דלג לתוכן
plane
אתרים
egyptian-museum#ed3a8bהמוזיאון המצרי

המוזיאון המצרימוזיאון ארכיאולוגי

Egyptian museum المتحف المصري

המוזיאון המצרי
המוזיאון המצרי
צילום: אלינה גצל / ©
  • כתובתTahrir Square, Meret Basha, Ismailia, Qasr an Nile
  • אתר אינטרנטפתח בחלון נפרד
  • שעות פתיחה9:00-18:00
  • משך זמן מומלץ באתר: שעתיים
  • ניווט אל המוזיאון המצרי
המוזיאון המצרי בקהיר מוכר ונודע היטב בעולם בזכות האוסף העשיר שלו המכיל ממצאים מהתרבות המצרית הקדומה. המוזיאון ממוקם במקום מרכזי בעיר, בכיכר תחריר. זהו אחד המוזיאונים הגדולים בעולם וגם המוזיאון הארכיאולוגי הוותיק ביותר בכל המזרח התיכון, שחגג בשנת 2022 מאה ועשרים שנים לפתיחתו. הוא אוצר בתוכו מעל ל 150,000 ממצאים שנחשפו במשך השנים במצרים, ביניהם גם האוצר המוכר ביותר שנחשף בקברו של מלך תוּת-עָנָח-אָמוֹן. המוזיאון מעניק אפשרות למבקריו לחקור, ללמוד ולהתרשם מתרבותה העשירה של מצרים הקדומה. חללי התצוגה הרבים של המוזיאון מציגים תרבות זו החל מהתקופות הקדם שושלתיות (4000 לפנה"ס) ועד סוף התקופה הרומית במצרים (אמצע המאה ה-4 לספירה). המוזיאון ללא ספק קטן מלהכיל את כל אוספיו שממשיכים להתרחב עם זרימת הממצאים הבלתי פוסקת מהחפירות באתרים הארכיאולוגיים שעדיין מתקיימות במצרים גם בעצם הימים האלו.
מבנה המוזיאון נבנה בסגנון הנאו-קלאסי וגונו הוורוד הפך לסימן ההיכר שלו. למוזיאון שתי קומות, כאשר באולמו המרכזי ממוקמת גלריה הנפתחת עד תקרת המבנה.
אולמות התצוגה בקומת הקרקע מספרים את סיפורה של התרבות המצרית באופן כרונולוגי, כאשר משמאל לכניסה אולמות התצוגה המוקדשים לימיה הראשונים של התרבות המצרית - ימי הממלכה הקדומה, עבור בתצוגת הממלכות התיכונה והחדשה וגמור באולמות התצוגה שמימין לכניסה למוזיאון מימיה המאוחרים של התרבות המצרית הקדומה, התקופות היוונית-רומית. באולמות התצוגה שבקומה העליונה המוצגים מסודרים באולמות על פי הנושאים הבאים - מומיות של בעלי חיים, ארונות קבורה ומנחות קבורה, אלי מצרים הקדומה, פפירוסים ואוצרות מקבורתם של יִוּיָא ותוּיָא (Yuya, Tuya ) וגולת הכותרת של קומה זו הוא האוצר מקברו של המלך תוּת-עָנָח-אָמוֹן.
כבר בכניסתכם למוזיאון, בפתחו של האולם המרכזי מוצב ארון תצוגה ובו פלטת נָעָרמֶר (Narmer), המתוארכת ל- 3100 לפנה"ס, בקירוב ומהווה את אחד הממצאים המפורסמים מתקופה זו. פלטה הינה לוח עשוי אבן ששימש לצרכים קוסמטיים - לטחינה של צבעים ששימשו לאיפור העיניים. פלטות כאלה הן בדרך כלל קטנות, כאן מדובר בפלטה טקסית, גדולה. פלטות גדולות כאלה שימשו לצרכים טקסיים ונטמנו בקברים וגם כאבני בסיס במקדשים. הפלטה המוצגת לפניכם, הינה המוכרת ביותר והחשובה ביותר שנחשפה.
נָעָרמֶר היה המלך המצרי הראשון שאיחד את מצרים העליונה (דרום) ומצרים התחתונה (צפון), כבר ב 3100 לפנה"ס בקירוב. הפלטה מגולפת משני צידיה בתיאורים סימבוליים של איחוד מצרים. בפן אחד מתואר המלך נָעָרמֶר כנציג מצרים העליונה, כשעל ראשו הכתר הלבן, סמלה של מצרים העליונה, והוא ואוחז בידו הימנית אלה ובשמאלית בשערו של אויב כנוע. מתחת לרגליו מתוארות עוד שתי דמויות של אויבים כנועים. הפן השני מחולק לרגיסטרים, ברגיסטר העליון מתוארת תהלוכה בה צועד המלך שחובש כאן את הכתר האדום סמלה של מצרים התחתונה ומולו דמויות של אויבים כרותי ראשים. הרגיסטר התחתון מציג שור מכניע אויב ובמרכז שתי דמויות של סֶרפּוֹפָּרד (serpopard) דמות כלאיים מיתית המשלבת בתוכה נחש ונמר.

באולמות שמשמאל לכניסה הראשית למוזיאון מסופר סיפורה של תרבות מצרים באופן כרונולוגי, החל מהתקופה הקדומה ביותר. תוכלו לשוטט פה בין פסלים של מלכי מצרים, שרידים מקבריהם של אצילים ששירתו נאמנה את מלכיהם, רהיטים וחפצים שונים שנחשפו בקברים ומונומנטים שהובאו לכאן מכל רחבי מצרים.
באחד האולמות האלו (מס. 42) מומלץ לשים לב לפסלו של המלך חָ'פרֶע, בונה הפירמידה הגדולה השנייה והספינקס הגדול בגיזה. הפסל התגלה במקדש העמק לרגלי הפירמידה העצומה שלו כבר במאה ה-19 ומוצג במוזיאון מאז פתיחתו. מדובר באחד הפסלים המרשימים והיפים ביותר מתקופה זו, ראשית המאה ה-26 לפנה"ס. הפסל מתנשא לגובה של 170 ס"מ, והוא עשוי אבן דיאוריט שחורה. המלך מתואר בו כשהוא יושב על כס המלכות, לבוש בחצאית, פלג גופו העליון חשוף ועל ראשו הוא עוטה מצנפת מעוטרת במרכז המצח בדימוי של אוּרֶאוס (Ureus)-נחש הקוברה הקדוש. לרגליו ניצבים עמודים שכותרתם מעוצבת כדמות של ראשה של האלה חָתחוֹר, בעלת פני אישה עם אוזני פרה. ליד כפות רגליו של הפסל, כָּרטוּש עם שמו של המלך בכתב ההירוגליפי. מאחורי ראשו של הפסל מתוארת דמותו של האל הוֹרוּס כבז הפורש את כנפיו מסביב לראשו של המלך.

בחדר (מס. 7) נמצא פסלו של המלך ח'ופוּ (בונה הפירמידה הגדולה ביותר בגיזה במאה ה-27 לפנה"ס). מדובר בפסלון קטן, שגובהו קצת יותר מ-7 ס"מ והוא עשוי שנהב. זהו ייצוגו היחיד של המלך שנחשף עד כה. הוא מוצג יושב על כס חבוש בכתר האדום המסמל את מצרים התחתונה ואוחז בידו מקל. בצד הימני של הפסל חרות שמו של המלך. בחדר זה, נמצאת גם גם תכולת קברה של המלכה חֶתֶפְחֶרֶס, אמו של המלך, שנקברה באחת משלושת הפירמידות הקטנות שלרגלי הפירמידה העצומה שלו. ניתן לראות כאן את המיטה והכסא שלה ועוד שלל פריטים שהוטמנו בקברה.
בחדר הצמוד (מס. 32) נראה את אחד הפסלים היפים שנמצאו במצרים מתקופת הממלכה הקדומה (מתוארך לסוף המאה ה-27 לפנה"ס). זהו פסלם של רָעחוֹתֶפּ ונֹפֶרֶת (Rahotep and Noferet), בעל ואשה. גובהו של הפסל 122 ס"מ והוא עשוי מאבן גיר. רָעחוֹתֶפּ הוא בנו של מלך סנֶפֶרוּ ואחיו של המלך ח'וֹפוּ, בונה הפירמידה הגדולה בגיזה. שתי הדמויות יושבות על כסא. רָעחוֹתֶפּ מתואר כשהוא עוטה רק חצאית לבנה, וגופו החשוף בצבע חום- אדמדם. על צווארו הוא עונד שרשרת. שיערו שחור, עיניו, ששובצו באבני קריסטל, נראות מאד ריאליסטיות. אשתו לובשת שמלה לבנה המגיעה עד גובה הקרסול, עור גופה לבן ובהיר ועל צווארה היא עונדת ענק חרוזים. על ראשה פאה שחורה שמעוטרת בסרט לבן עם עיטורי צמחים. פניה ריאליסטיות מאוד, וגם עיניה שובצו באבני קריסטל.

גלריה מס. 3 מוקדשת לתקופת מלכותו של מלך אָחנָתוֹן, ששלט במצרים במהלך המאה ה-14 לפנה"ס. בגלריה זו מוצבים שני פסלים מונומנטאליים של המלך. הוא מתואר בהם עומד, שתי ידיו המקופלות אל חזהו, מחזיקות את סמלי המלך. פניו מתוארות באופן ריאליסטי וייחודי מאוד הן מוארכות, עיניו צרות, סנטרו ארוך ובולט, ושפתיו עבות ובשרניות. הפסל הימני מציג את המלך ערום, מבלי לתאר את איבר מינו, בשמאלי חלק גופו העליון עירום והוא לובש חצאית על ירכיו.

פריט מעניין נוסף שמוצג כאן, הוא לוח עשוי אבן גיר שנמצא בקבר המלכותי בתל אל־עָמָרנָה בעמק הנילוס. על הלוח מתוארת משפחת המלוכה- אָחנָתוֹן, אשתו נֶפֶרתִיתִי, ושתי בנותיהן סוגדים לאל אָתֶן שמיוצג כגלגל השמש וכקרני שמש.

בגלריה מס. 10 כדאי לא להחמיץ את פסלו המיוחד של המלך רעמסס השני, ששלט במאה ה-13 לפנה"ס. גובהו של הפסל מעט מעל לשני מטרים והוא עשוי אבן גרנודיט שחורה (אבן הדומה לגרניט). המלך מתואר כאן כילד עירום עם קצוות שיער כשאצבעו על שפתיו, יושב ומעל ראשו גלגל השמש המתאר את אל השמש רָע. מאחוריו הבז המייצג את האל הוֹרוּס מגינו של הילד-מלך.
גלריה מס. 34, מציגה פריטים שונים מתקופת שלטונם של היוונים במצרים החל מהמאה ה-4 לפנה"ס. השלטון היווני על מצרים מתחיל עם כיבוש מצרים ע"י אלכסנדר הגדול שפסל דיוקנו מוצג כאן. הפסל הזעיר עשוי מבהט (אלבסטר) וגובהו 10 ס"מ. למרות ממדיו הקטנים, הוא מרשים מאוד.
נחזור לאולם המרכזי שבו מוצגים רבים וחשובים כמו פסלם המונומנטאלי של אָמֶנחוֹתֶפּ השלישי ומשפחתו. אָמֶנחוֹתֶפּ שלט במצרים במהלך המאה ה-14 לפנה"ס. הפסל נמצא בחלקים כבר במאה ה-19 והורכב באולם המרכזי של המוזיאון במקביל לבניית המוזיאון. הוא עשוי מאבן גיר, גובהו 7 מטר ורוחבו 4 מטר. זהו הפריט המונומנטאלי ביותר במוזיאון. בפסל מתוארים המלך כשהוא יושב על כס ולצדו אשתו תִיָה, לרגליהם דמויותיהן של שלוש הנסיכות, בנותיהם.

פריט נוסף וחשוב מאוד! נמצא בחלל קטן מימינו של הפסל המונומנטאלי. זוהי מצבת מֶרנֶפּתָח או בשמה הנוסף "מצבת ישראל". מֶרנֶפּתָח הוא בנו ויורשו של רעמסס השני, הוא שלט בסופה של המאה ה-13 לפנה"ס. המצבה היא לוח שעליו כתובת ניצחון שבה הנציח מֶרנֶפּתָח את אחד ממסעות הכיבוש שערך. המצבה נחשפה במקדש הקבורה של המלך בלוקסור, כבר במאה ה-19. גובהה כ- 3.20 מ' ורוחבה 1.60 מ'. במצבה מצוינים גבולותיה של מצרים ועיקר התיאור בה מתמקד בניצחון מצרים על הלובים, שכניהם במערב, ובתיאור קצר של כיבוש ערים בכנען. מוזכרות כאן הערים גזר, אשקלון וינעם, שמיקומה לא ידוע. משפט אחד מזכיר את ישראל- "ישראל חוסל אין זרע לו". חשיבותה של כתובת זו עצומה, וכבר הובנה ביום שבו פוענחה הכתובת במאה ה-19. זהו האזכור הראשון והיחיד של ישראל מחוץ למקרא בתקופה זו. החוקרים מאמינים שבתקופת שלטונו של מֶרנֶפּתָח התקיימה בכנען ישות קטנה בשם ישראל. השם ישראל כתוב בכתובת כיִשֹרִיאָר (Isriar), ככל הנראה כך ביטאו את השם ישראל במצרים בתקופה זו.

בקומה העליונה של המוזיאון, אולמות התצוגה אינם מסודרים באופן כרונולוגי וכל אחת מהגלריות מוקדשת לנושא אחר. כאן תוכלו למצוא גלריה (מס. 53) שבה מוצגים בעלי חיים חנוטים – קופים, שור, כלב, חתולים, ציפורים, תנין ועוד.
גלריות בהם מוצגים ארונות קבורה שונים, וריהוט קבורה שנחשף בקברים עתיקים ברחבי מצרים והובאו למוזיאון.
גלריה שלמה (מס. 14) שמציגה את ציורי הדיוקנאות מארונות הקבורה שנמצאו בנווה המדבר פאיום (Fayoum). גלריות מס. 24 ו- 29 עוסקות בכתב המצרי ומציגות שלל פפירוסים הנושאים על גביהם את כתב החרטומים הקדום.
בקומה זו מוצגת גם תכולת קברם של הזוג יִוּיָא ותוּיָא (Yuya, Tuya), הוריה של המלכה תִיָה, אשתו של המלך אָמֶנחוֹתֶפּ השלישי. קברם נחשף בראשית מאה ה-20 בעמק הנילוס. הקבר מיוחד בכך שנותר סגור מימי קדם ולא נשדד עד לחשיפתו בראשית המאה ה- 20. עובדה זו היא הסיבה לכך שהקבר היה מלא בשפע של מנחות, רהיטים, ארונות קבורה וגם בגופותיהם החנוטות של הזוג שהצגתם כאן בגלריה הופכת אותה לאחת האטרקציות החשובות במוזיאון.
בגלריה מוצגים ארונות הקבורה והמומיות של הזוג, כיסאות ורהיטים נוספים, כולל מיטות שהוצבו בקברם וכרכרת סוסים . מסכות הקבורה המרשימות שלהם, פפירוס באורך של כמעט 20 מטר שעליו מופיע "ספר המתים" שלהם שהשתמר באופן מופלא. בתצוגה ניתן לראות גם את מנחות הקבורה שכללו מזון משומר וחנוט שהונח בקברם ושימש אותם ב"חיי הנצח" שלאחר מותם. עד לחשיפתו של קברו של המלך תוּת-עָנָח-אָמוֹן, כמה שנים מאוחר יותר מחשיפת קברם של יִוּיָא ותוּיָא, היה קבר זה השלם ביותר בעמק המלכים. אל תחמיצו!
גולת הכותרת, ללא כל ספק, של המוזיאון המצרי היא אוצרו של המלך תוּת-עָנָח-אָמוֹן. חלק מהאוצר העשיר שהתגלה בקברו של המלך, מוצג כאן במוזיאון במספר חדרי תצוגה. בתצוגה תוכלו לראות פסלים בדמותו של המלך, את התיבה שמכילה את הכדים הקָנוֹפִּיים שלו (אלו הכדים ששימשו לאחסון האיברים שהוצאו במהלך תהליך החניטה מגופתו של המת. בדרך כלל בכדים שמרו את הריאות, הכבד, הקיבה והמעי). בתצוגה מוצג משחק הלוח שנקרא סֶנֶת (Senet), שהיה נפוץ במצרים ומורכב מלוח עץ ו"חיילי" משחק.

בין המוצגים כאן, גם קברו המקודש הראשון של המלך, שעמד בתוך חדר הקבורה בקבר וכיון שזה היה קטן יחסית, הקבר המקודש השתלט כמעט לחלוטין על שטחו. הקבר המקודש עשוי עץ משובץ בזהב אורכו עולה על 5 מטר וגובהו קרוב ל 3 מטר. כאשר פתחו החוקרים את הקבר המקודש הזה, מצאו בתוכו את שלושת ארונות הקבורה של המלך וגופתו החנוטה בתוכם (היו אלה שלושה ארונות, שהונחו אחד בתוך השני ובפנימי ביותר הונחה גופתו החנוטה של המלך)

מוצגים מעניינים נוספים הם שני זוגות של כס והדום של תוּת-עָנָח-אָמוֹן. אחת מהם, הוא כס העשוי עץ ומשובץ בזהב, כסף ואבני חן צבעוניות הוא עבודת אומנות מרשימה מאוד. בסצינה המתוארת עליו נראה המלך יושב על כסאו ומולו עומדת אשתו הראשית אָנחסֶנאָמוֹן (Ankhsenamun) כשמעליהם גלגל השמש המפיץ את קרניו. השני כס עשוי עץ ומשובץ זהב, שנהב ואבני חן.

עיקרי אוצרו של תוּת-עָנָח-אָמוֹן מוצגים בחדר מספר 3. כאן מוצגים שני ארונות הקבורה הפנימיים ששימשו לקבורתו של המלך (השלישי והחיצוני מוצג כיום בתוך קבר המלך המקורי בעמק המלכים. הארונות עשויים עץ ועלי זהב ועליהם מגולפת דמותו של המלך שוכב כשידיו שאוחזות בסימני המלוכה, מוצלבות על חזהו. הארונות צופו בעלי זהב, גולפו ובנוסף שובצו בהם זהב, כסף, אלקטרום, ואבני חן, ביניהן גם אבן הטורקיז. בנוסף לארונות הקבורה, חלונות התצוגה מציגים גם מבחר מתכשיטיו של המלך, שנמצאו בקבר, לצד מקלות הליכה שלו, חרבו וסנדליו העשויים זהב.
אחד השיאים בתצוגת אוצרו של תוּת-עָנָח-אָמוֹן היא מסכת הקבורה שלו. היא כל כך מוכרת עד שהפכה לאחד מסמלי תרבות מצרים הקדומה כולה. המסכה נמצאה כשהיא עטויה על ראש גופתו החנוטה של המלך בתוך ארונות הקבורה. היא עשויה מזהב טהור, גובהה 54 ס"מ ומשקלה 11 קילוגרם. במסכה מגולפים פניו של המלך כשהוא עוטה על ראשו מצנפת עם פסים לבנים וכחולים. במרכז מצחו בולטות דמויותיהן של אוּרֶאוּס (נחש הקוברה) ונֶחבֶּת (ראש נשר) – אלו סמליהם של האלים המגינים של מצרים העליונה והתחתונה. לסנטרו מודבק זקן, שהוא אחד מסמלי המלך. במסכה משובצות אבני חן כמו לפיס לזולי, טורקיז ואובסידיאן (זכוכית וולקנית) וכן זכוכית שהייתה המצאה טכנולוגית חדשה בתקופה זו. המסכה היא יצירת פאר ולא ניתן שלא להתפעל מעבודת הצורפות המקצועית מעוררת ההשראה.
קחו בחשבון שהביקור במוזיאון מאתגר מאד – מלבד היותו עמוס במוצגים, הוא גם עמוס מאד בכמות מבקריו. לעובדות אלו צרפו את עבודות השימור והשיפוץ הנעשות בו חדשות לבקרים כתוצאה מהיותו מבנה מיושן, ותבינו את גודל האתגר. מומלץ לבקר כאן בשעות המוקדמות של היום או בשעות אחר הצהריים. אם ניתן, כדאי לפצל את הביקור בו לפעמיים או יותר. למטיילים בודדים שאינם חלק מקבוצה מומלץ לשכור מדריך מקצועי שיוכל לספר את סיפורו של המוזיאון.

המוזיאון המצרי הגדול

בראשית שנות ה -2000 החליטה ממשלת מצרים, אז עוד בראשותו של הנשיא מובארק, על בנייה של מוזיאון חדש, מודרני ומונומנטאלי. בגיזה, לא רחוק מהפירמידות נבנה מוזיאון ענק וחדיש, מוזיאון מצרים הגדול. מוזיאון שמטרתו להיות המוזיאון הגדול ביותר בעולם שיכיל מאות אלפי פריטים מתרבותה העשירה של מצרים הקדומה. עבודות הבנייה הסתיימו ובשנים האחרונות המוזיאון החדש אוסף אוצרות מרחבי מצרים, ממוזיאונים, אתרים ומחסנים שיוצגו במוזיאון החדש. גם חלק מאוצרות המוזיאון המצרי יעברו למוזיאון החדש, ביניהם גם האוצר מקברו של תוּת-עָנָח-אָמוֹן.
המוזיאון המצרי
המוזיאון המצרי
צילום: אלינה גצל / ©
המוזיאון המצרי
פסל  אָמֶנחוֹתֶפּ השלישי ומשפחתו
פסל אָמֶנחוֹתֶפּ השלישי ומשפחתו
צילום: אלינה גצל / ©
פסל אָמֶנחוֹתֶפּ השלישי ומשפחתו
מצבת מֶרנֶפּתָח
מצבת מֶרנֶפּתָח
צילום: אלינה גצל / ©
מצבת מֶרנֶפּתָח
פסלם של רָעחוֹתֶפּ ונֹפֶרֶת
פסלם של רָעחוֹתֶפּ ונֹפֶרֶת
צילום: אלינה גצל / ©
פסלם של רָעחוֹתֶפּ ונֹפֶרֶת
תצוגת יִוּיָא ותוּיָא
תצוגת יִוּיָא ותוּיָא
צילום: אלינה גצל / ©
תצוגת יִוּיָא ותוּיָא
מכלול קבורה
מכלול קבורה
צילום: אלינה גצל / ©
מכלול קבורה
תצוגת מומיות בעלי חיים
תצוגת מומיות בעלי חיים
צילום: אלינה גצל / ©
תצוגת מומיות בעלי חיים
כרכרה של יִוּיָא ותוּיָא
כרכרה של יִוּיָא ותוּיָא
כרכרה של יִוּיָא ותוּיָא
ארון קבורה של תוּיָא
ארון קבורה של תוּיָא
צילום: אלינה גצל / ©
ארון קבורה של תוּיָא
ספר המתים של יִוּיָא ותוּיָא
ספר המתים של יִוּיָא ותוּיָא
צילום: אלינה גצל / ©
ספר המתים של יִוּיָא ותוּיָא
לוח מקבר המלכותי בתל אל־עָמָרנָה
לוח מקבר המלכותי בתל אל־עָמָרנָה
צילום: אלינה גצל / ©
לוח מקבר המלכותי בתל אל־עָמָרנָה
משחק הלוח סֶנֶת
משחק הלוח סֶנֶת
צילום: אלינה גצל / ©
משחק הלוח סֶנֶת
המוזיאון המצרי
המוזיאון המצרי
צילום: אלינה גצל / ©
המוזיאון המצרי
הכדים הקָנוֹפִּיים של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
הכדים הקָנוֹפִּיים של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
צילום: אלינה גצל / ©
הכדים הקָנוֹפִּיים של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
הקבר המקודש של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
הקבר המקודש של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
צילום: אלינה גצל / ©
הקבר המקודש של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
כס והדום של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
כס והדום של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
צילום: אלינה גצל / ©
כס והדום של תוּת-עָנָח-אָמוֹן
תוכנית קומת הקרקע
תוכנית קומת הקרקע
צילום: אלינה גצל / ©
תוכנית קומת הקרקע
תוכנית הקומה העליונה
תוכנית הקומה העליונה
צילום: אלינה גצל / ©
תוכנית הקומה העליונה
פלטת נָעָרמֶר
פלטת נָעָרמֶר
צילום: אלינה גצל / ©
פלטת נָעָרמֶר
פלטת נָעָרמֶר
פלטת נָעָרמֶר
פלטת נָעָרמֶר
פסלו של המלך חָ'פרֶע
פסלו של המלך חָ'פרֶע
צילום: אלינה גצל / ©
פסלו של המלך חָ'פרֶע
פסל אָחנָתוֹן
פסל אָחנָתוֹן
צילום: אלינה גצל / ©
פסל אָחנָתוֹן
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת