דלג לתוכן
plane
אתרים
groningen#ed3a8bחרוֹנִינגֶן

חרונינגןעיר

Groningen

חרוֹנִינגֶן
חרונינגן
צילום: Eg-T2g / CC BY-SA 3.0
חרוֹנִינגֶן היא עיר הבירה של מחוז חרונינגן, המחוז הצפון-מזרחי של הולנד. עם יותר מ־200,000 תושבים זוהי העיר הגדולה בצפונה של הולנד. בזכות האוניברסיטה הגדולה גרים בעיר כ־40,000 סטודנטים מכל רחבי המדינה, והיא נחשבת לעיר בילויים מעולה. גם במדינת אופניים כמו הולנד מובילה חרונינגן כ "עיר האופניים", ויותר מ־50% מהנסיעות שנעשות בעיר מתבצעות באופניים. מערכת התחבורה הציבורית נוחה ויעילה, וחלקים נרחבים ממרכז העיר הם מדרחוב להולכי רגל. העיר נפגעה קשה במלחמת העולם השנייה, אך שופצה במהלך השנים.
חרוֹנִינגֶן היא עיר מתפתחת ומשגשגת עם כלכלה מגוונת. בזכות שני מפעלי הסוכר הגדולים שמעבדים את סלק הסוכר שגדל באזור הכפרי, היא יצרנית הסוכר הגדולה באירופה. שדות הגז הגדולים של הולנד גם הם באזור. מצד אחד נהנית הכלכלה המקומית מהמסחר בגז, אך מצד שני בשנים האחרונות סובלים תושבי האזור מרעידות אדמה קטנות כתוצאה מהקידוחים. בתים רבים נפגעים מרעידות אלה וגורמים למחאה גוברת נגד קידוחי הגז. מרכז העיר עשיר במקומות בילוי, מסעדות ובתי קפה, אזורים ירוקים רבים וכיכרות נעימות.
‏ צאו ממגרש החניה וצעדו כשמימינכם הבניין המרשים של תחנת הרכבת המרכזית ‏ , ובמהרה תראו משמאלכם את פסל הסוס הלבן של הדוד לוקס ‏ . בהמשך תוכלו לראות משמאל, מעבר לכביש, את היעד הבא שלנו, הבניין המרשים של מוזיאון חרוֹנִינגֶן ‏ . כשתגיעו ממש מול המוזיאון, פנו שמאלה וחצו במעבר החצייה, ואז עברו תחת קשת כחולה גדולה ועלו לגשר החוצה את התעלה ומוביל לאי שעליו נבנה המוזיאון. לאחר הביקור במוזיאון (אם תבחרו לבקר בו) חצו את המתחם המרשים (היזהרו מרוכבי האופניים) והמשיכו ברחוב Ubbo Emmiusstraat. בקצה הרחוב חצו בזהירות רחוב רחב והמשיכו ישר ברחוב Folkingestraat.
בשלב זה כבר תראו מולכם את שני הצריחים המעוגלים של בית הכנסת ‏ , השוכן מימין לרחוב. לאחר ביקור בבית הכנסת או התרשמות מהמבנה מבחוץ, המשיכו לכיוון מרכז העיר ברחוב Folkingestraat, מדרחוב עם תנועת אופניים ערה ובו מגוון חנויות ובתי קפה נעימים.
בקצה הרחוב תיפתח מימינכם כיכר שוק הדגים ‏ , כיכר מלבנית מוארכת וסביבה המון בתי קפה, מסעדות ומקומות בילוי. עם הכניסה לכיכר תראו משמאלכם את הבניין הניאו קלאסי הנאה של בורסת החיטה ‏  (Korenbeurs), ומאחוריו תבחינו בכנסייה על האָה ‏  (A-kerk), שקיבלה את שמה מהנהר אָה (Aa) הזורם בסמוך, והיום משמשת לכנסים ולאירועים. באחדים מימות השבוע מתקיים בכיכר שוק מקומי וסביבו גם דוכני מזון מתחלפים.
צאו בקצה המרוחק של הכיכר אל רחוב Tussen Beide Markten (מילולית "בין שני השווקים") ואז פנו שמאלה לרחוב המסחרי Waagstraat. בפינת הרחוב הבאה יתגלה לעיניכם בניין יפהפה מהמאה ה־17, המכונה משרד הזהב ‏  (Goudkantoor). הבניין שימש את לשכת המס העירונית ובו גם בדקו את רמת הטוהר של הזהב והכסף שהובאו לעיר.
פנו ימינה והמשיכו עד שתיפתח מולכם כיכר השוק הגדול ‏  (Grote Markt), הכיכר המרכזית של חרוֹנִינגֶן. בצד שממנו הגעתם לכיכר תעברו ליד בית העירייה ‏  (Stadhuis) הניאו־קלאסי מהמאה ה־18, שניצב בנקודה שבה עמד בית העירייה העתיק מהמאה ה־13. מעברה האחר של הכיכר תראו את ה"זקן האפור" של חרוֹנִינגֶן - מגדל מרטיני ‏ , המתנשא מעל כנסית מרטינוס הקדוש (Martinikerk).
 תוספת: אם אתם רוצים לראות קצת ירוק, עקפו את הכנסייה משמאל ולכו דרך הגינה שמאחוריה, על פי המסלול המתואר במפה, אל הכניסה לגן הנסיך ‏ .
אם תמשיכו לאורך Naberstraat, היוצא מהכיכר מימין למלון The Market, תראו מולכם את נקודת הסיום של מסלול ההליכה - המבנה העכשווי והמחודד של הפורום ‏ , שם שוכנים גם המוזיאון ההולנדי לקומיקס ‏  ולשכת המידע לתיירים  . אחרי שתעלו לתצפית על גג המבנה, שובו לתחנת הרכבת באותה דרך שהגעתם.
חרוֹנִינגֶן
חרוֹנִינגֶן
צילום: Eg-T2g / CC BY-SA 3.0
חרוֹנִינגֶן
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת