דלג לתוכן
plane
אתרים
brashov-old-city-walking-tour#ed3a8bהעיר העתיקה של בּראשוֹב

העיר העתיקה של בראשובמסלול הליכה

Brashov Old City Walking Tour

כיכר המועצה בבראשוב
כיכר המועצה בבראשוב
צילום: I, Sailko / CC BY-SA 3.0
מסלול זה יאפשר לכם לחוות את האדריכלות וההיסטוריה של העיר העתיקה. אם הילדים מתעייפים תוכלו לקצר את המסלול או לעצור למנוחה באחד מבתי הקפה שלאורך הדרך.
נקודת המוצא למסלול היא התחנה התחתית של רכבל טָמפָּה ‏  (Tâmpa). מומלץ לטפס ברכבל להר טָמפָּה החולש על העיר, ליהנות מתצפית מרהיבה, לרדת ברגל ולהמשיך בטיול רגלי ברחובות העיר.

ביציאה מהתחנה פנו שמאלה בסמטת Tiberiu Brediceanu, שהיא למעשה מעין טיילת שלאורכה ספסלים. מצדה האחד היא משקיפה על העיר העתיקה ומצד השני גובלת בחורש טבעי. מימינכם תראו כבר את מצודת האורגים ‏  (Bastionul Tesatorilor) המרשימה, אך כדי לבקר בה יהיה עליכם להגיע אליה מצדה האחר: כעבור כ-600 מ' פנו ימינה לרחוב Castelului. מצד ימין תראו מועדון טניס, מגרש הוקי ומועדון ספורט, ומיד אחרי שתעברו אותם פנו ימינה לרחוב George Coșbuc, שיוביל אתכם אל המצודה.

לאחר סיום הביקור במצודה חזרו על עקבותיכם, חצו את רחוב Castelului והמשיכו ברחוב George Coșbuc, עד שתגיעו לרחוב Cerbului, שם עליכם לפנות ימינה. לאחר כ-140 מ' תגיעו לרחוב הצר ביותר בבראשוב, וככל הנראה גם אחד הרחובות הצרים באירופה - רחוב החבל ‏  (Strada Sforii, סטראדָה ספוֹרי). בנקודה הצרה ביותר רוחבו רק 112 ס"מ, כך שגם הילדים, כשימתחו את ידיהם לצדדים, יוכלו לגעת עם יד אחת בקצה אחד של הרחוב ועם היד השנייה בקצה השני. הרחוב הוא שריד למעברי כבאים, שתוכננו כך שכבאים יוכלו לעבור בהם עם שני דליי מים.

לאחר שתצאו מהצד השני של הרחוב, פנו שמאלה ולכו כחמישים מ' עד שתראו משמאלכם את בית הכנסת בית ישראל ‏  (Sinagoga Beth Israel), ששוכן בתוך חצר פנימית. בית הכנסת משמש את הקהילה המקומית והוא מתהדר בחזית ניאו־גותית מרשימה ובחלונות ויטראז' נאים. מומלץ להיכנס ולהתרשם גם מפנים בית הכנסת.

פנו שמאלה עד שתגיעו לשער סקֶיי ‏  (Poarta Schei), שנבנה ב-1827. שער האבן והלבנים נבנה בסגנון קלאסי, כמו קשת ניצחון, ויש לו שלוש קשתות – במרכז הקשת הגדולה שנועדה לכניסת כלי רכב ומשני צדיה קשתות קטנות יותר שנועדו להולכי רגל.

מעברו האחר של השער, בהמשך אותו רחוב, שוכן בניין נאה ובו לשכת המידע לתיירים  , שם להצטייד במפות ולקבל מידע וטיפים באנגלית.
מיד אחרי שתעברו בשער פנו ימינה, עברו דרך שער ירוק קטן ולכו עד שתראו מימינכם שער אבן מרשים נוסף - שער יקטרינה הקדושה ‏  (Poarta Ecaterinei), היחיד בעיר אשר שרד מאז ימי הביניים. השער נודע בארבעת צריחיו, שנראים כאילו יצאו מסיפור אגדה.

 תוספת: בשלב הזה, אם הילדים כבר עייפים או מרגישים צורך לפרוק מרץ, תוכלו לבצע סטייה קלה מהמסלול לעבר פארק גּיורגֶה דימה ‏  (Parcul Gheorghe Dima) שמעבר לכביש. זהו פארק ירוק עם מדשאות, עצים ומתקני שעשועים לילדים.
היעד הבא שלנו הוא שני מגדלים נוספים ששרדו מהחומות של בראשוב. כדי להגיע אליהם, פנו ימינה כאשר אתם בגבכם אל השער, ולכו בשביל להולכי רגל, כאשר מימינכם מבנה הפקולטה ליערנות ‏  (Facultatea de Silvicultură). לאחר שתעברו דרך השער הירוק, פנו ימינה ברחוב George Barițiu. במהרה תגיעו למעבר חציה. חצו אותו, עברו את תחנת המוניות שמצד ימין ופנו ימינה ברחוב După Ziduri. לאחר כ-110 מ', בפנייה הראשונה פנו שמאלה, ולכו בשביל עליו מצלים עצים, לצד תעלת מים. בהתפצלות השבילים הראשונה פנו בפנייה החדה שמאלה והמשיכו ללכת עוד כ-86 מ', עד שתגיעו למגדל השחור ‏ .

לאחר היציאה מהמגדל השחור, פנו בהתפצלות השבילים הראשונה ימינה, ולכו בשביל שיוביל אתכם ישירות למגדל הלבן ‏ .

כעת חזרו על עקבותיכם למגדל השחור ומשם באותה הדרך לרחוב ג'ורג' בריטיו. חצו את מעבר החצייה ופנו שמאלה. עם הגיעכם לרחוב Curtea Honterus‬‏, תוכלו להבחין בכנסייה השחורה ‏  (Biserica Neagra), ממוקדי העניין המובילים בבראשוב. כדי להיכנס אליה פנו ימינה ומיד לאחר מכן שמאלה. כעבור כמאה מ' תראו את הכניסה לכנסייה, שם גם ניצבת אנדרטת יוהנס הוֹנטֶרוּס ‏ .

פנו שמאלה ולכו כ-120 מ' לכיוון כיכר המועצה ‏  (Piața Sfatului). הכיכר היא הלב הפועם של בראשוב, וסביבה פנינים ארכיטקטוניות, כמו בית העירייה הישן ‏  (Casa Sfatului), וכן בתי קפה ומסעדות.

מהכיכר יוצאים כמה רחובות קטנים, חלקם רחובות קטנים שכיף ללכת בהם לאיבוד. אחרים, גדולים יותר, כמו הרחוב הראשי, רחוב הרֶפּוּבליקה ‏  (Strada Republici). זהו מדרחוב שוקק חיים גדוש בחנויות אופנה, ספרים ומזכרות, וכן במסעדות, בתי קפה ודוכני קיורטוש ומזון מהיר.

 תוספת: סטייה קלה מהמסלול תוביל אתכם למוזיאון לאתנוגרפיה ‏  המוצלח שבהחלט שווה ביקור, גם עם ילדים. מכיכר המעצה פנו שמאלה דרך רחוב הרפובליקה. כעבור כ-350 מ' פנו שמאלה ברחוב Mihail Sadoveanu ואחרי מאה מ' פנו ימינה אל שדרת Eroilor. לכו כשבעים מ' ובפניה הראשונה פנו ימינה. לאחר כשלושים מ' תראו את המוזיאון מימינכם.

לאחר שיטוט נעים, ארוחה וקניות, תוכלו לחזור לכיכר המועצה. מן הכיכר צאו ברחוב Apollonia Hirscher. לאורך הרחוב יש כמה מוסדות תרבות כמו מרכז התרבות רֶדוּטָה ‏ (Centrul Cultural Reduta), השוכן במבנה היסטורי לשימור המעוצב בסגנון הבארוק עם אלמנטים של רוקוקו, ומארח כנסים, מופעי מוזיקה ומחול ותערוכות. פנו ימינה ברחוב Poarta Schei ומיד תראו מימינכם את חנות השוקולד Luado Chocolate ‏ . זהו גן עדן לילדים ולכל אוהבי המתוק, שם מציעים פרלינים בעבודת יד, קינוחים וגלידות משובחות.

חזרן לרחוב Apollonia Hirscher. בקצה הרחוב פנו שמאלה ל-Strada Castelului, ובפנייה הבאה ימינה טפסו במעלה הרחוב המרוצף אבן. עלו במדרגות שבקצה הרחוב ואז פנו ימינה לשביל שיחזיר אתכם לנקודת המוצא של המסלול.
כיכר המועצה בבראשוב
כיכר המועצה בבראשוב
צילום: I, Sailko / CC BY-SA 3.0
כיכר המועצה בבראשוב
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת