דלג לתוכן
plane
מאמרים

מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?

- 07/01/2021 מאת מערכת העולם -

שלושה עקרונות עיקריים אמורים להנחות אתכם בעת ארגון ציוד העזרה הראשונה לטיול.
ראשית, אתם במדינת ישראל הקטנה. במקרה של מחלה או פציעה, אתם תחזרו הביתה במהרה ותנוחו שם. ציוד העזרה הראשונה שלכם צריך לאפשר לכם להגיע הביתה – ותו לא; לא כדאי לנסות להמשיך את הטיול כאשר חולים, וממילא לא מדובר בנסיעה של ימים הביתה או טיסות. העזרה הראשונה תביא אתכם הביתה; את ההחלמה והטיפול תעשו שם.
שנית, קחו רק מה שאתם יודעים להשתמש בו – ואם אתם הולכים לבד, רק מה שאתם מסוגלים להשתמש בו לבדכם, רצוי בלי צורך בשתי הידיים (ואם אתם נפצעים ביד?). חוסם עורקים סטנדרטי, למשל, מצריך מיומנות רצינית מאוד כדי שאדם יוכל לשים אותו על ידו שלו-עצמו (הדרך היא בשימוש בפה וביד, אגב, אבל הסיכויים שבמקרה שתצטרכו גם תוכלו וגם תהיו מספיק קרי רוח לשים חוסם עורקים לעצמכם, די קלושים. חוסמי עורקים מתקדמים יותר כמו ה-CAT וה-SOFFT-W מאפשרים הנחה ביד אחת, אבל כבדים יחסית).
שלישית, כל מה שאפשר לאלתר ממשהו אחר – רצוי לא לקחת. אם אתם יודעים לאלתר משולש מחולצה, זה עדיף מסחיבת משולשים לאורך כל הדרך, וכן הלאה.
חשוב להדגיש שוב: כל מה שנכתב פה הוא בגדר המלצה, ואיננו עצה רפואית מוסמכת. התייעצו עם הרופא שלכם לפני הטיול!

כדי לחסוך עוד במשקל, וגם להימנע מניקוב השקיות על ידי פינות חדות של אריזת התרופות, אפשר לשים בשקיות סנדביץ' את כדורי התרופה ללא אריזה, כל תרופה בפני עצמה, עם פתק קטן המתאר מה התכולה, וחשוב מאוד לקרוא תמיד את התכולה – אתם לא רוצים, למשל, להתבלבל בין אקמול לתרופה עוצרת שלשול.

דוגמה לציוד עזרה ראשונה לשביל ישראל:
- פדי גזה, 5 יחידות
- תחבושת אישית. במקרי חירום, אגב, טמפון יכול לשמש בצורה טובה בתור תחבושת, במגבלות גודל הפצע, בגלל שהוא מתוכנן בדיוק לספיגה.
- משככי כאבים עם איבופרופן, לכאבי שרירים (אדויל, אדקס, נורופן, ארטופן . כדורים או קפסולות של 400 מ"ג). קחו כ-10 כדורים לפחות – יש סיכוי סביר שבדרך תצרכו בחלק מהשלבים שני כדורים ליום, ואולי יותר. לא כדאי לקחת קפסולות ליקוויג'ל – אמנם הסיכוי שיתפוצצו קלוש, אבל אי אפשר לפצל אותן לשניים. חשוב להזכיר, למרות ששום דבר פה לא מהווה תחליף לשיחה עם הרופא, שאסור באיסור חמור לקחת את הכדורים האלה על בטן ריקה, בלי שום הגזמה: ייתכן נזק למעיים. אחרי שאכלתם משהו, מצד שני, הם בסדר גמור.
- כדורי דקסמול סינוס או כיו"ב, להורדת חום ולטיפול בהצטננות. 4-8 כדורים, מהם 2 כדורי לילה.
- משחה אנטיביוטית (דורש מרשם רופא) או פולידין למניעת זיהום פצעים.
- פלסטרים בגדלים שונים: 4 רגילים, 1-2 גדולים במיוחד, אפשרי 1-2 נוספים. לא לשכוח להצטייד מחדש אחרי שימוש...
- תחבושת אלסטית [לא הכרחי].
- כדורים נגד שלשול, בכמות שמספיקה להביא אתכם למקום יישוב (2-3, מספיק)
- משחה נגד שפשפת: דקטרין וכיו"ב. קוראינו הגברים לא כל כך מודעים לזה, אבל משחה למניעת פטריות ואגינליות, כדוגמת הואגיסיל (Vagisil), לא רק שמעולה בטיפול בשפשפות אלא שגם (בגלל חומרי האילחוש שבתוכה) מועילה כדי להרגיע גירויי עור, כגון עקיצות יתושים. אגיסטן איננה מכילה את אותם חומרים, ואינה כה יעילה. ואגיסיל ודומותיה יעילות למעשה הרבה יותר מהמוצרים היקרים שמיועדים מראש להקלה על עקיצות.
- כדורי קלגרון או כיו"ב נגד כאב גרון (למי שרגיש, ועדיף 2-3 גם למי שלא) וכדורים נגד צרבת (למי שרגיש).
- תחבושות לשלפוחיות: קצת Moleskin (תוצרת Scholl, אפשר להשיג בבתי מרקחת) או פלסטרים מיוחדים לשלפוחיות.
- מעט לויקופלסט (סרט דבק רפואי): להחזקת תחבושות במקום, לחבישת שלפוחיות שלא התפוצצו, ולמניעת שפשוף במקומות מועדים לכך. יש להיזהר: סרט דבק רפואי שקוף אינו חזק מספיק, וכמה סוגי לויקופלסט, במיוחד המקורי מתוצרת גרמניה (Leukoplast) חזקים מדי ומותירים עקבות על הגרביים (הכי מומלץ, אבל נדיר בארץ: Sports Tape של M3).
- פינצטה. אם משהו נתקע לכם בעור, כדאי שתוכלו להוציא אותו (יש אולרים שבהם משולבת פינצטה. לטעמי בדרך-כלל היא לא משהו).
- חוט ומחט. חוט כותנה, שסופח נוזלים, רצוי כדי לתפור בעזרתו שלפוחיות. חוט ניילון טוב יותר לבגדים. איך תופרים שלפוחית? מחטאים מחט, מעבירים בה חוט כותנה (ניילון ופוליאסטר לא סופגים מספיק!), ומעבירים דרך השלפוחית בלי לפוצץ. חותכים את החוט כך שקצוות מבצבצים משני צידי השלפוחית. התוצאה: השלפוחית שלמה (לא מזדהמת), והנוזלים בתוכה עוברים החוצה דרך החוט (סילוק הכאב והחשש לפיצוץ).
- אופציונלי, ומועיל לסובלים משפשופים: תחבושת הגיינית אחת. תחבושת הגיינית היא אחת מהתחבושות היעילות ביותר לשפשופים ברגליים, בכתפיים או במותניים, גודלה מספיק כדי לחתוך ממנה כמה וכמה פיסות, והיא הרבה יותר זולה מתחבושת שפשוף ייעודית.

כלל הערכה הזו, בתוך שקית עם סוגר (Ziploc), תשקול כמאתיים גרם, ותענה כמעט על כל צרה ומצוקה שתוכלו לסבול ממנה בטיול. אין כאן אנטיביוטיקה – אבל בסך הכל, כאמור, המטרה העיקרית היא להגיע בדחיפות לרופא אם אתם מרגישים ממש רע, ומדינת ישראל מספיק קטנה כדי לנטוש ולחזור הבייתה עד לרפואה שלמה. וממילא יש כל-כך הרבה סוגי חיידקים, שלא ודאי שסוג אנטיביוטיקה אחד ייתן להם מענה מראש.
רוצים לקרוא עוד על ישראל?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת