דלג לתוכן

קיימת גרסה עדכנית של היישומון.
לחצו כאן לעדכון.
  • קטע 1: מרמת הנדיב לקיסריה
  • נרד מהכרמל, נלך לצד האמה בבית חנניה, נחצה את ג'סר א-זרקא, נעבור בחוף הקשתות ונסיים בקיסריה העתיקה.
  • מעגן הדיג בג'סר א-זרקא (אתר <span class='num-15 red_font'></span> ביום זה)
    מעגן הדיג בג'סר א-זרקא (אתר ביום זה)
  • קטע 1: מרמת הנדיב לקיסריה
  • מעגן הדיג בג'סר א-זרקא (אתר <span class='num-15 red_font'></span> ביום זה)
    מעגן הדיג בג'סר א-זרקא (אתר ביום זה)
  • התחלה גני הנדיב ‏
  • סיום כניסה לגן לאומי קיסריה ‏
  • היכן אוכלים / קונים אוכל בבית חנניה יש מכולת ‏ , בג'סר א-זרקא יש מאפיות, חנויות מכולת ‏ , וחומוסיות על השביל, בקיסריה יש סופרמרקט ‏  במרחק של כ-1 ק"מ מהשביל. מים בדרך: בג'סר א-זרקא בחנויות.
  • כמה הולכים 12 ק"מ. כ-200 מ' ירידות; כ-90 מ' עליות. דרגת קושי: קלה.
  • שביליסטים ומיטיבי לכת לכו עד תחנת הרכבת בחדרה. מרחק הליכה: כ-25 ק"מ. דרגת קושי: קלה עד בינונית (בשל המרחק). בגבעת אולגה ובחדרה יש מלאכי שביל.
  • קחו בחשבון
    אזהרה: בחודש נובמבר 2021 תוואי השביל שונה ויורדים מחוטם הכרמל דרך מצפור מורן ורדי והמחצבה הישנה של בנימינה. משם חוצים את מסילת הרכבת במעביר מים בטוח מתחת למסילת הברזל, בתוואי של נחל תנינים. אם הגעתם בטעות למסילת הברזל (קרה למטיילים יותר מפעם אחת), המשיכו דרומה מאחורי גדר הבטיחות שלצד מסילת הברזל עד שתגיעו למעבר הבטוח בגשר מתחת למסילה.

היו מי שטעו בגלל סימונים ישנים שלא נמחקו. הם הלכו בתוואי הישן שהולך צמוד מאוד למסילת הרכבת. היה גם מי שחצה את פסי הרכבת וכמעט נהרג. קטר חשמלי שקט מאוד ואי אפשר לשמוע אותו כאשר הוא מתקרב במהירות של 160 קמ"ש.

אין לחצות את פסי הרכבת, זו סכנת נפשות ברורה ומיידית!

• Ramat Hanadiv ניווט מתחילים את היום ליד גני הנדיב ‏  בזיכרון (0.0, 110). הולכים דרומה ועוברים ליד מחצבה נטושה וממשיכים דרומה על שביל ישראל. מגיעים לחירבת עַקָב ‏  (1.4, 145)

ממשיכים דרומה עם סימוני שביל ישראל ונקודות סגולות של שביל רמת הנדיב. נרד במתינות בשטח סלעי דולומיט משוננים. מגיעים לנקודת תצפית לעבר מישור החוף - מצפור מורן ורדי ‏  (2.5, 75). נרד במדרגות שמגיעות למרגלות מצפור מורן ורדי ואנדרטה ‏  לזכרו. נמשיך בירידה מתונה שעוברת מעל המחצבה הישנה ‏  של בנימינה. השביל פונה בחדות ימינה ליד ביתן ועליו ציורי גרפיטי. מעקף וטיול צד קצר: במקרים נדירים כאשר הזרימה בנחל תנינים חזקה ואין אפשרות לעבור את המים בביטחה, ממשיכים מזרחה ליד מתקני גריסה וטעינה ‏  של קרונות המשא במחצבה הישנה של בנימינה. מומלץ לבקר במקום בכל מקרה.

מגיעים לכביש 652 ופונים ימינה לטיילת שוני ולבנימינה. בכיכר חוצים את מסילת הרכבת במעביר תת קרקעי ופונים ימינה וצפונה לאורך מסילת הברזל. אחרי קילומטר אחד בערך, לאורך דרך עפר בסימון סגול, חוברים לשביל בצד המערבי של מסילת הברזל בגדה הדרומית של נחל תנינים. המעקף מוסיף כ-3 ק"מ.

אחרי שבקרתם באזור הטעינה נחזור למבנה עם הגרפיטי ונרד במדרגות לנחל תנינים. פונים ימינה וחוצים את מסילת הברזל מתחת לגשר המסילה בנחל תנינים (3.2, 10). הקק"ל סדרו במים מעבר נח לרב ימות השנה. ממשיכים מערבה בגדה הדרומית של הנחל. עוברים ליד שדרת ברושים וטחנת אבו נור ‏ . ממשיכים מערבה ומגיעים לכביש 4 (3.8, 15). חוצים את הכביש במעבר תחתי. במעבר נראה את שרידי אמת המים הרומית. מגיעים לבית חנניה וחוצים את כביש הכניסה למושב (4.0, 15) ומשמאל נצבת אמת המים הרומית ‏  שתלווה אותנו עד לחוף הקשתות בקיסריה.

ממשיכים מרחק קצר בצד הצפוני של האמה ואז פונים שמאלה, עוברים מתחת לאמה והולכים עד סוף הרחוב (4.3, 15). עוברים שער ברזל, חוצים את נחל עדה, וממשיכים מערבה בצמוד לאמת המים. עוברים שוב מתחת לאמה וליד כביש 2 פונים ימינה (5.1, 15). פונים שמאלה ועוברים מתחת לכביש במנהרה (5.3, 15) ועולים בכביש לג'סר א-זרקא ‏ . בחומוסיית התנינים שבמרכז הכפר (5.6, 20) החומוס והפאלפל טעימים. נפנה פונים שמאלה, נעבור ליד קופת החולים ונמשיך מערבה. אחרי מעבר בשער נלך בגדה של נחל תנינים. ‏

נחלוף במרחק קצר מגשר ‏  שנבנה על שפך נחל התנינים בשנת 1898 לכבוד ביקורו בארץ של הקיסר וילהלם השני.

עולים לתל תנינים ‏  שמעל חוף הדייגים (7.1, 10). יורדים לכפר הדייגים הציורי (7.2, 0) וממשיכים דרומה על שפת הים. אנו הולכים במקביל לשתי אמות מים עתיקות. עד חוף הקשתות שתיהן מכוסות בחול. בחוף הקשתות ‏  אמת המים הגבוהה נראית לצד השביל (10.5, 0)
    . בעונת הרחצה יש מים, שירותים וקיוסק. ממשיכים דרומה והולכים בחוף היפה. השביל עובר ליד בית הכנסת העתיק ‏  של קיסריה. נעלה למדרכה ונמשיך לאורך החומות של קיסריה העתיקה ‏ . בכניסה לגן הלאומי מסתיים הטיול (12.1, 10). הביקור בגן הלאומי מומלץ מאוד.