דלג לתוכן
plane
אתרים
centru-vechi#ed3a8bהעיר העתיקה של בוקרשט

העיר העתיקה של בוקרשטמסלול הליכה

Centru Vechi

מבני פאר ובניינים מתפוררים ניצבים זה לצד זה בעיר העתיקה של בוקרשט
מבני פאר ובניינים מתפוררים ניצבים זה לצד זה בעיר העתיקה של בוקרשט
צילום: Noam Koren / ©
  • מסלול הליכה

  • נקודת מוצא‏ Piata Unirii
  • נקודת סיוםכיכר אוניברסיטֶצי (ליד ‏‏ Universitate)
  • משך ההליכהשעה וחצי
  • אורך המסלול2300 מ'
  • איפה אוכליםצהריים באווירה אמנותית ב-Grand Cafe Van Gogh  
  • ניווט אל Hanu lui Manuc
על אף שמו, הרובע העתיק של בוקרשט אינו עתיק כלל: המבנים הוותיקים ביותר בו מתוארכים אמנם למאה ה-16, אבל חלק הארי של הרובע נהרס בשריפות, ברעידות אדמה או במלחמות, ושוחזר רק בעשרות השנים האחרונות. מבני פאר ובניינים מתפוררים ניצבים כאן זה לצד זה והשילוב ביניהם מעניק לרובע את קסמו הייחודי. ברחובות המפותלים ניצבים כנסיות, מוזיאונים ואנדרטאות, המגוללים יחד את סיפורה של העיר, ואילו בשעות הערב משתנה אופיו של האזור והוא הופך מרכז בילויים פופולרי, ובו מסעדות, בתי קפה, ברים ומועדונים.
  צאו מתחנת המטרו ביציאה הצפונית, פנו שמאלה ל-Strada Halelor ולאחר 100 מ' פנו ימינה ל־Strada Căldărari. בצומת הבא תראו מימינכם את השלט של המסעדה המסורתית Hanu lui Manuc ‏ , במבנה ששימש אכסניה ותיקה ופופולרית למבקרים בעיר. המשיכו עד קצה הסמטה, שם תראו מימינכם את כנסיית חצר הנסיך העתיקה ‏ , שכדאי לבקר בה ובגן הקטן הצמוד אליה.

חזרו על עקבותיכם ופנו ימינה לסטראדָה פראנצֶ'זָה ‏  (Strada Franceză). לאחר מספר מטרים תראו מימינכם את חצר הנסיך העתיקה ‏ , מקום מושבם של שליטי ואלאכיָה לאורך כ-500 שנה. התקדמו לאורך הרחוב הנאה עד שתראו מימינכם את כנסיית דמטריוס הקדוש ‏ .


 תוספת: כאן אפשר לעשות מעקף קטן כדי לבקר במבנה העצום של המוזיאון הלאומי לתולדות רומניה ‏ . לשם כך המשיכו עד קצה הרחוב עד להצטלבותו עם קָלֶאָה ויקטוֹריֶי ופנו ימינה. הקדישו למוזיאון כשעה ואז המשיכו באותו רחוב עד שתראו משמאל את החזית הנאה של הבנק הלאומי להשקעות ‏ , הניצב מעברו האחר של הכביש.


בצומת הבא פנו ימינה ל-Strada Stavropoleos והצטרפו למסלול הראשי בכנסיית סטאברוֹפּוֹלֶאוּס ‏ .

אחרי הכנסייה פנו ימינה ל-Strada Poștei ולאחר כמאה מ' תראו מימינכם את כנסיית סטאברוֹפּוֹלֶאוּס ‏ , ללא ספק אחת הפנינים האדריכליות של בירת רומניה.

לאחר הביקור בכנסייה ובחצר הציורית שלה, פנו שמאלה ולכו כ-20 מ' עד שתראו מימין את מסעדת Caru cu Bere  , אחת הפופולריות ביותר בבוקרשט. מומלץ להגיע הנה בנפרד לארוחת ערב חגיגית, אבל כדאי להציץ פנימה כדי להתרשם מהעיצוב הייחודי ומהאווירה האותנטית.
חזרו על עקבותיכם ב-Strada Stavropoleos ובצומת הבא פנו שמאלה ל-Strada Smardan ומיד שוב שמאלה לרחוב ליפּסקָני ‏  (Lipscani);‏ הבניין הניאו־קלאסי מימינכם הוא הבנק הלאומי של רומניה ‏  ומולו ניצב ארמון דאקיָה-רומניה ‏ .


לאחר כ-100 מ' פנו ימינה ל-Strada Eugeniu Carada;‏ בפינה תראו אנדרטה ‏  לזכר אֶאוּגֶ'ניוּ קאראדָה, פעיל פוליטי שנמנה עם מקדמי רעיון 'רומניה הגדולה' לאחר מלחמת העולם הראשונה. לאחר עוד כ-80 מ' תראו משמאלכם שער כניסה שמעליו גמלון המוחזק בארבעה פסלי אבן - הכניסה לפאסאז' המקסים מאקָה-וילאקרוֹסֶה ‏ . לאחר סיבוב קצר בפאסאז', שובו לשער שממנו נכנסתם ופנו שמאלה ואז ימינה, ל-Strada Doamnei, שם תראו מימינכם את האגף החדש יותר של בניין הבנק הלאומי.

כעת פנו ימינה ל-Strada Smardan ולכו בו עד שתראו את Grand Cafe Van Gogh  , בית קפה ססגוני שהוא מקום נפלא לארוחת צהריים, כולל תמונה למזכרת. בצומת הבא פנו שמאלה כדי לשוב אל רחוב ליפּסקָני ‏ , הרחוב הראשי של העיר העתיקה. טיילו לאורך הרחוב המקסים ואל תשכח לעצור בחנות הספרים היפהפייה Cărturești Carusel ‏  במס' 55. בקצה הרחוב, במקום שבו הוא פוגש בשדרה הרחבה Bulevardul Ion C. Brătianu, עצרו לצלם את פסל הזאבה בכיכר רומא ‏  ואז והביטו ימינה, אל מגדל הפעמונים הגבוה של כנסיית בָּרָצְיָה ‏  (Biserica Bărăția;‏ מס' 27). הכנסייה, שמקור שמה הוא המילה 'חבר' בשפה ההונגרית, נבנתה ב-1848 על חורבות כנסיית עץ עתיקה. לאחר התצפית חצו את הכביש במעבר התת-קרקעי Pasajul Latin.


 תוספת: ניתן לפנות כאן ימינה וללכת כמאה מ' כדי לבקר בכנסיית בָּרָצְיָה ‏  ובכיכר טימפּוּלוּי ‏  ׁ(Piața Timpului) למרגלותיה, שם שוכנת הגרסה הרומנית ל'שדירת הכוכבים' ההוליוודית.
מהמעבר צאו אל השטח הירוק שבו ניצבת הכנסייה החדשה של גיאורגיוס הקדוש ‏ . בקרו בכנסייה ובפסלים לידה ואז שובו לשדירה ופנו ימינה. לאחר כ-100 מ' חצו שוב את הכביש לעברו השמאלי והמשיכו עד שתראו מימינכם (מעבר לכביש) את הפסים האדומים-לבנים האופייניים של בית החולים קוֹלצֶאָה ‏  וכנסיית קוֹלצֶאָה ‏  הסמוכה.



כעת פנו שמאלה ל-Strada Ion Ghica ולכו עד שתראו משמאלכם את שבע כיפות הבצל הנוצצות של הכנסייה הרוסית ‏  הייחודית. מול הכנסייה פנו ימינה ל-Strada Toma Caragiu, שיובל אתכם לנקודת הסיום של המסלול, כיכר אוניברסיטֶצי ‏ .‏

מבני פאר ובניינים מתפוררים ניצבים זה לצד זה בעיר העתיקה של בוקרשט
מבני פאר ובניינים מתפוררים ניצבים זה לצד זה בעיר העתיקה של בוקרשט
צילום: Noam Koren / ©
מבני פאר ובניינים מתפוררים ניצבים זה לצד זה בעיר העתיקה של בוקרשט
כנסיות, מוזיאונים, מסעדות וברים בעיר העתיקה של בוקרשט
כנסיות, מוזיאונים, מסעדות וברים בעיר העתיקה של בוקרשט
צילום: Noam Koren / ©
כנסיות, מוזיאונים, מסעדות וברים בעיר העתיקה של בוקרשט
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • גארדלנד | כרטיסים21/04/2024

    כל מה שרציתם לשאול על כרטיסי כניסה לגארדלנד. האם להזמין מראש? היכן הכי זול לרכוש? האם יש כרטיס עוקף תורים? [קראו עוד]

  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת