דלג לתוכן
plane
אתרים
canal-grande#ed3a8bקאנאל גראנדֶה

קאנאל גראנדהמסלול שיט

Canal Grande

קאנאל גראנדֶה
קאנאל גראנדה
צילום: ZemunDesign / ©
התעלה הגדולה החוצה את ונציה, הקרויה בפי המקומיים בפשטות "התעלה" (Il Canalazzo) מפרידה את ונציה למזרח ולמערב. שלושה מרובעי העיר נמצאים ממזרח לה, ושלושה ממערב. כיום מקשרים בין הגדות ארבעה גשרים (גשר החוקה ‏ , גשר היחפנים ‏ , גשר ריאלטו ‏  וגשר האקדמיה ‏ ), אולם עד למאה ה־15 לא היה קישור רגלי בין גדות העיר, והתנועה ביניהן התנהלה על פני המים בלבד.
שגריר צרפת בוונציה, פיליפה דה קומינס, כתב למלך בסוף המאה ה־15 כי "רחובה הראשי של העיר 'קאנאל גראנדֶה' רחב למדי. במרכזו עוברות סירות ושטות ספינות ולאורכו נמצאים הבתים היפים ביותר. אני מאמין שזהו הרחוב היפה ביותר בעולם". פגעי הזמן ומימיו המלוחים של הים האדריאטי אמנם ניכרים היטב בחזיתות הארמונות של קאנאל גראנדֶה, אך גם בחלוף חמש מאות, הוא ככל הנראה עדיין אחד ה"רחובות" היפים בעולם.

בימי הרפובליקה הגדולה של ונציה, התנהלה כל התנועה על המים. כל המבקרים בעיר באו בשעריה בכלי שיט בלבד, ומשום כך חזיתות הארמונות המרשימות ביותר הן אלו הפונות אל התעלה הגדולה. רבים ממבני הפאר האלה מכונים קא (Ca), קיצור של המילה Casa, שפירושה באיטלקית "בית". לאורך רוב אורכה של התעלה אין גדות להולכי רגל, וכדי לפגוש את ונציה פנים אל פנים, עשו זאת גם אתם כמו הסוחרים של פעם – בדרך הימית.
ביציאה מתחנת הרכבת ‏  תראו משמאלכם את תחנת Ferrovia  . גשו לרציף B והמתינו לקו מספר 1 לכיוון Piazza San Marco. כדי לשמור על גמישות, מומלץ לרכוש בקופה כרטיס המתאים למשך השהות שלכם בוונציה ולאו דווקא לנסיעה בודדת.

שימו לב

  • השיט בתעלה הוא הדרך היפה ביותר אל פיאצה סן מרקו, אבל בהחלט איננה הקצרה ביותר. אם רצונכם להקיף את העיר ולהגיע לכיכר במהירות, השתמשו בקו 5.1 שברציף C.
  • הכרטיס המשמש לשיט אינו תקף לנסיעה לנמל התעופה, כך שאין להתחשב בה בקנייתו.


‏ אחרי שתעלו למעבורת, שבו על אחד הסיפונים וצפו בחזיתות המבנים המרהיבים לאורך התעלה. לאורך התעלה מיוצגים ארבעה סגנונות אדריכליים עיקריים - אדריכלות ביזנטית, שמקורה במאות ה־12 וה־13;‏ הסגנון הגותי הוונציאני, גרסה מקומית ייחודית של אדריכלות גותית;‏ סגנון הרנסאנס מהמאות ה־15 וה־16;‏ והבארוק, שמקורו במאה ה־17.
באמצע הדרך תוכלו לעצור בתחנת Rialto Mercato   ולבקר בשוק הריאלטו   הסמוך, ולאחר מכן להמשיך מאותה תחנה (רק ודאו שאתם חוזרים לואפּוֹרֶטוֹ בכיוון הנכון).
להלן רשימת המבנים שתראו לגדות התעלה, לפי הסדר, ולצד כל אחד - הסגנון שבו נבנה. לחיצה על שמות המבנים תביא אתכם לתמונה ולמידע נוסף.

בסוף השיט תרדו בתחנה הסמוכה לפיאצה סן מרקו ‏ .
 חלופה: ניתן להתחיל את השיט בקו 1 קצת מוקדם יותר, בתחנת P.le Roma  , שם הוא יוצא מרציף C. התחנה קרובה לחניון הרכב השכור בפיאצלה רומא   ולמסוף האוטובוסים  , ולכן חלופה זו מתאימה למי שמגיעים לעיר באוטובוס או בחשמלית ממֶסטרֶה או מחזירים בה רכב שכור. אם חניתם באחד החניונים שבכניסה לעיר תוכלו ללכת ברגל אל תחנת P.le Roma  , לנסוע אליה בפּיפֶֹל מוּבֶר, או לשוט אליה בקו 2 של הואפּוֹרֶטוֹ מתחנת Tronchetto   ואז להמשיך באותה דרך.
קאנאל גראנדֶה
קאנאל גראנדֶה
צילום: ZemunDesign / ©
קאנאל גראנדֶה
קאנאל גראנדֶה
קאנאל גראנדֶה
צילום: אורי גליל / ©
קאנאל גראנדֶה
קשתות פרסה ביזנטיות נתמכות על עמודים בעלי כותרת קורינטית
קשתות פרסה ביזנטיות נתמכות על עמודים בעלי כותרת קורינטית
צילום: אורי גליל / ©
קשתות פרסה ביזנטיות נתמכות על עמודים בעלי כותרת קורינטית
סירה בתעלה הגדולה
סירה בתעלה הגדולה
צילום: Tiia Monto / CC BY-SA 3.0
סירה בתעלה הגדולה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת