דלג לתוכן
plane
מאמרים

איך לסרוק את הקודָרים (QR Codes) במדריכי הנסיעות שלנו?

- 07/12/2016 מאת: xאהד שרב -

הציורים המשונים הללו, המזכירים עדת פרעושים שהתגודדה על נקודה מתוקה במיוחד על גבי המרקע, נקראים קודָרים (QR Codes, קודי תגובה מהירה) והם יפתחו בפניכם עולם שלם של אפשרויות, מעבר למדריכי הנסיעות המודפסים

אם חייתם על פני כדור הארץ בעשור האחרון, ודאי נתקלתם כבר בקודָרים בקטלוגים, על תחנות אוטובוס או בשלטי חוצות. הם נראים כך:
הקודָר (QR Code) הפופולרי ביותר שלנו עד היום. הודפס על 200,000 מדבקות ומוביל אל ״הפתעה עולמית״ באתר העולם

הקודָר (QR Code) הפופולרי ביותר שלנו עד היום. הודפס על 200,000 מדבקות ומוביל אל ״הפתעה עולמית״ באתר העולם


קודָרים (השם העברי הוענק להם על ידי האקדמיה ללשון עברית בדצמבר 2017) הם בעצם שיטה לקריאה מהירה של מידע באמצעות סורק אופטי. הם שימשו לראשונה בתעשיית הרכב היפנית, אבל הגיעו לתפוצה רחבה כאשר הטלפונים החכמים צויידו במצלמות, ולפתע ניתן היה להשתמש בהם כסורקים.
כשהטלפון החכם סורק קודָר, הוא בעצם קורא את המידע המקודד בו. זה יכול להיות כל טקסט שהוא, אבל ברוב המקרים (וגם במדריכים שלנו), המידע שבקוד הוא הפניה לכתובת אינטרנט. כלומר - במקום שתקלידו כתובת אינטרנט בדפדפן המותקן בטלפון שלכם, אתם יכולים לסרוק קודָר, ולהגיע לאתר האינטרנט הרצוי במהירות.

** עדכון פברואר 2018 ** המצלמה באייפון מזהה קודָרים באופן אוטומטי החל ממערכת הפעלה iOS 11, גם אם הופעלה ממסך בית נעול בטלפון. אם אתם קוראים מאמר זה על צג מחשב, תוכלו לבדוק זאת אם תכוונו את המצלמה שלכם אל הקודָר שלמעלה. אם אתם קוראים את המאמר על גבי צג האייפון באמצעות ספארי, לחצו לחיצה ארוכה על הקודָר, וספארי יזהה אותו.

בתמונה הבאה תוכלו לראות כיצד זה מתבצע מול קודָר במדריך ברלין. לאחר שכיוונתי את המצלמה אל קודָר במדריך, הופיעה הודעה שמאפשרת לגלוש לאתר האינטרנט המתאים באמצעות דפדפן ספארי:


שימו לב שההודעה תופיע רק פעם אחת לכל קודָר. אם פיספסתם עברו לקודָר אחר, ולאחר מכן שובו לקודָר הרצוי.

אם המצלמה בטלפון שלכם אינה תומכת בקודָרים, המשיכו לקרוא...

כדי לסרוק קודָר, יש להתקין תחילה בטלפון יישומון (אפליקציה) מתאים. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס ל-App Store או ל-Google Play, לחפש ״QR Code״, ולבחור מבין האפשרויות.

עם זאת, לא כל היישומונים נבראו שווים, ובמאמר זה נדגים תהליך סריקה יעיל באמצעות היישומון Qrafter לאייפון, שהוא סורק הקודָרים החביב עלי. את העקרונות ניתן ליישם גם ביישומונים אחרים לאייפון ולאנדרואיד.

התקנת היישום


היכנסו ל-App Store, מצאו את Qrafter והתקינו אותו על האייפון. הקישור הוא לגרסת החינם של היישומון, אך מומלץ לרכוש את גרסת ה-pro בתשלום (המחיר 7.90 ש״ח בעת כתיבת מאמר זה). הסיבה היא שכמו בכל סורקי הקודָרים החינמיים, גם Qrafter מקדיש חלק מהמסך לפרסומות, וכאשר תרצו לגלוש באמצעות היישומון לדפי מידע ומפות שלנו, יהיה לכם נוח יותר לגלוש ללא פרסומות. בגרסה החינמית, מופיע עמוד פרסומות גם לאחר כל סריקת קודָר, דבר המאט ומסרבל את הגלישה.

שינוי ההגדרות


היכנסו לתפריט Settings וודאו שהפונקציה Scan on launch פעילה. פעולה זו תגרום ליישומון לעבור למצב סריקת קודָרים מיד עם הפעלתו.

צילום: מסך של Qrafter / ©


בתמונה שלמעלה גם הפונקציה Scan and Go פעילה, אבל חשוב שתהיו מודעים להשלכות. כמעט כל סורקי הקודָרים, ו-Qrafter ביניהם, מכילים דפדפן פנימי שבו הם מציגים את אתרי האינטרנט אליהם תגלשו לאחר סריקת קודָר. לצורך צפיה בעמוד מפעם לפעם, אין בכך חיסרון. אולם אם אתם מתעתדים לבצע גלישה משמעותית, ייתכן שעדיף לכם לבצע אותה בדפדפן הרגיל שלכם בטלפון, כדי לשמור על חווית הגלישה הרגילה שלכם. אם זו האפשרות העדיפה בעיניכם, כבו את Scan and Go וכאשר תקבלו תפריט בחירה, תוכלו לבקש ש-Qrafter יפתח את הקישור בספארי או בכרום:
אם האפשרות Scan and go אינה מופעלת, יופיע מסך בחירה לפעולה הבאה לאחר הסריקה

אם האפשרות Scan and go אינה מופעלת, יופיע מסך בחירה לפעולה הבאה לאחר הסריקה
צילום: מסך של Qrafter / ©


המפתח של Qrafter כתב לי שיאפשר בקרוב מעבר לדפדפן המועדף גם במצב Scan and Go. אעדכן כאן כשזה יהיה אפשרי.

** עדכון יולי 2017 ** כבר ניתן להגדיר ב-Scan and Go מעבר אוטומטי לדפדפן ספארי או כרום.

ביצוע הסריקה


אם כל ההגדרות נשמרו כפי שהומלץ למעלה, הסריקה תהיה פשוטה ביותר ובדרך כלל מהירה מאוד. פתחו את היישומון, כוונו את המצלמה לעבר הקודָר שתרצו לסרוק ופוף - תעברו לאתר האינטרנט הרצוי. בתמונה הבאה אני סורק קודָר במדריך היער השחור - הטיול כבר בפנים, שמאפשר לקרוא עדכונים למדריך.
צילום מסך של Qrafter בעת סריקה

צילום מסך של Qrafter בעת סריקה
צילום: מסך / ©


פתרון בעיות


אני מכוון את המצלמה לקוד ושום דבר לא קורה...
שתי הבעיות השכיחות הן נסיון לסרוק את הקודָר קרוב מדי, או בתנאי תאורה לא טובים. נסו לקרב ולהרחיק את הטלפון לקודָר עד שתלמדו מה המרחק האידיאלי לסריקה. בחשיכה, ליחצו על צלמית הפנס (ראו בתמונה: צילום מסך של Qrafter בעת סריקה) כדי להפעיל את הפנס המובנה בטלפון.

אני קוראת את המדריך בבית. אין לי טלפון נייד. המצלמה לא עובדת. אין לי מקום בזיכרון להתקין יישומון לסריקת קודָרים...
אל דאגה. ליד כל קודָר במדריכי הנסיעות שלנו ניתן למצוא כתובת אינטרנט מקוצרת, אותה ניתן להקליד בשורת הכתובת בדפדפן ולהגיע לאותו מקום. קראו עוד על כתובות מקוצרות במאמר: כך קיצרנו את העולם.
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
  • בּוּרג' חָ'ליפָה | כרטיסים26/04/2024

    האם כדאי לרכוש כרטיסים מראש לבּוּרג' חָ'ליפָה? כל מה שצריך לדעת [קראו עוד]

  • גארדלנד | כרטיסים21/04/2024

    כל מה שרציתם לשאול על כרטיסי כניסה לגארדלנד. האם להזמין מראש? היכן הכי זול לרכוש? האם יש כרטיס עוקף תורים? [קראו עוד]

  • שאלות נפוצות17/01/2023

    סדרת "הטיול כבר בפנים" מייצגת את הדור הבא של ספרי הטיולים. במדריכים המודפסים, ובאפליקציה המקושרת אליהם, הוטמעו כלים שיאפשרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את הטיול שאתם רוצים, בדרך שאתם רוצים. השקענו מאמץ כדי שהשימוש במדריכים יהיה אינטואיטיבי ופשוט ככל האפשר, אבל תמיד יש שאלות - ואת הנפוצות והחשובות שבהן ריכזנו להלן. [קראו עוד]

אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת