דלג לתוכן
plane
מאמרים

איביזה למטייל העצמאי

- 27/05/2015 מאת: ורד שוורץ -

האי איביזה (Ibiza) רכש לעצמו מוניטין כאי מסיבות ומועדונים תוסס, אך יש באיביזה הרבה יותר מזה. טיול באיביזה יפגיש אתכם עם חולות זהובים, שקיעות מרהיבות ומפרצונים מפתים, עיירות וכפרים ציוריים והאי המקסים יפתיע אתכם ביופי ובתרבות המקומית.

שקיעה במפרץ סנט אנטוני

שקיעה במפרץ סנט אנטוני
צילום: stavros1 / CC BY-SA 3.0


כמה פרטים כלליים למתכננים טיול באיביזה – האי הוא חלק מהאיים הבלאריים שכוללים את האי מיורקה הגדול, מינורקה ופורמנטרה (Formentera) הזעיר. איביזה שוכן בים התיכון במרחק 79 ק"מ מוולנסיה שבספרד. באופן רשמי הוא חלק מספרד, אך האי אוטונומי במידה רבה גם בממשל וגם ברוח.
איביזה משתרע על פני פחות מ-600 קמ"ר, כך שהדרך הנוחה ביותר לטייל בו היא בקטנוע או במכונית. המרחקים לא ארוכים ומדי בוקר תוכלו לבחור באיזה חוף או עיירה לבקר. האי הוא עדיין מקור משיכה לדי.ג'ייז ידועים שמגיעים בהמוניהם בכל קיץ כדי להרקיד את קהל הרוקדים עד עלות השחר, אך איביזה שומר גם על קשר עם השורשים ההיפיים של שנות השישים של המאה הקודמת, ויש בו גם מסיבות נינוחות וקברטים שחוזרים לאופנה. יש באי גם מוקדי-עניין המתאימים לטיול עם ילדים.

הנה כמה מקומות שכדאי לבקר בהם בעת טיול באיביזה, ורעיונות לחופשה נהדרת באי:
דאל וילה, העיר העתיקה של איביזה טאון

דאל וילה, העיר העתיקה של איביזה טאון
צילום: Michiel1972 / CC BY-SA 3.0


איביזה טאון


העיר המרכזית (Ibiza Town) שוכנת בחוף הדרום-מזרחי של האי, וסמוך לה נמצא נמל-התעופה. זהו מקום מקסים מלא בבוטיקים אופנתיים, ברים מפוארים ומרינה נאה עמוסה ביאכטות מפוארות ובמסעדות איכותיות. בזכות השילוב המושלם של איביזה טאון והעיר העתיקה, דאל וילה (Dalt Vila) וחיי המרינה המגוונים של האי, נכלל איביזה בשנת 1999 ברשימת אתרי מורשת עולם של אונסק"ו. העיר הגדולה מתגאה ברחובות מרוצפי-אבן עתיקים, בטירה מרשימה ובקתדרלת סנטה מריה היפה. בתחומי העיר העתיקה השמורה להפליא כדאי לבקר במוזיאון לארכיאולוגיה בו מוצגים ממצאים עתיקים מתולדותיהן המוקדמות של איביזה ופורמנטרה השכנה באמצעות כמה תצוגות מעניינות המלוות בהסברים באנגלית. המוזיאון הוקם מעל שרידי אתר קבורה, וסבורים כי יש בו יותר מ-4000 קברים. בזירת המועדונים העדכנית הנודעת של העיר ניתן למנות את Pacha, Amnesia ו-DC10. משפחות עם ילדים ימצאו גם עניין בעיר: החנות של קלייר'ס תלהיב ילדות, ובחנויות מעצבים תמצאו בגדי ילדים במחירים מוזלים. ברחוב שמוביל לעיר העתיקה יש גן שעשועים קטן שמתאים גם לילדים קטנים ומאפשר להורים לנוח קצת מהשיטוט ברחובות העיר.
מועדון Pacha הנודע

מועדון Pacha הנודע
צילום: Danny Wade / CC BY-SA 3.0


חוף הים של סן אנטוני דֶה פּוֹרמאני


בעיירה סן אנטוני (Sant Antoni de Portmany) יש קו חוף יפה המשתרע בקצה הרחוק שלה, וקרוי 'רצועת השקיעה' (Sunset Strip). כאן ניתן ליהנות מחופשה שלווה ונינוחה. על אף אזור ה-West End העלוב, הגדוש בתי קפה מוזנחים, ברים וסטודנטים שיכורים, יש בעיירה ברים יוקרתיים יותר שמציעים לא רק קוקטיילים נפלאים אלא גם נוף שקיעות מרהיב שאין כמוהו.

האי הסלעי מול קאלָה ד'אוֹרט


אחד החופים האהובים על המקומיים נמצא בקצה הדרומי של האי. החוף (Cala d’Hort) אינו גדול אך האווירה בו רגועה והוא משקיף אל האי הסלעי המרהיב אֶס ודרה (Es Vedra), המזדקר בתלילות מן הים (ניתן לראותו גם ממרומי המטוס רגע לפני שנוחתים באי).
האי הסלעי מול קאלָה ד

האי הסלעי מול קאלָה ד'אוֹרט
צילום: Josep a.k.a xamonich / CC BY-SA 2.0


עיירות הנופש סנטה אֶאוּלאריָה ואֶס קאנָה


בטיול באיביזה מומלץ לבקר בעיירות הנופש המקסימות סנטה אֶאוּלאריָה (Santa Eulària des Riu) ואֶס קאנָה (Es Canar) השוכנות בחוף הצפון-מזרחי של האי. שתיהן משתרעות על חולות זהובים ומי טורקיז והם מושלמות לבילוי על החוף, בעיקר למשפחות עם ילדים. תוכלו גם לקחת חלק בספורט מים, לערוך קניות בחנויות המקומיות ולבלות במקומות הבילוי ובבתי המלון הרבים והטובים בשתי עיירות נעימות אלה. על הכביש הראשי בין איביזה טאון לסנטה אֶאוּלאריָה נמצא מתחם קרטינג. זהו בילוי מהנה בעיקר לילדים מעל גיל 7 המוצאים עצמם נוהגים במכונית מרוץ במסלול מתפתל ואף מתחרים עם ההורים. יש מכוניות גם לילדים קטנים יותר.
חוף בעיירה אֶס קאנָה

חוף בעיירה אֶס קאנָה
צילום: Dan Foy / CC BY 2.0


מערת מארקָה


במבוך המערות המרשים (Cova de Can Marçà) שבצפון איביזה נשמרו תצורות סלע עתיקות. המערות שימשו בעבר כחממה להברחת טבק ואלכוהול. ניתן להצטרף לסיור מודרך המסתיים בתצוגה אורקולית מרהיבה. הסיור מתאים גם לילדים. מומלץ להצטייד בלבוש חם, שכן במערות קריר במקצת.

בין אם תבקרו באיביזה כדי לרקוד עד אור השחר, להתרגע על החוף, לקחת חלק בתרבות המקומית או לטייל בטבע – איביזה היא יעד לחופשת קיץ נפלאה עם שעות שמש ארוכות ושקיעות, מהמרהיבות ביותר שיש בים התיכון.

הכותבת היא מנהלת שיווק בחברת התיירות דיזנהאוז.
רוצים לקרוא עוד על איביזה (אי)?
רוצים לקרוא עוד על ספרד?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת