דלג לתוכן
plane
מאמרים

ברלין חיי לילה

- 21/04/2015 מאת: רונן אלטמן-קידר -

איחוד גרמניה הפיח חיים בעיר שהיתה מחולקת, ומאז נפילת החומה התפתחו במרכז ברלין חיי לילה עשירים, תוססים וחתרניים. הברים, המועדונים ואולמות המופעים המתוארים להלן הם רק קצה הקרחון: רבים נוספים מפורטים בפרקי הבידור של מדריך ברלין בסדרת 'כאן ועכשיו' של לונלי פלאנט.

טכנו, האוס ומוזיקה אלקטרונית הם הסגנונות הפופולריים במועדונים של ברלין, שם חיי הלילה מתחילים ב=3:00 או ב=4:00, ונמשכים הרבה אחרי הזריחה. ה-Berghain הוא אולי המועדון המפורסם ביותר, אבל כיף לא פחות לראות את הזריחה מהחלונות הענקיים של Watergate, ממש לגדת הנהר, או בגינה של המועדון האופנתי בעל השם המשונה about blank. במועדונים אלה הדורמנים בדרך כלל קשוחים והתורים ארוכים, אבל אם תבואו בקבוצות קטנות ובלבוש יומיומי, לא תתבדחו בקול רם ותשאירו את השתייה למועדון עצמו, יש סיכוי לא רע שתיכנסו.

מועדון Watergate, מבט מהנהר

מועדון Watergate, מבט מהנהר
צילום: Wildtierreservat/Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0



לא אוהבים אלקטרוניקה? חיי הלילה בברלין עשירים באלטרנטיבות. נסו למשל את המסיבות הקבועות ב-Alte Kantine שבמרכז התרבות קוּלטוּרבּרָאוּאֶרָיי (Kulturbrauerei), שם משמיעים להיטי דאנס ושנות ה=90 והמחירים זולים. ב-Soda Club הסמוך יש מסיבות סלסה, ב-Last Cathedral משמיעים רוק כבד ומטאל וב-Bassy מתמקדים במוזיקה מלפני 1969. לצד מועדוני הריקודים יש בעיר גם מגוון רחב של מועדוני הופעות, ממקומות כמו Magnet שמתמקדים באמנים מקומיים בתחילת דרכם ועד חללים גדולים וממוסדים יותר כמו Astra, שם מתארחות להקות מכל העולם.

מתחם התרבות קוּלטוּרבּרָאוּאֶרָיי

מתחם התרבות קוּלטוּרבּרָאוּאֶרָיי
צילום: Pedelecs by Wikivoyage and Wikipedia / CC BY-SA 3.0



חלק בלתי נפרד בסצינת חיי הלילה של ברלין מהווים הברים המקומיים, שבהם אפשר לשבת ולשתות לפני הבילוי או לעבור ביניהם במשך כל הלילה. רחוב הברים הצפוף ביותר בעיר הוא סימון-דאך-שטראסה (Simon-Dach-Strasse)בפרידריכסהיין, שיש בו בעיקר ברים לצעירים, ואילו בטוׁרשטראסֶה (Torstrasse)ברובע מיטֶה מרוכזים ברים מתוחכמים של קוקטיילים וכדומה, המיועדים לקהל ה'לראות ולהיראות'. אופנה נפוצה בברלין היא ברים הממוקמים בקומות העליונות של גורדי שחקים ומשקיפים לנוף נפלא, למשל Puro Sky Lounge במרכז הקניות אירופה סנטר.

ברים ברחוב סימון דאך

ברים ברחוב סימון דאך
צילום: Bernt Müller/Wikimedia Commons / CC BY-SA 2.0



חיי הלילה בהרבה ברים בברלין מבוססים על אפקט ההפתעה. ב-Madame Claude, למשל, דבוקים לתקרה שולחנות וכיסאות, וב-Neue Odessa יש מראות גדולות ופסיכודליות בשירותים; אם אתם פשוט אוהבים לשתות, היכנסו למבשלת בירה כמו Hops & Barley או Lemke והעבירו את הלילה עם בירה איכותית.

ברלינר וייסה - בירה עם סירופ פירות יער האופיינית לברלין

ברלינר וייסה - בירה עם סירופ פירות יער האופיינית לברלין
צילום: Goldi64 at the German language Wikipedia / CC BY-SA 3.0



בנוסף למגוון עשיר של חיי לילה, ברלין היא גם עיר של תרבות ואמנות, ואם לא תרצו לשתות או לרקוד תוכלו תמיד לבלות את הערב באופרה הממלכתית (Stattsoper), במועדון ג'אז יוקרתי כמו A-Trane או במופע קברט ב-Tipi am Kanzleramt. שלא לדבר על מופעי הראווה הגדולים כמו Wyld ב-Friedrichstadtpalast או המופע המדובר של ה-Blue Man Group מניו יורק, שהקימה לעצמה תיאטרון ייחודי בברלין.
רוצים לקרוא עוד על ברלין?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת