דלג לתוכן
plane
אתרים
bergamo#ed3a8bבֶּרגָמוֹ

ברגמועיר

Bergamo

בֶּרגאמוֹ
ברגאמו
צילום: hozinja / CC BY 2.0
העיר המקסימה בֶּרגָמוֹ נמצאת כ־40 ק"מ ממילאנו, ולמרות שאין בה אטרקציות מיוחדות לילדים, הביקור בה בהחלט יכול להתאים למשפחות שחובבות ערים והיסטוריה.
בֶּרגָמוֹ מחולקת לשני אזורים: העיר העילית (סיטָה אָלטָה, citta alta) והעיר התחתית (citta bassa, סיטָה בָּסָה), המחוברות ביניהן בפוּניקוּלָר מהמאה ה־19, שמטפס במסילה תלולה. העיר העילית המבוצרת ממוקמת בראש גבעה ויש בה אווירה מיוחדת, עם מבוך של סמטאות צרות, כנסיות מרשימות ותצפיות יפות. העיר התחתית היא מודרנית ותוססת, עם הרבה בתי קפה, מסעדות וחנויות.

אין טעם להגיע עם רכב לעיר העילית, ברחובות רבים אסורה תנועת מכוניות ואין הרבה אפשרויות חניה. השאירו את הרכב באחד החניונים שבעיר התחתית ועלו מהתחנה התחתית של הפוניקולר   אל התחנה העילית   בכיכר Mercato delle Scarpe. שם הכיכר, "שוק הנעליים" באיטלקית, מעיד על סוג המסחר שהיה קיים במקום מאז המאה ה־14. הבניין של תחנת הפניקולר שימש כמטה של איגוד הסנדלרים בעיר. מכאן, הליכה קצרה ברחוב צר מרוצף אבן מביאה אל הכיכר היפה פיאצָה וֶקְיָה ‏  שבלב העיר העתיקה. במרכז הכיכר יש מזרקה נאה עם פסלי אריות. בכיכר או בסמטאות היוצאות ממנה אפשר לעצור לעוגה, גלידה או ארוחה מלאה באחד מבתי הקפה הרבים, ולהציץ בחנויות הקטנות.

אחת האטרקציות המרשימות בעיר העילית הן החומות ‏  מהמאה ה־16 שמקיפות אותה, והוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. על החומות יש מסלול הליכה נוח באורך של כשישה ק"מ, מומלץ בחום ללכת בחלק ממנו. הטיול לאורך החומות מלווה בתצפיות מרהיבות על הנוף והוא מאפשר להתרשם מהחומות האדירות, שכוללות באסְטיוֹנים (מגננים), שערים, גשרים וחדרים תת קרקעיים, שאפשר לרדת אליהם במדרגות מהשביל.
בעיר התחתית יש כיכרות נחמדות והרבה חנויות, בתי קפה ומסעדות. מקום טוב לשופינג הוא רחוב העשרים בספטמבר ‏ , מדרחוב ובו מגוון רחב של מותגים בינלאומיים, עממיים ויוקרתיים כאחד.
בֶּרגאמוֹ
בֶּרגאמוֹ
צילום: hozinja / CC BY 2.0
בֶּרגאמוֹ
מבט על העיר העילית של בֶּרגָמוֹ
מבט על העיר העילית של בֶּרגָמוֹ
צילום: Ввласенко / CC BY-SA 3.0
מבט על העיר העילית של בֶּרגָמוֹ
בֶּרגָמוֹ, העיר העילית
בֶּרגָמוֹ, העיר העילית
צילום: David Spender / CC BY 2.0
בֶּרגָמוֹ, העיר העילית
בֶּרגָמוֹ, העיר התחתית
בֶּרגָמוֹ, העיר התחתית
צילום: Leon Snyers / CC BY-SA 4.0
בֶּרגָמוֹ, העיר התחתית
החומות של בֶּרגָמוֹ, אתר מורשת עולמית
החומות של בֶּרגָמוֹ, אתר מורשת עולמית
צילום: Jocelyn Erskine-Kellie / CC BY-SA 2.0
החומות של בֶּרגָמוֹ, אתר מורשת עולמית
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת