דלג לתוכן
plane
אתרים
city-center-amsterdam#ed3a8bאמסטרדם למשפחות

אמסטרדם למשפחותמסלול הליכה

City Center Amsterdam

אמסטרדם היפה
אמסטרדם היפה
צילום: Noam Stijnman / ©
תעלות רחבות שמעליהן גשרים מקומרים, בתי תעלה מרשימים של סוחרים עשירים, בית יתומים, אופניים, פרחים וחצרות נחבאות - אלה הן רק חלק מפינות הקסם שמסתתרות בעיר העתיקה של אמסטרדם וכה מאפיינות את המקום. ומשום שאמסטרדם היא עיר צרה, צפופה ועמוסה, רבים מהרחובות סגורים לתנועת כלי רכב, ובעצם רק ברגל אפשר להכיר את העיר הזו באמת.
התחילו את המסלול מכיכר דאם ‏ . לאחר שהתרשמתם ממוסדות התרבות והבילוי המקיפים את הכיכר, פנו למעבר שנמצא בין הארמון המלכותי ‏  לכנסייה החדשה ‏ . חצו במעבר חצייה לעבר מרכז הקניות Magna Plaza ‏ , מבנה מרשים שמזכיר את הפרלמנט הבריטי והיה במקור בית הדואר של אמסטרדם. כשתגיעו למבנה פנו ימינה ואז שמאלה ברחוב הראשון, Molsteeg, בו המשיכו ישר עד לרחבה שבה ניצב פסל מוּלטאטוּלי ‏ . הרחבה מספקת נקודת תצפית נאה על אחת מחגורות התעלות ועל בתי התעלה;‏ חפשו את אחד הבתים הצרים ביותר בעולם ‏  (רמז: הוא ממוקם באלכסון מכם, צבוע אדום, וכתובתו Singel 166).
המשיכו ישר ברחוב Oude Leliestraat, ופנו שמאלה בתעלה הבאה. זוהי "תעלת האדונים" (Herengracht), שהבתים לאורכה הם פסגת הנדל"ן של העיר מהמאה ה־17 ועד היום. המשיכו ללכת לאורך התעלה היפהפייה, ומדי פעם הביטו למעלה, אל מגוון הגמלונים (הפיתוחים בגגות).
ברחוב Wolvenstraat פנו שמאלה בגשר תשעת הרחובות ‏ , הקרוי על שם אזור תשעת הרחובות ‏  הסמוך - רובע מקסים של חנויות קטנות ומעניינות, גלריות ובתי קפה שכונתיים.
המשיכו לאורך הרחוב, וחצו את הרחוב הגדול Niewuezijds Vorrburgwal, הכנסו לסמטה הקטנה Sint Luciensteeg, פנו ימינה במעבר צר והיכנסו מהצד האחורי למתחם של מוזיאון אמסטרדם ‏ , שהיה פעם בית יתומים. מצד ימין שלכם היו מתגוררות היתומות ומצד שמאל הבנים.
לאחר שהתרשמתם מהבניין וממה שמוצג בו, צאו לכיוון הרחוב Kalverstraat ופנו ימינה. זהו אחד מרחובות הקניות הראשיים בעיר ובדרך כלל עמוס מאוד, פנו ימינה בפנייה הראשונה והכנסו לבֶּחָיינהוֹף ‏  (חצר הנזירות). צאו מהמתחם היפהפה לכיכר ספאו ‏  (Spui). זוהי הכיכר של האינטלקטואלים- מכאן יצאו הרעיונות החברתיים של דיור ציבורי, אופניים חינם ולגליזציה של סמים קלים, בקצה הכיכר מובילה סמטה צרה ימינה, אל החנות המפורסמת Van Stapele Koekmakerij ‏ , שם מוכרים עוגייה אחת בלבד - "העוגייה של אמסטרדם". חזרו לכיכר ופנו ימינה ברחוב Voetboogstraat, שם תוכלו לטעום ב-Vlaams Friteshuis Vleminckx   את הצ'יפס הכי טוב בעיר. בקצה הרחוב פנו ימינה, והמשיכו ישר, חצו את הכביש ואת הגשר ופנו שמאלה לשוק הפרחים ‏  המפורסם של העיר.
בסוף הרחוב של השוק, פנו שמאלה ועברו מתחת למגדל מוּנט. המגדל, שנמצא בטבורה של כיכר מוּנט ‏  (Muntplein), היה אחד השערים לעיר בימי הביניים ולאחר מכן שימש כמטבעה;‏ זוהי גם נקודת הסיום של המסלול, ובהמשך הרחוב יש כמה תחנות נוחות של תחבורה ציבורית. אם לא התמלאתם בצ'יפס ובעוגייה, פנו שמאלה והיכנסו למרכז הקניות Kalverpassage. במרכזו ישנה מעלית שתעלה אתכם לקפה־מסעדה Blue  , המשקיף לתצפית פנורמית משגעת על העיר.
אמסטרדם היפה
אמסטרדם היפה
צילום: Noam Stijnman / ©
אמסטרדם היפה
אמסטרדם על המים
אמסטרדם על המים
צילום: Ank Kumar / CC BY-SA 4.0
אמסטרדם על המים
תעלת מים באמסטרדם
תעלת מים באמסטרדם
צילום: Rodrigo Silva / CC BY-SA 2.0
תעלת מים באמסטרדם
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת