דלג לתוכן
plane
מאמרים

הציור השבועי לילד: לאן נעלם איברו של המנהיג האהוב?

- 14/10/2014 מאת: xאהד שרב -

סיפור על צנזורה בצפון קוריאה הזכיר לי סיפור עצוב מלפני שלושים שנים מלשכתו של המנהיג האהוב שלנו

לקראת סוף יריד הספרים בפרנקפורט הגעתי לדוכן הוצאת Trescher כדי לשמוע סיפורים מידידי וולקר הגמן, שתמיד יש לו מעשייה מעניינת על היעדים הביזאריים בקטלוג ההוצאה. הפעם הוא סיפר לי על המהדורה השלישית של מדריך צפון קוריאה שניתן לראות כאן:

מדריך צפון קוריאה בהוצאת Trescher

מדריך צפון קוריאה בהוצאת Trescher
צילום: אהד שרב / ©



מסתבר שהמדריך צונזר, הוחרם, ואסור להכניסו לרפובליקה הדמוקרטית העממית של צפון קוריאה. וכל כך למה? מכיוון שלקראת סוף הספר, מופיעה המודעה הבאה של חברת Geo Plan:

מודעת Geo Plan במדריך

מודעת Geo Plan במדריך
צילום: אהד שרב / ©



והמודעה הזו, כפי שאתם יכולים לראות, מכילה צילום תועבה, המבייש את העם האציל של צפון קוריאה ואת מנהיגיו האהובים. אם עוד לא הצלחתם לראות את הדבר ההוא-שאין-להזכיר-את-שמו, הסתכלו נא שוב בגרסה מוגדלת של הפינה השמאלית העליונה של המודעה:

צילום התועבה הנורא

צילום התועבה הנורא
צילום: אהד שרב / ©



עכשיו הפשע כבר ברור לכל! איבר מאבריו של אחד המנהיגים האהובים (והממושקפים) ברפובליקה, נחתך בצילום. מדובר כמובן בחלק מידו השמאלית של המנהיג, ועכשיו יכול כל קורא מזדמן לקבל את הרושם, שאותו מנהיג אהוב מסתובב בינינו כשמרפקו חסר, רחמנא ליצלן. וכך, כפי שעלה הכורת על המרפק, כך ירד סכין הצנזורה על הספר כולו, והוא נפסל מלבוא בין הבריות ברפובליקה הדמוקרטית המחבקת של המנהיג האהוב.

ואם הסיפור הזה מצחיק אתכם, הרי שאותי הוא קצת מעציב, כי מזכיר לי סיפור דומה מאוד שאירע לפני כשלושים שנים, עת ערכתי במילואים את עתון במחנה נח״ל, ולפתע קיבלתי הודעה שלשכת שר הביטחון (שהיה אז מנהיגנו האהוב רבין) פסלה את הגליון החדש של העתון, וכל חמשת אלפים עותקיו לא יחולקו לחיילים אלא יועברו כלאחר כבוד לגריסה.

וכל כך למה? כי אחד הפקידים הנאמנים בלשכת השר דפדף בעתון ומצא בו תמונה בגודל בול של יצחק רבין, ששימשה כאילוסטרציה לנאומו של המנהיג האהוב בהקמת היאחזות שעלתה על הקרקע באותו החודש.

ובעוד לא אני, ולא אף אחד מהקוראים, לא יכול היה למצוא דופי באותה תמונה בגודל בול, הרי שאותו פקיד נאמן בלשכת המנהיג האהוב, הכיר גם הכיר את התמונה מגרסתה המקורית, שהופיעה שנים מספר קודם לכן בעתוני הערב.

ובאותה גרסה מוגדלת מאוד, ניתן היה לראות כי המנהיג האהוב לא סתם תומך ראשו בידו, אלא גם תוחב את אצבעו לאוזנו. תמונה זו, כך אנו משערים ששיער הפקיד הנאמן, גרמה בשעתו צער רב למנהיג האהוב, והוא היה עלול להיזכר בה, לו היה מדפדף בגליון החדש של במחנה נח״ל, ורואה את גירסתה המוקטנת. ומכיוון שכך - נפל הפור, נגזרה הגזירה, ונחרץ גורלו של העתון לשמד.
רוצים לקרוא עוד על קוריאה הצפונית?
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

  • איך להתקין את יישומון ״הטיול כבר בפנים״ על מסך הבית של הטלפון שלך?08/05/2021

    יישומון ״הטיול כבר בפנים״ הוא יישומון רשת מתקדם (Progressive Web App) או בקיצור PWA. המשמעות היא שלא צריך להוריד את היישומון מחנות האפליקציות, אלא ניתן להגיע אליו ישירות דרך הדפדפן. ניתן לגלוש ביישומון באמצעות דפדפן, אבל כדי להנות מחוויית משתמש טובה יותר, מומלץ להתקין אותו על מסך הבית של הטלפון. כך תעשו זאת נכון. [קראו עוד]

  • מה לכלול בערכת עזרה ראשונה לשביל ישראל?07/01/2021

    [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת