דלג לתוכן

קיימת גרסה עדכנית של היישומון.
לחצו כאן לעדכון.
  • קטע 1: ממגדל לטבריה עילית
  • הארבל אחד משיאי המסע בצפון, מצפור החרוב וחוויות של מטיילים במחברות בטבריה
  • בקעת גינוסר ממצפור החרוב (אתר <span class='num-9 red_font'></span> ביום זה)
    בקעת גינוסר ממצפור החרוב (אתר ביום זה)
  • קטע 1: ממגדל לטבריה עילית
  • הארבל אחד משיאי המסע בצפון, מצפור החרוב וחוויות של מטיילים במחברות בטבריה
  • בקעת גינוסר ממצפור החרוב (אתר <span class='num-9 red_font'></span> ביום זה)
    בקעת גינוסר ממצפור החרוב (אתר ביום זה)
  • התחלה מגדל ‏
  • סיום תחילת דרך נוף יער שוויץ ‏
  • היכן אוכלים / קונים אוכל בחמאם יש מכולת ‏ , באוהל של איידה ‏  יכינו לכם סנדביצ'ים לדרך, בבית העלמין של כפר חיטים יש מים. אפשר להצטייד במזון בצרכנייה ‏  של הכפר. במצפה יש פרגולה + מים, בטבריה בתחנת הדלק יש חנות נוחות 24/7. ‏
  • כמה הולכים 13 ק"מ. כ-650 מ' עליות; כ-250 מ' ירידות. דרגת קושי בינונית-קשה בעליה לארבל. קלה לאחר מכן.
  • שביליסטים ומיטיבי לכת לכו עד המושבה כנרת בסיום קטע 2, המרחק כ-23 ק"מ. לינת שטח אחרי המושבה כנרת היא ברוב רוי, כ-2 ק"מ לתוך קטע 3. אפשר לעשות חניית לילה גם בחניון ביער שוייץ. דרגת קושי בינונית בשל אורך המסלול והעליה לארבל. מי שמבקש לצפות בזריחה מראש הארבל צריך להתחיל את העלייה מכפר חמאם כשעה ויותר לפניה. זו עליה של למעלה משני ק"מ והפרש גבהים של כ-300 מ'.
  • קחו בחשבון
    שימו לב: השביל עובר בתחום של גן לאומי ארבל. המעבר בו ובכל הגנים הלאומיים בהם תעברו, מחייב רכישה של כרטיס בקופות האתר או לרכוש מראש באתר של הגן הלאומי ארבל . יש להציג את הכרטיס לפקח אם תדרשו לכך. למי שיש דרכון מטמון יכול להציג את הדרכון לפקח. במידה ויש לכם כרטיס/דרכון ונדרשתם לרדת לקופות האתר, אפשר להתקשר לקופה בטלפון: 04-6732904.

בסוף העלייה לארבל עולים בעזרת יתדות בסלע. לא ניתן להעביר בהן עגלת שטח או כלב. המעקף דרך נחל ארבל. כל שאר הקטע עביר לעגלות שטח.

• מומלץ לבקר באתר מגדלא ‏  הסמוך למושבה מגדל שנקראת על שמו.

Migdal ניווט מתחילים את היום בכניסה למושבה מגדל ‏  מכביש 90 (0.0, 180-). הולכים דרומה וליד שלט דרכים ירוק, פונים ימינה לתוך פרדס. אחרי כחצי ק"מ פונים שמאלה ואחר כך שוב ימינה. מגיעים לכביש 807 ליד תחנת הדלק פז ‏ (1.3, 165-). חוצים את הכביש ופונים לעבר כביש הכניסה לחמאם. השביל יורד לצידו המערבי של הכביש לצד נחל ארבל ומגיעים לחמאם ‏ (2.2, 135-). מימינכם נמצא מיפגש הצוק - האוהל של איידה ‏ . פונים שמאלה, עוברים בשער וממשיכים בדרך סלולה שהופכת לדרך בסימון אדום. חוצים ואדי קטן. בצומת שבילים דרך העפר בסימון ירוק ממשיכה ישר לנחל ארבל ‏ . אנו פונים שמאלה בשביל בסימון אדום ומתחילים לטפס לארבל (2.8, 115-) בטיפוס בינוני עד קשה. ממול ניצב מבצר הארבל ‏  שנבנה על המצוק ולצידו מערות מסתור.

עולים בשביל האדום ועוברים מדרגות עתיקות. מגיעים למזלג שבילים (3.8, 40). השביל האדום פונה ימינה ועולה למצודה וממשיך לארבל ממערב. מומלץ לסטות לבקור במצודה. אחרי הביקור במצודה נחזור לשביל בסימון שחור ונעלה מזרחה. עולים בעזרת יתדות בסלע ומגיעים למצפור החרוב ‏  בראש הארבל (4.8, 181).

פונים שמאלה בירידה בשביל בסימון כחול. נחזור לשביל ישראל ובמסעף שבילים (5.3, 140) פונים ימינה בעלייה בשביל ישראל. עוברים ליד גדר מאגר מי הקולחין מצדו המזרחי (5.5, 160), וממשיכים דרומה. חלק מהתוואי חופף לשביל סובב כנרת לרוכבי אופנים, ניתן להבחין בסימוני השביל על אבני הבזלת. אחרי כ - 2.5 ק"מ של ירידה עוברים מצידו המזרחי של בית העלמין ‏  של כפר חיטים שבראש הגבעה. פונים שמאלה ועוזבים את דרך העפר (8.6, 10-). ממשיכים דרומה דרך שער קטן לעבר מכלאת בקר נטושה. ממשיכים לכיוון דרום לאורך הגדר של כפר חיטים. ‏

במזלג שבילים פונים שמאלה ויורדים לערוצו של נחל רקת. במורד הנחל קרוב לשפת הכנרת אפשר לראות את תל רקת ‏ . כאשר מגיעים לערוץ נחל רקת סימון שבילים ירוק ושביל ישראל פונים ימינה. אנו נפנה שמאלה בסימון הירוק, ונחסוך הליכה לא נוחה ומסוכנת לצד כביש 7717. אחרי כ-100 מ' עוזבים את הסימון הירוק וממשיכים ישר לדרך 4x4 ללא סימון. אחרי כ-50מ' פונים ימינה ודרומה לאורך עמודי החשמל, ומגיעים לכביש 7717 (10.0, 0). חוצים את הכביש וממשיכים ישר בעליה לכיוון מצפה. עוברים ליד פרגולה ‏ ולידה ברז. היא נבנתה כאן לטובת המטיילים. כמה מילים על המושבה מצפה ‏ .

חוצים את כביש 77 ומגיעים לתחנת דלק. צמוד לתחנה נמצא מינימרקט מסביב לשעון ‏ . המקום פתוח 24/7. אחרי מנוחה קלה ממשיכים ועולים דרומה בשדרות ספיר שנקראות על שם פנחס ספיר ז"ל (1975-1906) שכיהן בממשלות ישראל כשר האוצר וכשר המסחר והתעשייה. מגיעים ללוח מידע של שביל ישראל ליד כיכר. פונים שמאלה בדרך סלולה ‏  בסימון שחור שמובילה ליער שווייץ (12.9, 180). אם ממשיכים בדרך עוד כ-1 ק"מ מגיעים לחניון לילה יער שווייץ ‏ ‏ ‏‏ .