דלג לתוכן

קיימת גרסה עדכנית של היישומון.
לחצו כאן לעדכון.
  • קטע 1: ממושב עופר לבת שלמה
  • נחל טלימון, חורש אלוני תבור, בת שלמה הישנה!
  • אלון תבור בנחל טלימון (אתר <span class='num-4 red_font'></span> ביום זה)
    אלון תבור בנחל טלימון (אתר ביום זה)
    צילום: יעקב סער / ©
  • התחלה פיצול משביל ישראל ליד מושב עופר ‏  או בדרך היציאה מהמושב לכיוון דרום.
  • סיום בת שלמה הישנה.
  • היכן אוכלים / קונים אוכל אפשר לקנות אוכל ומים בחנווניה של בת שלמה ‏ . בבת שלמה הישנה יש מסעדה חלבית - מחלבת שוורצמן ‏
  • כמה הולכים 5 ק"מ. כ-140 מ' ירידות. כ-80 מ' עליות. דרגת קושי: קלילה.
  • שביליסטים ומיטיבי לכת בחלוקה ל-3 ימים לכו עד ק"מ 1.4 בקטע 4. המרחק כ-22 ק"מ. דרגת קושי קלה-בינונית. לינת שטח מותרת לפני נחל השופט.
  • כמה נוסעים למגיעים ברכב אחד: מומלץ להשאיר רכב בסוף מסלול. קופצים למושב עופר לתחילת הקטע. תחנת מוניות קרובה נמצאת בזיכרון יעקב.
  • קחו בחשבון
    בעת כתיבת שורות אלה סימון השביל אינו טוב. בסוף החורף ובאביב חלק ניכר מהסימונים שקיימים מוסתרים בצמחיה גבוהה. לחסרי ניסיון בניווט יהיה קשה עד בלתי אפשרי לנווט ללא עזרת הסלולרי ובניווט במפה של המדריך. אין מלאכי שביל שניתן להטעין אצלם את הסלולרי. מומלץ לכן להצטייד בסוללת גיבוי - POWER BANK. מטען סולרי גם טוב בתנאי שמטיילים בימים בהירים.

משרוקית: בעלייה להר חורשן, בעיקר בסופי שבוע, רוכבי אופנים יורדים בניגוד לכיוון ההליכה שלכם. יש בעלייה נקודות מתות, בהן לא רואים אם רוכבים מגיעים מולכם. ראו תמונה בקטע 2. מומלץ לשאת משרוקית על מנת להתריע לבאים ממול שאתם עולים.

• שימו לב מי שמגיע ברגל מכביש 4: מרחק ההליכה מכביש 4 לתחילת שביל רמות מנשה כ-4 ק"מ. הולכים לצד הכביש לעופר ופנים ימינה אחרי כחצי ק"מ. אחרי עוד 1 ק"מ פונים ימינה בדרך עפר בסימון שחור. המשיכו בדרך זו עוד כ-1.5 ק"מ. במפגש עם שביל בסימון כחול פונים שמאלה ואחרי כ-200 מ' חוברים לשביל ישראל. פונים ימינה ודרומה בשביל ישראל וכעבור כ-750 מטרים פונים שמאלה ובנקודה זו מתחיל שביל רמות מנשה.

מתחילים את היום בפיצול משביל ישראל ‏  (0.0, 170). הולכים מזרחה ועוברים ליד דרך שיוצאת ממושב עופר ‏  לכיוון דרום (0.3, 150). נמשיך מזרחה לאורך גדר בדרך עפר בסימון אדום. מגיעים לשער בגדר פונים ימינה (0.6, 125) ועוברים בו. ממשיכים בירידה מתונה בשטח סבוך. עוברים ליד עץ אלון תבור ‏  גדול (1.0, 90).

נמשיך דרומה בבקעה הקטנה שבה עובר נחל טלימון ‏ , בצידה המזרחי של הבקעה. באביב יכול להיות קושי לאתר את סימוני השביל. במזלג שבילים (1.3, 85) ממשיכים בשמאלי בסימון אדום. עוברים שער בקר (1.6, 85) וממשיכים בעלייה הערוץ קטן. עוברים מדרגות סלע ‏  (2.4, 115). אם עברתם כאן מוקדם בבוקר, כאשר הטל עדיין לא התייבש, תוכלו לצלם תמונה יפה יותר של קורי עכביש.

מגיעים לדרך עפר מטושטשת (2.8, 150) וממשיכים בה ימינה. עוברים מנע בקר ומגיעים לירידה בדרך עפר (3.0, 155) לעבר בת שלמה. בפאתי ביישוב פונים ימינה ועוברים ליד רפתות. נפנה שוב ימינה ונלך ברחוב הראשי של המושב ונגיע לכיכר (4.6, 100) שלצידה יש חנווניה ‏ . נמשיך דרומה ונעבור בגשר מעל כביש 67 הוא כביש ואדי מילק ‏ . מדרום לכביש נמצאים בתי המושבה בת שלמה ‏ . ברחוב המייסדים פונים שמאלה ומגיעים לבית הכנסת הישן (5.0, 100).

מול בית הכנסת נמצאת מסעדת מחלבת שוורצמן ‏ . בקצה רחוב המייסדים בתחילת הירידה לכיוון נחל דליה נמצאת עמדת שמירה ישנה של חוות לויטה ‏  (5.2, 85).