דלג לתוכן
plane
מאמרים

מעשה זוועה באישה ומזוודה

- 24/07/2015 מאת: חיים קוזניץ -

הנוסעת לא הסכימה להיפרד מהמזוודה בשום פנים ואופן. המזוודה שלה הכירה מקרוב את מדרכות וגשרי ונציה, היא טיפסה ברכבל לפסגות הרי הדולומיטים, שטה בסירות באגמי איטליה והתגלגלה ברעש בסמטאות ערי טוסקנה העתיקות. הנקמה הוגשה קרה.

באחד הטיולים לאיטליה נחתנו בשדה התעופה של ורונה. עם ההגעה לעיר ירדתי עם כל הקבוצה מהאוטובוס כדי לטייל בעיר היפה. אחת הנוסעת ירדה עם המזוודה. שאלתי אותה למה היא לא משאירה את המזוודה, כמו כולם, בתא המטען של האוטובוס והיא השיבה שהיא לא סומכת על האיטלקים. הסתבר שכמה שבועות לפני שיצאנו לטיול, התפרסמה ידיעה באחד העיתונים בארץ, אודות אוטובוס תיירים שנגנב ברומא עם כל המזוודות שהיו בו. הגברת קראה את הידיעה ומאז "היא לא סומכת על האיטלקים".

נערה ומזוודתה. פסל של Angela Hunter

נערה ומזוודתה. פסל של Angela Hunter
צילום: Thomas Nugent / ©


ניסיתי להסביר לה שאין לה מה לדאוג, שנהג האוטובוס שומר על האוטובוס כשאנו מטיילים, לשווא. הגברת בשלה ולא מוכנה להשאיר את המזוודה באוטובוס. כך זה נמשך לכל אורך הטיול. המזוודה שלה הכירה מ'קרוב' את מדרכות וגשרי ונציה, היא טיפסה ברכבל לפסגות הרי הדולומיטים, שטה בסירות באגמי איטליה והתגלגלה ברעש בסמטאות ערי טוסקנה העתיקות.

לקראת סוף הטיול הגענו לרומא. ביום האחרון לפני החזרה לארץ, הגענו לותיקן לביקור בכנסיה הראשית של העולם הנוצרי.

הגברת ירדה כמובן מהאוטובוס עם המזוודה. בתום הסיור בכנסייה קבעתי זמן שעל כולם לחזור לאוטובוס ומשם, ניסע ישירות לשדה התעופה.

בשעה שקבעתי הגיעו הנוסעים. ספרתי אותם והגברת עם המזוודה היתה חסרה. המתנתי כמה דקות נוספות והחלטתי לנסות ולחפש אותה. חזרתי בריצה לכנסייה, הקפתי את הכיכר הענקית שבחזיתה, בדקתי בחדרי השירותים וחזרתי בתקווה שאולי היא כבר חזרה בכוחות עצמה.

התבדיתי. הגברת והמזוודה נעלמו. בינתיים הזמן החל לדחוק וידעתי שעלי לצאת לשדה התעופה בדקות הקרובות, אחרת קבוצה שלמה עלולה לפספס את הטיסה לישראל.

בתחילת כל טיול אני מחלק לנוסעים את מספר הטלפון שלי. אני מדגיש בפניהם שאם יקרה משהו, או אם הם לא ימצאו את הקבוצה, הדבר הראשון שעליהם לעשות זה להתקשר אלי.

ההיא, הנוסעת עם המזוודה, כמובן שבאה לטיול בלי טלפון סלולרי. בכלל, במהלך הטיול היא התגלתה כ'חסכנית' גדולה והשתדלה מאוד שלא להוציא כסף (למרות היותה אישה אמידה מאוד).

חלפה כבר למעלה מחצי שעה - הנוסעת והמזוודה לא נראו באופק.

בלית ברירה הוריתי לנהג לנסוע לשדה התעופה. ביקשתי מחברי הקבוצה להסתכל החוצה ואולי, במקרה, יגלו את הנוסעת הנעדרת.

הרגשתי נורא ודאגתי מאוד. מעולם לא קרה לי דבר כזה. בדרך לשדה התקשרתי לחברת הנסיעות בארץ ועדכנתי אותם. סיכמנו שאם הנוסעת לא תהיה בשדה התעופה, אפנה למשטרה המקומית והם, בארץ, יעדכנו את המשפחה, ויפנו לשגרירות ישראל ברומא.

האוטובוס הגיע לשדה ונכנס לרחבת החניה. הגברת עם המזוודה עמדה שם, ממתינה. ירדתי מהאוטובוס במרוצה, חיבקתי אותה, והמטרתי עליה שאלות: מדוע לא התקשרת אלי? ובכלל, איך הגעת לנמל התעופה?

היא השיבה שלא מצאה צורך להתקשר אלי, והמשיכה וסיפרה שהיא עלתה, בטעות, לאוטובוס של תיירים אמריקאים והגיעה איתם לשדה.

היא היתה אדישה. זה שכמעט קיבלתי התקף לב מרוב חרדה ודאגה לשלומה, לא הזיז לה. מבחינתה, היה יותר חשוב לחסוך את חצי היורו, שהיתה צריכה לעלות שיחת הטלפון אלי.

הטיסה שלנו לארץ יצאה במועדה וכשנחתנו, נפרדתי מכולם ליד מסוע המזוודות. כשהתכוונתי לצאת שמעתי צעקה "ח-י-י-ם".

הסתובבתי וראיתי את ידידתי, אשת המזוודות. "חיים" היא צעקה "חיים, המזוודה שלי לא הגיעה".

"יש!!....יש אלוהים!!!" השבתי לה בחיוך רחב ופניתי ליציאה.

המחבר הוא מדריך טיולים, יועץ לטיולים ומספר סיפורים. ניתן להזמינו לספר חוויות מיומנו של מדריך טיולים בטל׳ 050-5245480
רוצים לקרוא עוד על ורונה?
רוצים לקרוא עוד על רומא?
רוצים לקרוא עוד על טוסקנה?
רבי המכר של ורונה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת