דלג לתוכן
plane
מאמרים

שאלות נפוצות

- 17/01/2023 מאת מערכת העולם -

סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן.

שימו לב: השאלות והתשובות במאמר זה עוסקות בשימוש במדריכים המודפסים ובעקרונות המשותפים להם ולאפליקציה. שאלות בנוגע לשימוש באפליקציה, ראו כאן.

איך מתחילים?


בשלב ראשון, אנו ממליצים לעיין בפרק החלטות, שיציג בפניכם את השאלות שכדאי לשאול לפני שיוצאים לטיול ויפנה אתכם למידע נוסף. אחר-כך תוכלו לבחור: אם אתם רוצים שנתכנן לכם את המסלול, תוכלו לעקוב אחר אחת מתוכניות הטיול שיצרנו עבורכם (ראו גם איך בוחרים טיול?); אם אתם מעדיפים לתכנן בעצמכם, הציצו תחילה בפרק מיטב האתרים כדי לזהות מה אסור להחמיץ ואז היעזרו ברשימת האתרים ובמפות בפרקי האזורים כדי לתכנן את הטיול שלכם.

אזורים ואתרים


מה משמעות האזורים?


במדריכי "הטיול כבר בפנים" אנו מחלקים את היעד למספר אזורים על פי היגיון גיאוגרפי ותרבותי. כל אזור נפתח בעמוד או מספר עמודים הכוללים תיאור כללי של האזור, רשימה של מיטב האתרים בו ושל הטיולים שבהם הוא כלול. בחלק מהמקרים, בייחוד במדריכים המכסים אזור רחב ידיים, כולל פתיח האזור גם מידע נוסף (מזג האוויר, תחבורה, מקומות לינה מומלצים ועוד) - אז שווה להיכנס ולבדוק.

איך יודעים מה האתרים הכי חשובים בכל אזור?


לא כל האתרים נבראו שווים, ואף כי עצם ההכללה במדריך היא סוג של המלצה, ברור שיש הבדל בין פארק אירופה למוזיאון צעצועים סתמי. במדריכי "הטיול כבר בפנים" מצוינת החשיבות היחסית של אתרים בשתי דרכים - ראשית, באמצעות דירוג הכוכבים המופיע מתחת לשמו של כל אתר, ושנית באמצעות האבחנה בין אתרים ראשיים (שכותרתם מכסה את כל רוחב הדף) ומשניים (שכותרתם מכסה רק טור אחד). בנוסף, האתרים שבאמת אין להחמיצפ מפורטים בסעיף מיטב האתרים באזור, בפתיח של כל אזור.

למה יש אתרים עם אייקון שונה ובלי מספר?


האייקונים [איש הולך], [מכונית], [אופניים] ו-[סירה] מייצגים מסלולי הליכה/נהיגה/אופניים/שיט (בהתאמה). מסלולים אלה כוללים תיאורים מפורטים של הדרך המומלצת לחוות את היעד ברגל או ברכב, וכן מפה ומסגרת מידע על המסלול, כך שאפשר פשוט להגיע לנקודת המוצא, לפתוח את הספר בעמוד הנכון (או לנווט לעמוד המתאים באפליקציה) ולצאת לדרך.
בכל פרק אזור מופיעים המסלולים אחרי האתרים הראשיים ולפני המשניים. בנוסף, ייתכנו אתרים ראשיים שכוללים בתוכם גם מסלול; לאתרים אלה יהיה מספר והאייקון שלהם יהיה אייקון אתר רגיל, אבל תתווסף אליהם מפה עם מקרא ותיבת נתוני מסלול.

מתי פתוח וכמה עולה?


אין דבר מתסכל יותר מלעלות בסוף ספטמבר לפסגת הר באוסטריה ורק אז לגלות שרוב הפעילויות באתר מתקיימות רק ביולי-אוגוסט. גם לנו זה קרה, ולכן השקענו במידע שימושי מפורט (כתובת, טלפון, חניה, שעות פתיחה, עלויות ועוד) על כל אתר, מסעדה, חנות או חברת פעילויות במדריך. המידע השימושי מופיע אחרי תיאור נקודת העניין, בפונט אחר, ולצדו קו מקווקו; אם בטקסט מוזכרים מספר אתרים (למשל בתיאור של שכונה, עיירה או מסלול הליכה) יופיע המידע השימושי של כולם בסוף, עם כותרות מתאימות.

איך מוודאים שהמידע עדכני?


בעולם של היום, הכל מתעדכן בקצב מהיר - מסעדות נפתחות ונסגרות, דמי כניסה עולים ויורדים, שעות פתיחה משתנות ומה לא. המידע בספר מעודכן לזמן עריכת התחקיר, אבל זה לא אומר שאתם חייבים להסתפק בכך: סריקה של קוד ה-QR המופיע לצד כל נקודת עניין בספר תביא אתכם לעמוד העדכונים שלנו, שם תוכלו לראות מה השתנה מאז שהודפס המדריך. בעמוד זה תמצאו גם קישור לאתר האינטרנט של נקודת העניין (אם יש כזה).
המעדכנים שלנו מכניסים תיקונים בקביעות, אבל תמיד ייתכנו שינויים ואירועים בלתי צפויים, ולכן מומלץ לגלוש לאתרי האינטרנט של נקודות העניין ולוודא את הפרטים. מצאתם טעות או פרט שלא עודכן? כתבו למייל [] ועדכנו אותנו.

איך מנווטים (ברכב או ברגל) לאתר מסוים?


הכי פשוט - באפליקציה. בתחילת המידע על כל אתר תמצאו סרגל ניווט, שבאמצעותו תוכלו לקבל הוראות הכוונה לאתר באפליקציית הניווט האהובה עליכם (ווייז, גוגל מאפס, אפל). כדי להגיע לסרגל הניווט מהספר המודפס, סירקו את קוד ה-QR המופיע לצד נקודת העניין ותגיעו לעמוד העדכונים, שם תמצאו את הסרגל המבוקש.

מה מסמלים החצים האפורים בטקסט?


קרה לכם פעם שקראתם תיאור של כנסייה במדריך טיולים ולא היה לכם מושג מה זה אדריכלות רומאנסקית? האמת, גם לנו. לשם כך המצאנו את הטיולופדיה. כאשר מופיעים בטקסט מושגים היסטורייים, אדריכליים ומדעיים כמו המסדר הפרנציסקני או עמק קרחוני, תמצאו לידם את ההפניה לטיולופדיה. ראיתם את הסימון? דפדפו לטיולופדיה, מצאו את המונח באינדקס שבתחילת הפרק וקראו להנאתכם.

ומה מייצגים שאר הסמלים בטקסט, במפות ובמידע השימושי?


עשינו מאמץ לבחור סמלים ואייקונים ברורים, שיעבירו את המסר ללא צורך בתוספת מלל. אם בכל זאת אתם לא בטוחים במשמעותו של סימון מסוים, חפשו אותו במקראי הסמלים והמפות, הממוקמים בפנים הכריכה האחורית ובעמוד שאחרי תוכן העניינים.

טיולים


איך בוחרים טיול?


בסעיף בחירת הטיול תמצאו תרשים זרימה שיאפשר לכם לזהות בקלות את הטיול המתאים לכם, וכן הסבר מילולי על הבחירה ועל כל טיול בנפרד. צריכים עוד? בפתיח לכל טיול תקבלו מידע מפורט על אופי הטיול, מקומות הלינה, שכירת רכב, עונה מועדפת, תקציב ועוד, וכך תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

הטיול נמשך חמישה ימים, אבל יש לנו רק ארבעה….


אין בעיה: בסעיף שינויים ותוספות, המופיע בפתיח לכל טיול, תמצאו המלצות כיצד לקצר או להאריך את הטיול בהתאם לזמן העומד לרשותכם.

ומה אם ימי הטיול דחוסים/דלילים מדי לטעמנו?


אנחנו יודעים שלא כל המטיילים נבראו זהים, ומה שמרגיש כמו טיול סביר לאחד עלול להיות מרוץ מתיש לאחר. לכן כללנו בתחילת כל יום טיול את הסעיף אפשרויות לשינויים במסלול היומי, שיעזור לכם להחליט מה להוסיף אם יש לכם עוד זמן ומה להוריד אם לא מספיקים הכל. בנוסף, השינויים מפורטים בטקסט הרץ של יום הטיול, בזמן המתאים.

איך מנווטים בימי הטיול?


בכל ימי הטיול הכוללים הליכה או נסיעה בתחבורה הציבורית תמצאו הוראות ניווט מפורטות, הכתובות בקו דק יותר (כדי להבדיל אותן משאר הטקסט) ומסומנות באייקונים לפי אופי התנועה ([איש הולך] להליכה ואיקיונים המציינים את אמצעי התחבורה הציבורת).
בימי טיול שבהם מתניידים בנהיגה, אנו מניחים שהניווט מתבצע באמצעות טלפון חכם או מכשיר GPS, ולכן הנחיות הניווט כוללות בדרך כלל רק את שם היעד. גם במקרה זה, באפליקציה הכל פשוט יותר: לוחצים על כפתור ה- ליד שם היעד, ומיד נפתח סרגל המאפשר לנווט לשם באפליקציה האהובה עליכם. בספר המודפס תוכלו לעקוב אחר ההפניה לעמוד האתר ושם לסרוק את קוד ה-QR (ראו איך מנווטים לאתר מסוים, לעיל) או להיעזר בקואורדינטות…(???)

למה הפרדתם בין אתרים לטיולים?


קודם כל, כדי לחסוך משקל ונייר. אתרים לא מעטים נכללים במספר טיולים, ואם היינו מתארים אותם מחדש בכל מסלול, הספר היה תופח כסופגניה. במקום זאת, תכניות הטיול מתוארות בצורה קצרה ותמציתית, ובכל פעם שמגיעים לאתר או למסלול הליכה, מופיעה הפניה לעמוד המתאים בפרק האזורים. זה הזמן לדפדף לעמוד המתאים (או ללחוץ על הקישור באפליקציה) כדי לקבל את המידע על האתר.
בנוסף, ניתן גם להשתמש בספר בכיוון ההפוך - מהאתרים לטיולים. בכל אתר תראו בשורה שמתחת לכותרת את מספרי הטיולים שבהם הוא מופיע, ובמידע השימושי, לאחר האייקון [ספר], תופיע הפניה למקומות שבהם מוזכר האתר בטיולים ובנקודות אחרות בספר.

איך מקשרים את תכנית הטיול לטיסה?


הטיול שבחרתם מתחיל בשטוטגרט, אבל אתם נוחתים דווקא במינכן? היום הראשון מתחיל בבוקר, ואתם נוחתים בצהריים? אין בעיה. בסעיפי יום ההגעה ויום העזיבה שבעמודי הפתיח של כל טיול נסביר לכם איך לשנות את התכנית בהתאם לנמל התעופה שבו תנחתו ולשעת הנחיתה. בנוסף תמצאו באותם סעיפים הצעות לתכנון יום ההגעה ויום העזיבה, ובחלק מהמקרים גם הצעות לאתרים מעניינים בין נמל התעופה לטיול עצמו.

שונות


כמה זה יעלה?


לצד סעיף דמי הכניסה, המספק מידע על עלות האתרים, תמצאו בתיאורי המלונות והמסעדות גם סימוני מטבע המציינים את טווחי המחירים (מפתחות לדירוג המחירים מופיעים בתחילת רשימות המלונות והמסעדות). בנוסף, בפתיח לכל טיול כללנו הערכת תקציב לתכנית הטיול, עבור שני פרופילים של מטיילים - ה'חוסכים' וה'מתפרעים'.

מה עם הילדים?


חלק ניכר מהמדריכים בסדרת "הטיול כבר בפנים" מיועדים במפורש למשפחות, וברבים אחרים נכלל מסלול אחד לפחות המיועד למשפחות עם ילדים. במדריכים אלה הכנסנו תחת כל אתר העשוי להתאים לילדים גם סרגל גילאים, שיעזור לכם להחליט אם האתר מתאים להרכב המשפחה שלכם.
בנוסף, במדריכי משפחות כללנו מגוון מסגרות המיועדות במיוחד לילדים סקרנים וכוללות אנקדוטות מעניינות, סיפורי אגדות, הפעלות הקשורות לאתר, שאלונים ועוד. חפשו את…. והתחילו ליהנות. באחדים מהמדריכים נוסף גם פרק טיולופדיה לילדים, שיעשיר את ידיעותיהם של ילדים סקרנים בנוגע להיסטוריה, לתרבות ולטבע באזור הכיסוי של המדריך.
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת