דלג לתוכן
plane
אתרים
al-fahidi-historical-district#ed3a8bהרובע ההיסטורי אָל פאהידי

הרובע ההיסטורי אל פאהידירובע היסטורי

Al Fahidi Historical District حي الفهيدي التاريخي

סמטה ברובע אָל פאהידי
סמטה ברובע אל פאהידי
צילום: רותם בר כהן / ©
ההמולה של רחובות דובאי הסואנים נשארת מאחור כשנכנסים למבוך הסמטאות של הרובע ההיסטורי המשוחזר אָל פאהידי, הנודע גם בשמו הקודם, בָּסְטָאקִִיָה (Bastakia). זוהי הזדמנות להציץ לחיים בדובאי במאה ה-19, לפני האיחוד בין שבע האמירויות. מעל הסמטאות הצרות מתנשאים מגדלי רוח מסורתיים, שנועדו לספק מיזוג אוויר טבעי, ובחמישים המבנים ששוחזרו עד כה שוכנים מוזיאונים קטנים, גלריות אמנות, בתי מלאכה ובתי קפה נעימים.
כשמטיילים ברובע העתיק לא חייבים לעקוב אחרי מסלול מדויק ונוקשה. אפשר ואפילו רצוי לפנות לסמטה שקורצת לכם, ללכת לאיבוד לכמה דקות ואז לחזור ולמצוא את הדרך המסומנת. כך תוכלו להתרשם בצורה הטובה ביותר מהאווירה המיוחדת של הרובע.
פה ושם תראו דלת פתוחה ולצידה שלט של משרד ציבורי, או מוזיאון קטן: גם אם הוא עוסק בנושא שלא בהכרח מעניין אתכם, תמיד כדאי להיכנס, ולוּ כדי להתרשם מהחצרות הפנימיות ומהאדריכלות המסורתית. אפשר גם להפוך בין נקודת הסיום וההתחלה של המסלול או להתחיל ולסיים באותה הנקודה, בהתאם לאמצעי התחבורה שבו הגעתם לאָל פאהידי.
‏ הדרך המומלצת להגיע לרובע היא במטרו. סעו בקו הירוק לתחנת Sharaf DG   ולכו 650 מ' (כשמונה דקות) לאורך רחוב Al Mussallah עד לבית התה הערבי ‏ , אחת מנקודות הכניסה לרובע העתיק. ברחוב ההומה אין אתרים תיירותיים, אך נחמד להציץ בחיי היומיום של תושבי בּוּר דובאי, הרחק מעיני התיירים. בסיום ההליכה תוכלו לעצור כאן לקפה, תה או ארוחה של ממש.
 קיצור: אם אתם ממהרים או מתקשים בהליכה תוכלו לקחת מונית ישירות לבית התה הערבי ולהתחיל את המסלול משם.
מבית התה צאו לרחוב אָל פאהידי, פנו שמאלה והמשיכו לאורך המסעדה המזרח תיכונית הצמודה עד שתגיעו לגלריה מָג'יליס ‏ . מהגלריה המשיכו ישר בסמטה אל מוזיאון הקפה ‏ .
אחרי הביקור במוזיאון פנו שמאלה ולכו בסמטה שבינו לבין גלריה מָג'יליס עד שתגיעו לסמטה רחבה יותר. משמאלכם תראו את השולחנות של בית התה הערבי, אבל אתם תפנו ימינה והמשיכו ישר;‏ בסמטה השנייה פנו ימינה והמשיכו עד שתגיעו לXVA ‏ , שילוב של בית קפה וגלריה סביב חצר פנימית מקסימה: תוכלו לעצור כאן לקפה או לארוחה צמחונית באווירה צעירה ואמנותית.
מכאן המשיכו בסמטה בכיוון שבו הלכתם בו לפני כן, מימינכם תבחינו בשלט המפנה אל בית אמירותי מסורתי ‏ , הממחיש את החיים ברובע בעבר. בקצה הסמטה נמצא מוזיאון המטבעות ‏  ואם תמשיכו עוד קצת ותפנו ימינה תגיעו למרכז שייח מוחמד בן ראשיד להבנה תרבותית ‏ .
מהמרכז להבנה תרבותית הליכה של כשלוש דקות לכיוון נחל דובאי תביא אתכם אל מעגן הסירות אל פהאידי ‏ , נקודת הסיום על גדת הנחל. משם אפשר לקחת אָבּרָה לשווקים של דֵיירָה. אפשרות אחרת היא לסיים את הטיול בנקודה שבה התחלתם, בית התה הערבי;‏ משם קחו מונית או מטרו לאזור אחר בעיר.‏

שיעור בשימור

בשנות השמונים של המאה הקודמת נהרסה מחצית מהרובע ההיסטורי אָל פאהידי כדי לפנות מקום להקמת מתחם משרדים חדש. הבתים שנותרו שימשו בעיקר כמחסנים, או כמקום לינה לעובדים זרים. בשנת 1989 הורתה עיריית דובאי להרוס את החלקים הנותרים ברובע העתיק, אולם ריינר אוטר, אדריכל בריטי שערך שיפוץ באחד הבתים, פתח בקמפיין לשימור הרובע. אוטר כתב מכתב לנסיך צ'רלס, שהיה אמור לבקר בדובאי באותה שנה. הנסיך ביקר ברובע במהלך שהותו, ותמיכתו בשחזור הרובע סייעה בביטול תוכנית ההריסה.
סמטה ברובע אָל פאהידי
סמטה ברובע אָל פאהידי
צילום: רותם בר כהן / ©
סמטה ברובע אָל פאהידי
סמטה ברובע אָל פאהידי
סמטה ברובע אָל פאהידי
צילום: רותם בר כהן / ©
סמטה ברובע אָל פאהידי
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת