות ארמון קנוֹסוֹס ואתרים רבים נוספים באי.

לחזרה אל מקום חניית הרכב, פנו ימינה לרחוב Chatzidaki ובקצהו שמאלה אל Doukos Mpofor שיוביל אתכם אל מגרש החניה  .‏

כדאי לדעת

  • טיול על חומות העיר אפשרי אך פחות מומלץ, הנוף הנשקף מהם אינו מרשים במיוחד.
  • בעיר ממוקם גם קניון הקניות הגדול בכרתים Talos Plaza  ובו חנויות רבות והיצע נרחב.
  • כדאי להגיע לראות גם את שער קֶנוֹרִיָה פּוֹרטָה ‏  שער מרשים מהמאה ה-16 שרוחבו מגיע עד 40 מ'.
  • בקרבת העיר שוכנים גם פארק המים הגדול בכרתים, Water city, בו ניתן לבלות מספר שעות של כייף והתרעננות בעיקר בעונת הקיץ החמה, וגם האקווריום של כרתים, אקווריום מרשים המהווה אטרקציה לכל גיל.

הֵרָקְלִיוֹן
הֵרָקְלִיוֹן
צילום: Eugen Kalloch / CC BY-SA 3.0
הֵרָקְלִיוֹן
הֵרָקְלִיוֹן
הֵרָקְלִיוֹן
צילום: Tango7174, NNeilAlieNN / CC BY-SA 4.0
הֵרָקְלִיוֹן
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת