מבוכה נסיכותית
פסל השיש של
לוּאיזֶה ממֶקלֶנבּוּרג־שטרֶליץ ואחותה הצעירה פרֶדריקֶה, הניצב בגלריה הלאומית הישנה, נחשב אחת הדוגמאות היפות ביותר לפיסול
ניאו־קלאסי – אבל במשך שנים הוחבא והוסתר מעין הציבור, מסיבות שלא היו אמנותיות, אלא פוליטיות ורכילותיות. הפסל הוזמן מיוהן גוטפריד שאדוֹ לרגל חתונתן הכפולה של האחיות יפות־המראה עם נסיך־הכתר הפרוסי פרידריך וילהלם ועם אחיו, הנסיך לואיס קרל. אולם במשך השנתיים שבהן עבד שאדוֹ על הפסל נפרדו דרכיהן של האחיות: לוּאיזֶה כבשה את לבם של המוני העם בחן ובטוב־הלב שלה, ואילו פרֶדריקֶה בגדה בבעלה הנסיך, ולאחר שהתאלמנה ממנו, נכנסה להריון מנסיך אחר, ונאלצה להתחתן אתו כדי למנוע שערוריה. נסיך־הכתר (שבעקבות מות אביו הפך למלך
פרידריך וילהלם השלישי) לא היה מעוניין בפסל המזכיר את קשר־הדם בין אשתו לוּאיזֶה, המלכה הטרייה של פרוסיה, לאחותה ההוללת פרֶדריקֶה, ולכן הורה לאכסן את הפסל באחד החדרים הנידחים ביותר בארמון – שם נתגלה רק 90 שנה אחר־כך, והועבר לגלריה הלאומית.