דלג לתוכן
plane
מאמרים

איך נוסעים לטירול ולאזור זלצבורג מנמל התעופה של וינה?

- 16/09/2015 מאת: רונן אלטמן-קידר -

וינה, בירת אוסטריה, מרוחקת אמנם כ-300 ק"מ מזלצבורג, אבל רבים בוחרים להתחיל בה את הטיול לאזור, אם כדי לשלב עוד עיר במסלול ואם מכיוון שמצאו טיסה זולה (למשל במנוע החיפוש של אתר 'העולם'). מאמר זה יסייע לכם לחבר בין נמל התעופה בווינה לבין המסלולים המפורטים במסגרת מדריך אוסטריה - טירול וזלצבורג מסדרת 'הטיול כבר בפנים'. מספרי העמודים בטקסט מתייחסים לעמודים במדריך.

נמל התעופה הבינלאומי של וינה שוכן כ-20 ק"מ מדרום-מזרח למרכז העיר. לאל על ולאוסטריאן איירליינס יש טיסות ישירות לווינה, וניתן גם להגיע לעיר בטיסות זולות יותר, עם חניית ביניים, של חברת טרקיש איירליינס וחברות נוספות. למידע על טיסות זולות לווינה לחצו כאן.

נמל התעופה של וינה

נמל התעופה של וינה
צילום: János Korom Dr/ Flickr / CC BY-SA 2.0



אל נמל התעופה וממנו


כדי לצאת מנמל התעופה לכיוון אזור זלצבורג או טירול, אין צורך לעבור בעיר וינה עצמה. במקום זאת עקבו אחר השילוט לכביש המהיר A4 לכיוון Wien, ולאחר ארבעה ק"מ היצמדו לימין כדי לפנות לכביש S1 לכיוון Graz/Linz. המשיכו כ-54 ק"מ בכביש זה (שמספרו משתנה בדרך ל-A21) ואז השתלבו בכביש המהיר A1 לכיוון Salzburg.
בכיוון ההפוך, פנו מכביש A1 לכביש A21 לפי השילוט Wien-Flughafen, לאחר 54 ק"מ עברו לכביש A4 לכיוון Flughafen ולאחר ארבעה ק"מ צאו ביציאה 13, אל נמל התעופה עצמו.


שילוב במסלולים


במאמר זה נפרט כיצד להתאים את המסלולים המתוארים במדריך 'הטיול כבר בפנים' לטסים לנמל התעופה של וינה. מכיוון שהמרחק מווינה למערב אוסטריה גדול יחסית, מומלץ בכל מקרה להקדיש יום נפרד לנסיעה לאזור בתחילת הטיול ויום נפרד לחזרה בסוף הטיול; טיפים לנקודות עצירה בימים אלה מפורטים תחת כל מסלול בנפרד.

מסלול 1: אזור זלצבורג למשפחות


ביום הנחיתה סעו למקום הלינה באזור ורפן. לשם כך סעו בכביש A1 כ-265 ק"מ וצאו לכביש A10 לכיוון Villach/Graz; לאחר כ-40 ק"מ צאו ביציאה 43 לכיוון Werfen. הנסיעה אורכת כשלוש שעות וחצי, וכדי 'לשבור' אותה קצת אפשר לעצור להשתכשכות באגם טרָאוּן (עמ' 200) או במרכז הטכנולוגיה והמדיה העתידני Ars Electronica בעיר לינץ (Linz).
ביום החזרה תוכלו להשלים בשעות הבוקר אתרים באזור זלצבורג שלא הספקתם בימי הטיול הקודמים, כגון גן החיות (עמ' 183) או המוזיאון הפתוח (עמ' 184). לאחר מכן צאו בכביש A1 לכיוון וינה.

מרכז

מרכז 'ארס אלקטרוניקה' בעיר לינץ
צילום: Mikegr~commonswiki/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0



מסלול 2: האלפים של אוסטריה למשפחות


ביום הנחיתה סעו למקום הלינה באזור זֶפֶלט. לשם כך עקבו אחר ההוראות למסלול 1, אבל במקום לפנות ל-A10 המשיכו ישר עוד 70 ק"מ (שימו לב שבדרך תעברו את הגבול לגרמניה, ומספר הכביש ישתנה ל-A8) עד יציאה 101. ביציאה זו עברו לכביש A93 לכיוון Innsbruck וסעו כ-110 ק"מ (מספר הכביש ישתנה בדרך ל-A12) עד היציאה 87-Zirl-Ost, שם צאו אל כביש B177 ועקבו אחר השילוט ל-Seefeld. הנסיעה אורכת כחמש שעות, כך שאין הרבה זמן לעצירות - אבל אפשר בכל זאת לעשות הפסקה קצרה באזור אגם טרָאוּן (עמ' 200) או אגם מונד (עמ' 198).
ביום החזרה צאו מצֶל אָם זֶה בכביש B311 לכיוון Bischofshofen ולאחר 45 ק"מ עלו על הכביש המהיר A10 לכיוון Salzburg. ארבעים ק"מ נוספים יביאו אתכם לכביש המהיר A1 לכיוון וינה (Wien). הנסיעה אורכת כארבע שעות, ולכן רק אם אתם טסים ממש מאוחר (ויעילים במיוחד) תוכלו אולי להספיק בבוקר לטבול באגם צֶל או לבקר בנקיק ליכטנשטָיין (עמ' 190).

נקיק ליכטנשטיין

נקיק ליכטנשטיין
צילום: רונן אלטמן קידר / ©



מסלול 3: חוויה בחבל זלצבורג


ביום הנחיתה סעו למקום הלינה באזור זלצבורג. לשם כך סעו בכביש A1 כ-250 ק"מ וצאו ביציאה 288 לכיוון מרכז העיר. הנסיעה אורכת כשלוש שעות ומומלץ לא לעצור בדרך, וזאת כדי להתמקם בעיר בשעה סבירה ואולי לצאת כבר בערב הראשון לבילוי (עמ' 310) או למסעדה (עמ' 318)
ביום החזרה צאו מצֶל אָם זֶה בכביש B311 לכיוון Bischofshofen ולאחר 45 ק"מ עלו על הכביש המהיר A10 לכיוון Salzburg. ארבעים ק"מ נוספים יביאו אתכם לכביש המהיר A1 לכיוון וינה (Wien). הנסיעה אורכת כארבע שעות, ובדרך תוכלו לעצור באגם טרָאוּן היפהפה (עמ' 200) או במנזר הבנדיקטיני הבארוקי במֶלק (Stift Melk).


מסלול 4: טירול הקלאסית


ביום הנחיתה סעו למקום הלינה באזור קיצבּיהל. לשם כך עקבו אחר ההוראות למסלול 1, אבל במקום לפנות ל-A10 צאו ביציאה 297 לכביש B1 לכיוון Lofer. עקבו אחר השילוט ל-Lofer בדרך מפותלת העוברת דרך גרמניה: תחילה סעו 11 ק"מ ואז פנו ימינה לכביש St2101; לאחר שישה ק"מ היצמדו לימין כדי לפנות לכביש B305; ולאחר שני ק"מ נוספים פנו ימינה לכביש B21, שמספרו ישתנה ל-B178 עם החזרה לאוסטריה. מכאן עקבו אחר B178 עוד כ-40 ק"מ ואז פנו לכביש B161 לכיוון Kitzbühel. הנסיעה אורכת כארבע שעות, ובדרך תוכלו לעשות הפסקה קצרה באזור אגם טרָאוּן (עמ' 200) או אגם מונד (עמ' 198) או לנצל את המעבר בגרמניה לביקור באזור בֶּרכטֶסגאדֶן (עמ' 297).
ביום החזרה צאו מאינסבּרוּק בכביש A12 וסעו כמאה ק"מ עד יציאה 56 (בשטח גרמניה) ושם עברו לכביש A8 לפי השילוט Salzburg/Rosenheim. בכניסה לאוסטריה הכביש הופך לכביש A1, אתו תמשיכו עד וינה. הנסיעה אורכת כארבע שעות וחצי, אבל המסלול נוטה להיות פקוק ולכן כדאי לתכנן לפחות שעה יותר. מסיבה זו אין כנראה מקום לתוספות של אתרים בדרך.

נופי בֶּרכטֶסגאדֶן

נופי בֶּרכטֶסגאדֶן
צילום: Wikiuser100/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0



מסלולים 5 ו-7: חבילות במערב טירול


ביום הנחיתה עקבו אחר הוראות ההגעה במסלול 2, ואילו ביום החזרה סעו ממקום הלינה לאינסבּרוּק ומשם עקבו אחר הוראות החזרה במסלול 4. בשל הנסיעה הארוכה בשני הימים (חמש שעות ויותר), לא מומלץ להוסיף אתרים בדרך.


מסלולים 6 ו-8: חבילות באזור עמק צילֶר והוהה טָאוּאֶרן


ביום הנחיתה עקבו אחר הוראות ההגעה במסלול 2, אבל פנו מהכביש הראשי A12 מוקדם יותר, ביציאה 39, וסעו בכביש B181 לכיוון Zell am Ziller.הנסיעה אורכת כארבע שעות וחצי ולכן מומלץ לוותר על תוסספת אתרים; אם בכל זאת מרגישים צורך לעצור אפשר להתרענן באזור אגם מונד (עמ' 198)
ביום החזרה נווטו לכביש הראשי A12 לפי ההוראות בספר והמשיכו לפי הוראות החזרה של מסלול 4. ביום זה לא מומלץ להוסיף אתרים בדרך, אבל אפשר לתכנן יציאה מאוחרת יחסית ממקום הלינה.


מסלול 9: חבילה באזור זלצבורג


ביום הנחיתה סעו בכביש A1 כ-230 ק"מ, עד שתגיעו לאזור האגמים, ואז נווטו למקום הלינה. וצאו לכביש A10 לכיוון Villach/Graz; לאחר כ-40 ק"מ צאו ביציאה 43 לכיוון Werfen. הנסיעה אורכת כשלוש שעות, ובדרך אפשר לעצור במנזר הבנדיקטיני הבארוקי במֶלק (Stift Melk) או בעיר המעניינת לינץ (Linz).
ביום החזרה תוכלו להשלים בשעות הבוקר אתרים בעיר זלצבורג ובסביבתה, שלא הספקתם בימי הטיול הקודמים - למשל ביקור במוזיאון לאמנות מודרנית (עמ' 279) או תצפית מפסגת אוּנטֶרסבֶּרג (עמ' 183). לאחר מכן צאו בכביש A1 לכיוון וינה.

יצירה במוזיאון לאמנות מודרנית בזלצבורג

יצירה במוזיאון לאמנות מודרנית בזלצבורג
צילום: Petrovsky/Wikimedia Commons / CC BY 3.0



מסלולים משולבים (10 ו-11)


מסלול 10 הוא שילוב של מסלולים 2 ו-1 (בסדר זה), ולכן יש לעקוב אחר הוראות הנסיעה של מסלול 2 ואחרי הוראות יום החזרה של מסלול 1.
מסלול 11 הוא שילוב של מסלולים 3 ו-4 (בסדר זה), ולכן יש לעקוב אחר הוראות הנסיעה של מסלול 3 ואחרי הוראות יום החזרה של מסלול 4.
רוצים לקרוא עוד על טירול?
רוצים לקרוא עוד על זלצבורג?
רוצים לקרוא עוד על וינה?
רוצים לקרוא עוד על אוסטריה?
רוצים לקרוא עוד על אינסברוק?
עוד על טירול
עוד על זלצבורג
עוד על וינה
עוד על אוסטריה
עוד על אינסברוק
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת