דלג לתוכן
plane
אתרים
den-haag#ed3a8bהאג

האגעיר

Den Haag

קו הרקיע של האג
קו הרקיע של האג
צילום: Easy Rider Amsterdam / ©
לחוף הים הצפוני, בין דיונות החול הגדולות המגנות על הולנד, שוכנת האג (או בהולנדית דֶן הָאאח- Den Haag). האג היא העיר השלישית בגודלה ואחת הערים המרכזיות והיפות של הולנד, ורבים (בעקבות בלבול של כותבי תשבצים ישראלים) טועים לחשוב שהיא גם עיר הבירה של המדינה. למעשה, באופן רשמי, אמסטרדם היא בירת הולנד, אבל הטעות היא לא בכדי: האג משמשת כמרכז הפוליטי של המדינה, מקום מושבם של הפרלמנט ההולנדי ‏ , הממשלה ושל בית המלוכה. כמו כן, בהאג נמצאים בית הדין הפלילי והמבנה של בית הדין הבינלאומי של האו"ם, הנקרא גם ארמון השלום ‏ .
סגנון הבנייה והאוכלוסייה של האג שונים בתכלית ממה שתראו באמסטרדם או בערים מרכזיות אחרות במחוז צפון הולנד. האג היא עיר בהירה ומרווחת, בעלת אווירה בינלאומית, ורבים מהאנשים שתראו ברחובותיה מתהלכים בלבוש מסודר ומעונב. האג היא גם מרכז תרבות, עיר של קונצרטים והצגות, ומקום מוצאם של אמנים ידועי שם כמו הצייר פִּיט מוֹנדרִיאָן או הארכיטקט הנדריק בֶּרלָחֶה.
משפחות עם ילדים יבלו בהאג בקלות יום שלם:
חובבי האמנות ישמחו לבקר במׇאוּרִיצהָאוּס ‏ , המציג יצירות של גדולי הציירים ההולנדים כגון רמברנדט וורמיר. מוזיאון מומלץ נוסף לביקור משפחתי הוא מוזיאון אֶשֶׁר בארמון ‏ . המוקדש לאמן המומחה באחיזת עיניים מאוריץ אֶשֶׁר. גולת הכותרת בתחום האמנות, הדובדבן שבקצפת בהאג ואולי בביקור בהולנד כולה, הוא ציור פנורמי ענק הנקרא פנורמה מֶסדָח ‏ .
האג שוכנת על רצועת חוף משופעת בחופים זהובים ומרהיבים, שחפים חצופים, טיילת נחמדה, בתי קפה וחנויות. אחד החופים היפים והפופולריים בהאג הוא חוף סכיוֶונִינגֶן ‏ . סיבוב גלגל ענק הניצב על מזח בתוך הים, פעילויות ספורט ימי או ביקור באקווריום הגדול עולם המים ‏  הם רק חלק מהאטרקציות הרבות שתמצאו כאן, וגם אם תבחרו רק לשבת על החוף או אפילו לטבול במימיו הקרים (מאוד) של הים הצפוני ביום קיץ חם, ההנאה מובטחת.
מָדוּרוֹדָם ‏  הוא פארק המציג את הולנד בזעיר אנפין, ובו יוכלו הילדים לקבל הצצה על החיים בהולנד ועל המרחב ההולנדי: גשרים, תעלות, חשמליות, בתים ואנשים, והכל קטן־קטן.
חובבי כלי רכב וההיסטוריה שלהם ישמחו לבקר במוזיאון למכוניות עתיקות ‏ . ואם במהלך השיטוט בעיר נתקלתם בארמון נוֹרדאָיינדֶה ‏ , ארמון העבודה של משפחת המלוכה, שימו לב אם בראש התורן מתנוסס הדגל המעיד שאחד מהם נמצא בארמון, ואם הוא או היא גם משוטטים בחוץ, מסרו בבקשה דרישת שלום חמה.
קו הרקיע של האג
קו הרקיע של האג
צילום: Easy Rider Amsterdam / ©
קו הרקיע של האג
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת