דלג לתוכן
plane
מאמרים

כל מה שרציתם לדעת על דרכונים ולא העזתם לשאול

- 15/06/2015 מאת: ג׳ק ג׳ויס -

ידוע לכולם שכדי לנסוע בעולם דרוש דרכון, המונפק על ידי הממשלות לכל אזרחי מדינתן. יש מקרים יוצאים מן הכלל, כמו המדינות באיחוד האירופי או מצבים מסוימים במעבר שבין קנדה לבין ארצות-הברית, אך ככלל, דרכונים נדרשים כמעט לכל נסיעה בעולם. הנה כמה פרטים על דרכונים שאולי לא ידעתם.

תגיות נושא:
מעבר גבול בסואומנלינה שבפינלנד

מעבר גבול בסואומנלינה שבפינלנד
צילום: Matito / CC BY-SA 2.0


1

עליכם לחדש את הדרכון עד שישה חודשים לפחות לפני שיפוג תוקפו. חברות התעופה ורוב המדינות יסרבו לקבל מסמכי נסיעה שתוקפם יפוג בטווח של פחות משישה חודשים, שכן זוהי בדרך כלל תקופת השהייה המאושרת לרוב המבקרים הנכנסים למדינות רבות. למעשה, גם פרק הזמן של שישה חודשים לעתים אינו מספק. במדינות האיחוד האירופי יש להחזיק בדרכון בתוקף לפחות שלושה חודשים לאחר תאריך העזיבה הצפוי מאירופה. כלומר, יש לחדש את הדרכון עד תשעה חודשים לפני שיפוג תוקפו.

2

המדינה רשאית להעניק זכאות לדרכון, אך גם לשלול אותו או לבטלו לפי שיקול דעתה. מקרים אלה נדירים, אך מוכרים למשל לקנדים החפצים לנסוע לסוריה כדי לחבור לדאעש. באחרונה החרימה ממשלת קנדה עשרה דרכונים קנדיים במונטריאול כדי למנוע מקנאים לנסוע לסוריה. דרכון הוא מסמך המונפק באופן זמני, ואינו נחשב לאחת מזכויות האדם הבסיסיות. לאף אחד אין 'זכות' לדרכון.

3

היום כבר אסור להצטלם עם משקפיים לתמונת הדרכון הביומטרי ואסור גם לחייך למצלמה, כך שכולנו נראים כמו פושעים לפני תקופת מאסר משמעותית. אני נתקל גם בבעיה אחרת. בשל גובהי, מצלמות האבטחה מכוונות לחלק גופי העליון, ולכן עלי לרכון קדימה כדי להיכנס לתמונה, תלוי ברפיון כמו גיבן, או להטות את המצלמה כלפי מעלה, מה שגורם לסנטרי להיראות גדול להחריד ולעיניי כמעט להיעלם. תמונת הדרכון שלי גם מבגרת אותי. עדיין לא מצאתי את הנוסחה כיצד להימנע מכך!

לדרישות הצילום לתיעוד הביומטרי, לחצו כאן.

4

גיל הילדים שחייבים בדרכון נפרד משתנה ממדינה למדינה (בארץ, כל תינוק שנולד חייב בדרכון נפרד, ולא כפי שנהגו בעבר לצרף ילדים לדרכון של אחד ההורים). הדרישות לחתימת ילדים במקום המיועד בדרכון גם משתנות (בארץ, ילד מעל גיל 6 שיודע לחתום יתבקש לחתום במקום המיועד לכך), במדינות אחדות נהוג לכתוב 'אין חתימה' ובאחרות מתבקשים ההורים לחתום במקום הילדים. רוב האנשים אינם מודעים לכך שחתימה על דרכון של קטין אינה חוקית (אם אחד ההורים חותם לדוגמה), והחותם עלול לעמוד לדין. חישבו על כך לרגע ותבחינו שהתיאור מזכיר מצב של מלכוד 22 - הילד לא יכול לחתום, כך גם ההורה, והדרכון אינו תקף עד שהוא חתום, כך שכיצד דרכון המונפק לקטינים יהיה בתוקף??? אינני יודע את התשובה על כך!

הכותב הוא הבעלים של ITMB, הוצאת המפות הקנדית - International Travel Maps and Books.
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת